apple-script, der smider servere ud
Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-12-02 15:57

Næsten hver dag glemmer jeg at smide mine netværksdrev+eksterne drev i
skraldespanden, før jeg forlader arbejdet og sætter powerbooken på
vægeblus. Ergo skal jeg sidde og bande i to minutter derhjemme, når min
powerbook fryser mens den leder efter drevene (som den selvsagt ikke kan
finde)

Kan man ikke skrive et applescript, der smider det hele ud, så jeg kun
skal huske at gøre e

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 03-12-02 01:51

Ben Knudsen wrote on 02/12/02 15:56:

> [...]
> finde)
>
> Kan man ikke skrive et applescript, der smider det hele ud, så jeg kun

Dette virker ihverfald på MacOS X:
Åben Script Editor og sæt dette ind og gem som program (eller compiled
script, hvis du har ScriptMenu):

tell application "Finder"
eject (every disk where local volume is false)
sleep
end tell

"sleep" kan selvfølgelig udelades, hvis du ønsker det.

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Richard Kruse Nees
Email: REMOVE_richard@REMOVE_sectionurbaine.com
Danish Dock Menu Fix for Mac OS X 10.2->10.2.2 (Fixed in 10.2.3):
<http://www.sectionurbaine.com/downloads/software/DanishDockMenuFix.dmg.bin>

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 03-12-02 01:57

Richard Kruse Nees wrote on 03/12/02 1:51:

> [...]
> sleep
> end tell
>
> "sleep" kan selvfølgelig udelades, hvis du ønsker det.

Glem det med compiled script i ScriptMenu - det virker nemlig ikke.
Men som program kan det stadig aktiveres derfra.

/R

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-12-02 09:47

REMOVE_richard@remove_sectionurbaine.com writes:
>Dette virker ihverfald på MacOS X:

Takker, jeg prøver det i dag...

Mvh Ben

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-12-02 11:00

Det virker perfekt. Når du nu er i gang, kan du så ikke anbefale en bog
eller web-ressourcer omkring applescript? Jeg vil gerne i gang, men ved
ikke helt, hvor jeg skal starte.
Mit behov er ikke store, komplicerede scripts men små scripts til at
automatisere hverdags-opgaver som den, du har hjulpet mig med.

Ben

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-12-02 12:00

On Tue, 03 Dec 2002 10:59:46 +0100, Ben <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Det virker perfekt. Når du nu er i gang, kan du så ikke anbefale en bog
> eller web-ressourcer omkring applescript? Jeg vil gerne i gang, men ved
> ikke helt, hvor jeg skal starte.

Her er et par stykker:

<http://www.macobserver.com/tips/applescript/index.html>
<http://maccentral.macworld.com/columns/briggs.shtml>

Og Apples egne resourcer om AppleScript kan findes her:

<http://www.apple.com/applescript/resources/>