CRX/CRD 50 til vinterkonservering?
Fra : Henrik Olsen

Dato : 02-12-02 10:44

Jeg har hørt et produkt omtalt som CRX 50 eller CRD 50 til
vinterkonservering af mc'en vinteren over. Efter sigende skulle BMW anvende
det, når nye maskiner forlader fabrikken.

Kender nogle til dette?

Hvor kan det købes, og hvor kan jeg læse mere om det?

Gode erfaringer?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-12-02 15:01

Brug evt. WD40

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Olsen

Dato : 06-12-02 21:14

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har hørt et produkt omtalt som CRX 50 eller CRD 50 til
> vinterkonservering af mc'en vinteren over. Efter sigende skulle BMW
anvende
> det, når nye maskiner forlader fabrikken.

Nu er jeg blevet klogere på sagen. Produktet hedder CRC 5-56, og man kan
læse om det på
http://www.crceurope.com/csp/web/ProdDisp.csp?lng=3&country=ALL&product=5-56
&business=AUTOMOTIVE og på
http://www.crceurope.com/wwwcrc/tds/TCA3%205-56/css/TCA3%205-56.htm.

Fra : Bjørn S

Dato : 07-12-02 12:57

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg blevet klogere på sagen. Produktet hedder CRC 5-56, og man kan
> [...]

CRC findes i mange varianter, og der ringet også en bjælde da du første gang
stillet spørgsmålet.
CRC 5-56 blev markedsført som "mekaniker på dåse" , og gør nok stort set det
samme som WD40, fugtfortrængende, rustløsende, og med en svag konserverende
effekt. Den kom som jeg husker det frem i Norge for ca. 25 år siden, og var
meget udbredt, senere kom WD40 med en god markedsføring, og argumenter som
at den blev brugt af NASA m.m.

Forskellen på de to er vel som Pepsi og Coca-cola - man får huller i
tænderne og gode dansehåndtag af dem begge

/Bjørn