Spml om hvidvin
Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 02-12-02 02:54

Hej,

Jeg har aldrig været den store vindrikker, men da jeg nu så ofte har
læst/hørt at hvidvind skulle være det ektra lille kick til en del retter, er
jeg så småt begyndt at overveje om jeg skulle give det et forsøg. Problemet
er, at jeg ikke bryder mig om den - efter min mening - bitre eftersmag som
vin giver. Findes der noget vin som er mere "blidt" end andre, eller smager
alt hvidvin af H til?

På forhånd tak.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Henning Lindeberg

Dato : 02-12-02 16:11

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er, at jeg ikke bryder mig om den - efter min mening - bitre eftersmag som
> vin giver. Findes der noget vin som er mere "blidt" end andre, eller

Jeg kan bestemt ikke være enig med dig i at hvidvin er bitter/smager ad H
til. Hvidvin kan bruges til mange ting i køkkenet, fx. til fiskesauce, og
sør'me oss' til gløgg - men bryder du dig slet ikke om det, kan jeg egentlig
ikke forstå at du gider experimentere dermed?
*S*

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 02-12-02 17:09

Der er jo forskel på vin ligesom der er på øl. For eks. bryder jeg mig
bestemt ikke om Carlsberg, men elsker derimod Ceres.

/thomas

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 02-12-02 23:06

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> Findes der noget vin som er mere "blidt" end andre, eller smager
> alt hvidvin af H til?

Ja, der er meget stor forskel på hvidvin. Da jeg ikke ved, hvilke
hvidvine du mener smager ad helvede til, kan jeg ikke anbefale dig
noget. Et godt råd: prøv dig frem. Og lad være med at købe billigt
sprøjt til 25,- kr. Forsøg med forskellige druer (fx. er Chardonnay,
Riesling, Gewürtztraminer og Sauvignon Blanc 4 vidt forskellige druer).
Forsøg også med forskellige lande.

Hvis du fortsat ikke kan lide det - så stop legen og hold dig til Ceres.

Mvh. Jørn