endnu et problem med TV-out
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 02-12-02 20:56

Hej.
Har lige købt et Asus v8170 magic og en S-VHS ledning samt en scart adapter.
Billedet på fjernsynskærmen er sort hvid (har skiftet til pal) har både
prøvet at køre signalet direkte til fjernsynet samt at køre det igennem min
videos av2 indgang (jeg ved at min video understøtter S-VHS).
Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?

Mvh.
Ryan

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 02-12-02 21:15

Glemte at skrive, at jeg har prøvet at sætte tilslutte composite udgangen i
min videos composite indgang, hvor det virker fint.
Er det fordi videoen sender S-VHS signalet ubehandlet videre til fjernsynet,
som nok ikke understøtter det, eller er min video i stykker?

- Ryan

Fra : Martin S.

Dato : 03-12-02 02:00

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3debbf55$0$71658$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
fjernsynet,
> som nok ikke understøtter det, eller er min video i stykker?

Dit tv understøtter ikke S-video og derfor får du et S/H billede.
Insisterer du på at bruge S-videokablet (og det kan jeg godt forstå du vil)
så skal du købe en Scart-konverter (ikke adapter)
Have a look on: www.av-supply.dk f.eks.
Kan måske også fås hos www.brinck.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-12-02 13:53

Ryan Kristensen wrote:
> [...]
> Er det fordi videoen sender S-VHS signalet ubehandlet videre til
> fjernsynet, som nok ikke understøtter det, eller er min video i

Jeg tror hverken din video eller dit TV understøtter SVHS
signalet, men prøv evt. dette:
---
Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret
-> Farvestyring -> Tryk på "Tilføj". -> Du skulle nu være i mappen
"C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color" -> Markér alle
filer og tryk på "Ok". -> Tryk "Ok" på popupbokse der evt. må
fremkomme. -> Tryk "Ok" -> Tryk "Ok" igen og luk kontrlpanelet.
---

/Mikael