AssignPRN
Fra : Frank N

Dato : 02-12-02 10:11

Hejsa,

Jeg er igang med at lave et lille program der skal printe labels ud på en
Zebra Label-printer, og da det kræver rent, ubehandlet plain-text format,
har jeg derfor benyttet mig af "AssignPRN" funktionen. Jeg skriver
programmet i Delphi 6.0

Programmet virker, og printet kommer ud, men jeg har et spørgsmål:
Hvordan vælger jeg hvilken printer der skal skrives ud på? Når jeg skriver
til printeren, vælger den blot Windows standard-printer, men jeg vil hellere
have at man kan vælge printeren i selve programmet.

Mvh Frank

Fra : Peter Vrist

Dato : 02-12-02 17:21

Brug TPrinter klassen.

I TPrinter.Printers har du alle installerede printere som en TStrings.

TPrinter.PrinterIndex angiver hvilken printer der er den aktive.

Brug derefter bl.a. TPrinter.BeginDoc, TPrinter.WriteStr og TPrinter.EndDoc
til at generere dit printjob.

Med venlig hilsen

Peter Vrist.

Fra : Frank N

Dato : 03-12-02 11:51

> Brug TPrinter klassen.
> Brug derefter bl.a. TPrinter.BeginDoc, TPrinter.WriteStr og
TPrinter.EndDoc
> til at generere dit printjob.

Det var også mit første forsøg, men det havde jeg meget dårlige erfaringer
med. Printeren jeg skriver til, kan kun modtage plaintext, og selvom jeg
bruger "Generic Text" driver, bliver jobbet alligevel behandlet en smule af
Windows, hvilket medfører at printeren ikke forstår det.

Derudover kan jeg heller ikke finde en TPrinter.WriteStr i Delphi ?!

Mvh Frank

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-12-02 12:42

"Frank N" <ask@me.dk> wrote in message
> Derudover kan jeg heller ikke finde en TPrinter.WriteStr i Delphi ?!

man anvender TPrinter.canvas.... som fungerer ligesom enhver anden
canvas.

Fra : Thor

Dato : 06-12-02 01:08

Du kan skrive til 'LPT1:', '\\netpc\LPT1:' etc, som om, det var en tekstfil.

Thor