E-Mail
webnoob 5265
IMAP
Fra : Bent E.

Dato : 02-12-02 22:41

Hej NG.
På min ISP's server kan jeg se at jeg har både en postboks
og en IMAPboks.
Hvad er forskellen?.
Jeg er specielt nysgerrig fordi der tilsyneladende ligger
noget i IMAPboksen, og jeg aner ikke hvad det er.

Mvh
Bent E.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-02 09:42

In article <1038865216.811323@dyrup.dsa-net.dk>, bentejo@dsa-net.dk
says...
> noget i IMAPboksen, og jeg aner ikke hvad det er.

IMAP er et system hvor posten til enhver tid bliver på serveren. Du
henter det hjem du vil læse, du kan slette det lokalt, men det vil
ligge på serveren. Har sine fordele hvis du læser post fra mange
forskellige computere (eks.vis en stationær og en notebook, evt en PDA
også).

IMAP betyder iøvrigt "Internet Message Access
Protocol"

Læs mere her:

http://www.imap.org/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bent E.

Dato : 03-12-02 20:05

> [...]
> ligge på serveren. Har sine fordele hvis du læser post fra mange
> forskellige computere (eks.vis en stationær og en notebook, evt en PDA

Jesper.
Tak for det meget fyldetsgørende svar.
EOD

Mvh