Adgangskontrol til bibliotek på IIS??
Fra : Torben Philippsen

Dato : 02-12-02 13:38

Hej!

Kan man i IIS definere adgangskontrollen til et bibliotek.

Hvis jeg nu har en undermappe på mit site, som jeg kun ønsker at
administratorer skal have adgang til dette, kan jeg så få IIS til at klare
dette?

Alternative ideer modtages også gerne, en databaseløsning er dog udelukket.

M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Lars Møller

Dato : 02-12-02 16:19

Hej

Torben Philippsen wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg nu har en undermappe på mit site, som jeg kun ønsker at
>administratorer skal have adgang til dette, kan jeg så få IIS til at klare

Her du prøver at højreklikke på directoriet i IIS server manager og
vælge fanebladet "Directory security"

Mvh

Lars P. Møller

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-02 17:55

In article <3deb53ed$0$71714$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Torben Philippsen wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg nu har en undermappe på mit site, som jeg kun ønsker at
> administratorer skal have adgang til dette, kan jeg så få IIS til at klare

Du sætter bare NTFS permissions.

> Alternative ideer modtages også gerne, en databaseløsning er dog udelukket.

Dit filsystem er en database.