Forskel på kebab og Shawarma
Fra : Gunnar007

Dato : 02-12-02 20:04

Hej.
Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig forskellen
på Kebab og Shawarma ??

Min lokale kebab pusher, har sådan en rulle stående
og snurre, det ligner hakket kød.

Men på hjørnet har de sgu også kebab,
mn det ligner sgu ordinært kød, som de skærer af med kniv,
det fåes nu også med kylling... Anbefaleses værdigt
skulle jeg hilse og sige.

Hilsen G

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-12-02 16:51

"Gunnar007" <323f@teamsos.dk> wrote in news:asgaqb$1das$1
@news.cybercity.dk:

> Hej.
> Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig forskellen
> på Kebab og Shawarma ??

Jeg mener at kebab er kødstykker stegt på spid. Shawarma er de der
ruller der bliver skåret af efterhånden som det bliver "branket".

> Min lokale kebab pusher, har sådan en rulle stående
> og snurre, det ligner hakket kød.

Kebabpusherne har mulighed for at købe 2 slags shawarma: Den
billige, som er lavet af hakket kød, og den almindelige shawarma
som er lavet af marineret kød i skiver som bliver lagt på i lag.
Den sidste er dyrere, men smager bedre.

> Men på hjørnet har de sgu også kebab,
> mn det ligner sgu ordinært kød, som de skærer af med kniv,
> det fåes nu også med kylling... Anbefaleses værdigt
> skulle jeg hilse og sige.

Ja, den med kylling er bedst, men også lidt dyrere. 20 kr. stk hos
min kebabpusher.

Hermann Holm

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-12-02 17:35

Hermann Holm skrev:

> Jeg mener at kebab er kødstykker stegt på spid. Shawarma
> er de der ruller der bliver skåret af efterhånden som det
> bliver "branket".

Så enkelt er det vist ikke. Det vi kalder shawarma herhjemme, sælges
som döner kebab i London; og det nogen kalder kebab, hedder retteligen
shish kebab.

// Klaus

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-12-02 19:26

Klaus Alexander Seistrup <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote in

> Så enkelt er det vist ikke. Det vi kalder shawarma herhjemme,
> sælges som döner kebab i London; og det nogen kalder kebab,
> hedder retteligen shish kebab.

Begreberne er efterhånden nok lidt udvandede her i dk. Det kommer nok
an på hvor grill-ejeren kommer fra, om det hedder shawarma, sawarma,
shwarma, kebab eller döner kebab.

Jeg husker stadig min første kebab (Cypern, 1979)

Hermann Holm

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-12-02 19:35

Hermann Holm skrev:

> Jeg husker stadig min første kebab (Cypern, 1979)

Det gør jeg osse - det var på Rhodos i 1972.

// Klaus

Fra : Jimmy

Dato : 03-12-02 20:37

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Det gør jeg osse - det var på Rhodos i 1972.

Jeg husker så verdens bedste kebab - hvert år i Berlin - Gotzkowsky Imbiss.

Mvh
Jimmy

Fra : Niklas

Dato : 06-12-02 01:00

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse news:cJ7H9.5051$Sd.2511@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Jeg husker så verdens bedste kebab - hvert år i Berlin - Gotzkowsky Imbiss.

Jeg husker så det første sted i KBH der solgte Sharwarma.
Det sted er der stadig.
Det ligger på strøget tæt på rådhuspladsen.
Men ikke den der ligger allertættest.
Den der ligger næsttættest var den første så vidt jeg husker.
Hvis man spørger sådan et sted så må de da vide det.

venligst

Niklas

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 04-12-02 19:30

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:483a6e73-0036-44eb-ab38-453df1a9ab77@news.szn.dk...

> Så enkelt er det vist ikke. Det vi kalder shawarma herhjemme, sælges
> som döner kebab i London;

....også i Berlin (ved ikke med resten af Tyskland) - hvor en döner kebab er
mere end rigeligt til at blive mæt af, selv for undertegnede

Mvh Mads

Fra : Hanni Willenbrock

Dato : 07-12-02 11:38

>Jeg husker så det første sted i KBH der solgte Sharwarma.
>Det sted er der stadig.

Men har de stadig samme ejere? Sådan nogen sharwarmasteder og pizzariaer har
det med at skifte ejere hvert andet år.

/Hanni