Er det mon frontpage2000
Fra : annvibeke

Dato : 02-12-02 19:41

...eller skyldes det noget andet?

F.eks:
Jeg arbejder i frontpage2000 - skriver tekst indsætter 4 billeder (som
jeg har liggende på min harddisk) lad os kalde bare kalde siden for
Jeg gemmer i min hjemmesidemappe - der oprettes automatisk en
"index-filer"mappe.

Når jeg senere skal se nærmere på denne side er nogle af billederne
forsvundet
- andre gange er alle billeder væk - og der er gange, hvor den er, som
da jeg gemte den.

Det er ikke værre end at jeg påny indsætter billederne - men det er
irriterende at sku' bruge tid på det - igen og igen. (jeg er ikke
begyndt at uploade endnu men jeg ved at de ikke forsvinder fra nettet,
når de først er kommet der til)

Hvor blir de af - disse billeder?
Hvorfor er det nogle gange ikke alle billeder?

Er det frontpage2000 - eller mig der gør noget forkert?

Det er underordnet om det er winxp eller winme!

Jeg forventer ikke en mulig løsning
- kun en fornuftig forklaring.

Skulle én ligge inde med en mulig løsning - ønsker jeg den, skåret ud i
pap!
vh ann-vibeke

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-12-02 00:37

"annvibeke" <annvibeke.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det frontpage2000 - eller mig der gør noget forkert?
>
> Det er underordnet om det er winxp eller winme!

Forklaringen er nok, at du ikke importerer billederne i dit FrontPage web.
For at få FP til at virke efter hensigten - der er en masse automatik i
FP - er der en række spilleregler man skal overholde. Grundreglen er, at alt
arbejde skal laves i FP eller også skal det importeres.

Begynd først med at oprette et tomt web-sted. Betragt dette web-sted som
helligt område, hvor alt og alle skal tjekke ind. Så importerer du dine
billeder: Filer => Importer i images mappen. Hvis du har lavet nogle sider,
som du gerne vil bruge: Filer => Importer. Derefter indsætter du billederne
på dine websider med links til de billeder som nu er importeret i FP.

Jeg forstod ikke helt det med index-filer-mappen. I roden af dit web-sted
skal du placere web-stedets startfil. Den kan hedde index.htm, default.htm
eller start.htm - alt efter hvordan din webserver vil have det. Det er den
første fil som dine besøgende får vist. Du kan også have en index.htm fil i
hver af dine undermapper, men det lyder ikke rigtigt med en mappe til
"index-filer" - medmindre du mener noget helt andet med disse filer som fx
en indholdsfortegnelse el.lign.

Brug ikke andre programmer såsom Stifinder ellerWindows Commander til at
flytte rundt på dine filer i dit FP web-sted. Brug kun FP. Så er jeg sikker
på dine billeder også er der næste gang. .

mvh

Ulrik