Manglende mobil og 250kr :---(
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 02-12-02 00:43

Jeg har fået stjålet min mobil (Nokia 6210) for 1½ time (1/12 kl 23:00)
siden sammen med 250kr i kontanter.

Det er sket på den tankstation jeg arbejder på.
Vi har er lille personalerum, hvor den var i min jakkelomme, som hang på en
stol.
Der kom 3-4 sigøjnerlignede personer ind og stilte en masse dumme spørgsmål,
hvor en af dem må have været ude i rummet.

Den er blevet spærret sammen med mit dankort/visakort (jeg har det stadig,
men tager ingen chancer).

Jeg havde den kl 22:45 og de kan kun have været en af dem, da det næppe kan
være tilfældigt at der er en der stikker af uden at betale for benzinen, en
der spørger efter vores telekort (som jeg sagde vi ikke have, jeg havde godt
på fornemelsen at der var noget igang) 5 min inden lukketid. Søndag aften er
ikke det tidspunkt, der sker mest i Ebeltoft, Djursland.

Er der nogen som helst måde man kan spore sådan en mobil på?

Hvad er en værdig efter følger for en 6210?
Jeg skal bruge infrarød port, intelligent ordbog, vibrator og må den gerne
have bluetooth og kunne låses med kodeord eller lignende.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Lasse Madsen

Dato : 02-12-02 00:40

Hej Jeppe ...

Det er sgu surt at høre ...

Men en tankstation har vel overvågningskameraere osv... gå til politiet med
det hvis du har noget hvor man ser dem på ferskgerning ....

Ellers er selvtægt altid en god ting hvis du finder dem igen ...

> Er der nogen som helst måde man kan
> spore sådan en mobil på?

Ja det kan lade sig gøre ...
men det er ikke noget der vil blive benyttet i dit tilfælde ... sagen bliver
nok bare registreret hos politiet og hvis den så tilfældigt havner på
mesterens bord og han ellers gidder at tjekke får du den måske igen ...

/*
Hvad er en værdig efter følger for en 6210? Jeg skal bruge infrarød port,
intelligent ordbog, vibrator og må den gerne have bluetooth og kunne låses
med kodeord eller lignende.
*/

T39 selv om den er udgået ...
den fåes billigt nogle steder stadigt ...
den kan alt det nævnte og er en udemærket telefon ...

M.v.h.
l. madsen

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 02-12-02 02:04

> Men en tankstation har vel overvågningskameraere osv... gå til politiet
med
> det hvis du har noget hvor man ser dem på ferskgerning ....

Jo, det er der. Jeg skal ud at kigge på vores bånd imorgen.
Jeg ringede til Politet og forklarede dem sagen ca ½ time efter det skete,
den jeg tror ikke at man kan se på båndet at de rent faktisk gør noget.

Jeg har fået stålet en anden 6210'er for ca 2 år siden, så jeg kender godt
forløbet.

> Ellers er selvtægt altid en god ting hvis du finder dem igen ...

Jeg er desværre ikke bodybuilder typen

> T39 selv om den er udgået ...
> den fåes billigt nogle steder stadigt ...
> den kan alt det nævnte og er en udemærket telefon ...

Jeg kan ikke umiddelbart se at den har infrarød port.
Med de priser den ligger på, kunne det godt være at det bliver en Nokia 6310
i stedet for.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 02-12-02 10:55

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke umiddelbart se at den har infrarød port.
> Med de priser den ligger på, kunne det godt være at det bliver en
> Nokia 6310 i stedet for.

Det har den. Meeeen den er Laaaangsom at sms'e fra...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Fischer

Dato : 02-12-02 06:16

> Ellers er selvtægt altid en god ting hvis du finder dem igen ...

Meget dum kommentar. Selvtægt er både dumt og ulovligt.

*Fischer

Fra : Nicky Precht

Dato : 02-12-02 12:29

> Meget dum kommentar. Selvtægt er både dumt og ulovligt.

Er det så ulovligt at lade som om at man har tænkt sig at udøve selvtægt?

/Nicky

Fra : Jonas Fyhn

Dato : 02-12-02 12:48

Hej Nicky

-- J A --

vi kan ikke have et samfund hvor folk går rundt og truer med at dræbe
hinanden, kan du forstå det? eller skal jeg komme og banke det ind i dit
lille hoved?

Fra : Kasper Christensen

Dato : 02-12-02 17:46

> vi kan ikke have et samfund hvor folk går rundt og truer med at dræbe
> hinanden, kan du forstå det? eller skal jeg komme og banke det ind i dit
> lille hoved?

Okay. Der røg grænsen for dumhed. Du fordømmer selvtægt. (Det gør jeg
også), men så præsterer du at vil yde det selv.

/Kasper

Fra : Jonas Fyhn

Dato : 03-12-02 09:30

jeg kan godt se hvad du mener, men det var en JOKE!

/jonas

Fra : Fischer

Dato : 02-12-02 13:18

> Er det så ulovligt at lade som om at man har tænkt sig at udøve selvtægt?

Det kan det godt være, ja. Det er selvfølgelig ulovligt at true folk.

Og ifølge loven kan forsøg på at udføre noget kriminelt straffes lige så
hårdt som den fuldbyrdede forbrydelse. Det er hensigten der tæller.

Så hvis du står og banker ude på en mands aflåste dør og råber, at nu kommer
du ind og banker ham sønder og sammen. Så kan du i princippet afstraffes på
samme måde som hvis du havde gjort det, hvis anklageren kan overbevise
dommeren om at du rent faktisk havde tænkt dig at gøre det.

Trusler om selvtægt går ofte "godt" fordi den truede har dårlig
samvittighed. Men der er en risiko for at det rammer en selv.
Og selvtægt er meget dumt, og noget man ofte bliver straffet hårdt for.

*Fischer

Fra : Nicky Precht

Dato : 02-12-02 13:57

> [...]
> samvittighed. Men der er en risiko for at det rammer en selv.
> Og selvtægt er meget dumt, og noget man ofte bliver straffet hårdt for.

Hvad nu, hvis man hyrer nogle store rockerlignende brød til at stå i baggrunden, mens man pænt beder om tingene?
Får man ikke tingene, går man da også bare pænt igen...
Det kræver bare sin mængde is i bukserne af sige fra... Specielt, som du også bemærker, når vedkommende er klar over at det er nogen
skidt, han har rodet sig ud i...

Det mener jeg ikke selv er ulovligt... Men det er det måske?

Nicky

Fra : Jonas Fyhn

Dato : 02-12-02 14:19

jeg tror det er et fortolknings spørgsmål- for har man gutterne med for
at true- går den ikke, det er fyfy. men har man dem med fordi man skal
ud og besøge gamle mennesker på plejehjem, så de ikke bliver ensomme, er
det ok - problemet er bare at overbevise om at man skal på plejehjemmet
bagefter.

men nu er du jo ikke den hurtigste mus på komtoret, så det fatter du jo
nok ikke

p.s. jeg tror ikke du ville kunne holde masken, hvis det bare er 3 af
dine venner, der står bagved. som ikke kan anden en drikke øl og have en
stor mave.

/jonas

Fra : Martin

Dato : 02-12-02 15:51

Krammeholdet? :(

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 02-12-02 05:43

> Hvad er en værdig efter følger for en 6210?
> Jeg skal bruge infrarød port, intelligent ordbog, vibrator og må den gerne
> have bluetooth og kunne låses med kodeord eller lignende.

Jeg gik selv over til en 6310i. Det er et stort fremskridt i forhold til
6210.

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 02-12-02 23:20

> Hvad er en værdig efter følger for en 6210?
> Jeg skal bruge infrarød port, intelligent ordbog, vibrator og må den gerne
> have bluetooth og kunne låses med kodeord eller lignende.

Det bliver til en Sony Ericsson T300 til 2000 kr med Sonofon Variant (som
jeg har i forvejen)

Fra : Jochke

Dato : 03-12-02 18:21

> Jeg har fået stjålet min mobil (Nokia 6210) for 1½ time (1/12 kl 23:00)
> siden sammen med 250kr i kontanter.

Æver... Det er jeg ked af at høre. :(

> [...]
> hvor en af dem må have været ude i rummet.
>
> Den er blevet spærret sammen med mit dankort/visakort (jeg har det stadig,

God ide.

> [...]
er
> ikke det tidspunkt, der sker mest i Ebeltoft, Djursland.

Hmm nej. Derfor jeg altid hjælper min kæreste med at lukke når hun har
aftenvagter. Hun arbejder også på en tankstation, så ved hvor meget der er
man skal holde øje med. Og det er ikke lidt, når man kun er 1 der er på
arbejde og det flokkes med mennesker i butikken.

> Er der nogen som helst måde man kan spore sådan en mobil på?

Du kan desværre ikke gøre så meget selv. Kun policen.

> Hvad er en værdig efter følger for en 6210?
> Jeg skal bruge infrarød port, intelligent ordbog, vibrator og må den gerne
> have bluetooth og kunne låses med kodeord eller lignende.

Vi har en 6310i hver, min kæreste og jeg. En dejlig telefon, der opfylder
dine krav. Kan kun anbefale den, og når du er vant til en 6210 så er der
ikke lant til 6310i. Men HUSK at køb I versionen, andet kan ikke betale sig.

/Jochke