Mailserver på netexpress
Fra : Kenneth

Dato : 02-12-02 18:25

Hejsa NG

Jeg køre en mailserver på min Netexpres linie, jeg bruger gratisdns som er
sat op som følger:

mitdomæne.dk mitdomæne.dk 10
mitdomæne.dk bacup-mx.post.tele.dk 20

Problemet opstår når en af mine venner udefra skal i kontakt med min SMTP
server.

Der får han en fejlmelding (som jeg ikke kan huske nu)

Når jeg, hjemme fra, forsøger at kontakte min SMTP server går det fint.

min egen opsætning til SMTP server hedder også mitdomæne.dk

nogen der ved hvorfor han ikke kan få forbindelse ??

Kenneth

Fra : Morten Trab

Dato : 02-12-02 22:47

"Kenneth" <knr@hudii.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> mitdomæne.dk mitdomæne.dk 10
> mitdomæne.dk bacup-mx.post.tele.dk 20

Rigtigt...

> Problemet opstår når en af mine venner udefra skal i kontakt med min SMTP
> server.
>
> Der får han en fejlmelding (som jeg ikke kan huske nu)

Du kan ikke kontakte din mailserver ude fra på en NetExpress, da port 25
(SMTP er blokeret)

For at sende mail skal han bruge sin udbyders mail-server som SMTP og din
som POP3...

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Fjern REMOVE i min E-Mail adresse hvis du vil sende en mail til mig :)

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane

Fra : Kenneth

Dato : 03-12-02 07:51

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> wrote in message
> [...]
> (SMTP er blokeret)
>
> For at sende mail skal han bruge sin udbyders mail-server som SMTP og din

Hej Morten.

Jeg var af den overbevisning at "mitdomæne.dk bacup-mx.post.tele.dk
20"
løste dettte problem.

Kenneth

Fra : Morten Trab

Dato : 03-12-02 08:06

> Jeg var af den overbevisning at "mitdomæne.dk
bacup-mx.post.tele.dk
> 20"
> løste dettte problem.

Ja, når du skal modtage mail fra andre servere...Men IKKE når du skal
connecte til den fra en anden klient...

Fra : Kenneth

Dato : 03-12-02 17:14

> "Kenneth" <knr@hudii.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> bacup-mx.post.tele.dk
>
> Ja, når du skal modtage mail fra andre servere...Men IKKE når du skal
> connecte til den fra en anden klient...

Hvorfor kan jeg så selv bruge den, jeg bruger samme serveradresse som dem
ude i byen gør ?

Fra : Morten Trab

Dato : 03-12-02 22:20

> Hvorfor kan jeg så selv bruge den, jeg bruger samme serveradresse som dem
> ude i byen gør ?

Dem der er på samme central som dig kan mig bekendt connecte til SMTP hos
dig, men ikke andre...

Derfor kan du selv, da du jo selvsagt er på samme central som dig selv...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-02 01:31

In article <asj71q$eh9$1@sunsite.dk>, mortenREMOVE@trab.dk says...
> Dem der er på samme central som dig kan mig bekendt connecte til SMTP hos
> dig, men ikke andre...

Det er noget vrøvl.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Trab

Dato : 04-12-02 07:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Det er noget vrøvl.

Jeg var heller ikke sikker, men mener bare at have hørt at det var sådan...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-02 01:30

In article <3decd82f$0$177$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>,
knr@hudii.nospam.dk says...
> Hvorfor kan jeg så selv bruge den, jeg bruger samme serveradresse som dem
> ude i byen gør ?

Fordi den står på din forbindelse ikk'?

Fra : Kenneth

Dato : 04-12-02 06:56

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> In article <3decd82f$0$177$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>,
> knr@hudii.nospam.dk says...
>
> Fordi den står på din forbindelse ikk'?

Det gør den, men jeg er ude på nettet og lave et DNS lookup, der henviser
til min externe IP, med andre ord, jeg kommer ind samme vej som de burde
gøre....med mindre min router aldrig får det sendt ud i verden, da den ved
at den selv har den IP ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-02 09:24

In article <3ded98f3$0$186$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>,
knr@hudii.nospam.dk says...
> Det gør den, men jeg er ude på nettet og lave et DNS lookup, der henviser
> til min externe IP, med andre ord, jeg kommer ind samme vej som de burde

Selvfølgeligt gør den det. Det er jo din primære mail-server.
Mailservere ude i den store verden sender først til backup-mx nå det er
mislykkedes at sende direkte til dig...

Fra : Kenneth

Dato : 04-12-02 20:46

> [...]
>
> Selvfølgeligt gør den det. Det er jo din primære mail-server.
> Mailservere ude i den store verden sender først til backup-mx nå det er

Hvorfor gør mailklienter så ikke det samme ????

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-02 13:41

In article <3dee5b53$0$214$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>,
knr@hudii.nospam.dk says...
> Hvorfor gør mailklienter så ikke det samme ????

Fordi de er mailklienter og ikke _mailservere_