[dkf-prisen] Mens vi venter ...
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-12-02 00:25

Det er december, og årets afslutning nærmer sig. De sidste to år har
gruppen her afholdt en afstemning til at kåre de bedste film,
skuespillere m.v. i kalenderåret. Hermed første skridt til en
gentagelse.

Detaljer om dk.kultur.film-prisen som den er blevet afholdt de sidste
to år, kan findes på denne informationsside:
http://brandtnielsen.adr.dk/dkf-prisen.html.

En forsøgsvis tidsplan kunne være nomineringer fra den 15. december og
afstemning fra 1. januar. Udmeldinger om udarbejdelse og hostning af
afstemningshjemmeside modtages gerne. Måske også en side til
nomineringer; alternativt kan nomineringer foretages i gruppen for at
åbne op for diskussioner om filmåret.

Mens vi venter kan vi også overveje, om der skal ændres i eller
tilføjes til kategorierne. F.eks. har der været kritik af værste
film-prisen, og det er et halvåbent spørgsmål, om skuespillere og
andre enkeltpersoner bør nomineres for enkeltfilm eller for hele deres
produktion i årets løb.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
OSS dk.kultur.film: http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.sprog/

Fra : Jakob Madsen

Dato : 02-12-02 00:43

Udmeldinger om udarbejdelse og hostning af
> afstemningshjemmeside modtages gerne.

Det skal jeg gerne stå for igen i år!

/Jakob

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-12-02 11:46

Jakob Madsen skrev:
> Det skal jeg gerne stå for igen i år!

Det var det svar, jeg håbede at høre, så lad os da bare sige det. Og
jeg kan se, at tråden allerede byder på hjælp, hvis der bliver brug
for det.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»44 pct. af danskerne ryger, hvilket er næsten lidt mere end dobbelt

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-12-02 01:11

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ase5nd$pv9$1@sunsite.dk...

> Mens vi venter kan vi også overveje, om der skal ændres i eller
> tilføjes til kategorierne.

Jeg vil da gerne slå et slag for at indføre en kategori til fotograferne
også.

MVH
Jens

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 02-12-02 11:39

Jeg vil evt. godt være med til at lave noget design på afstemningssiden

/Rasmus

Fra : Sparre

Dato : 02-12-02 17:15

Uhh en dkf pris.... lækkert, har ikke været med de sidste år men glæder mig
til det ! :)

--
Sparre

Fra : Martin Helbo

Dato : 02-12-02 19:48

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ase5nd$pv9$1@sunsite.dk...

> Mens vi venter kan vi også overveje, om der skal ændres i eller
> tilføjes til kategorierne.

Jeg synes der skal være en "bedste DVD udgivelse".... Og lad os bare kåre
lotr med det samme

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Devast8or

Dato : 02-12-02 22:45

Du mener vel Extended Edition ikke? :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-02 23:38

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Du mener vel Extended Edition ikke? :)

[IRONI] How! Jeg ville da ellers nominere en af On Airs framragende
DVD-udgivelser. [/IRONI]

--
Bo Kristensen
If builders built buildings the way programmers write programs, the first

Fra : Martin Helbo

Dato : 03-12-02 15:07

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

> Du mener vel Extended Edition ikke? :)

Jo, selvfølgelig.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 02-12-02 23:34

Hvad var kategorierne fra sidste år igen?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-12-02 13:52

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev:

> Hvad var kategorierne fra sidste år igen?

http://brandtnielsen.adr.dk/dkf-2001.html

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-12-02 16:03

> [...]

> gruppen her afholdt en afstemning til at kåre de bedste film,
> skuespillere m.v. i kalenderåret. Hermed første skridt til en

Det var rigtig fint sidste år, og endnu en gang tak til de personer som
sørgede for det kunne lade sig gøre.

> [...]
> afstemningshjemmeside modtages gerne. Måske også en side til
> nomineringer; alternativt kan nomineringer foretages i gruppen for at

Det lyder fint nok.
Og dog - måske vi skulle med afstemning til ca. d. 20 januar når James Bond
har haft rigtig præmiere ( der er jo enkelte mennesker som får den at se d.
16 december og måske gerne vil have den med?

> [...]
> film-prisen, og det er et halvåbent spørgsmål, om skuespillere og
> andre enkeltpersoner bør nomineres for enkeltfilm eller for hele deres

Hvordan kan det egentlig være at der er en "bedste film" katagori når der så
senere kommer en "bedste action" ? Burde disse to ikke høre under samme
katagori ?

Og hvem pokker er disse 9 personer? Giv jer til kende!
Bedste anmelder: Niels Frid-Nielsen - Go' morgen Danmark 9

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sparre

Dato : 03-12-02 19:01

> [...]
d.
> 16 december og måske gerne vil have den med?

Men det er vel ikke hovedparten af gruppens læsere der kommer til at se den
den 16. december, men altså først i 2003. Derfor bør den vel først være med
næste år....

Og så lige en sidebemærkning !

FUCK JEG HADER DEN PERSON DER HAR VALGT AT BOND FØRST FÅR PREMIERE I 2003 !

--
Sparre

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-12-02 13:12

Anders Houmark skrev:

> Og hvem pokker er disse 9 personer? Giv jer til kende!
> Bedste anmelder: Niels Frid-Nielsen - Go' morgen Danmark 9

Af en eller anden grund var sidste års afstemning ikke anonym, så du kan
faktisk selv undersøge, hvem de formastelige ni var ...

Således kan mine stemmer ses her:
http://film.zoidberg.dk/arkiv/2001/?mode=bruger&id=71

--
Mvh. Peter
"Autonome robotter er ikke ligesom os andre. De kan tænke selv."

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-12-02 14:04

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message
> Af en eller anden grund var sidste års afstemning ikke anonym, så du kan
> faktisk selv undersøge, hvem de formastelige ni var ...

Måske er det noget, der bør diskuteres. Skal årets afstemning være anonym?
Jeg mener som udgangspunkt ikke, at den skal være anonym. Dette er jo et
debatforum, og folk må formodes at kunne stå ved deres valg. Folks e-mail
adresser blev noteret for at sikre, at det var brugere af gruppen, som
stemte, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at de også skal være synlige.
Jeg vil foreslå, at man i år får muligheden for at stemme anonymt, men at
det er valgfrit. Jeg har ihvertfald ikke noget imod, at folk kan se, hvad
jeg har stemt.

/Nikolaj

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-12-02 16:33

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message
>
> Måske er det noget, der bør diskuteres. Skal årets afstemning være anonym?
Helt klart nej.

> [...]
> det er valgfrit. Jeg har ihvertfald ikke noget imod, at folk kan se, hvad

Du har helt ret, i kraft af at dette er en diskutionsgruppe og ikke
folketinget :)
Hvis der var noget som skulle være muligt at gøre anonymt skulle det være
e-mail adresser som blev skult så diverse spam robotter ikke kunne "finde"
dem. Men ellers synes jeg intet bør være hemmeligt ..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-12-02 13:02

Anders Houmark skrev:
> Du har helt ret, i kraft af at dette er en diskutionsgruppe og ikke
> folketinget :)

Mener du, at afstemninger i Folketinget bør være anonyme?

> [...]
> det være e-mail adresser som blev skult så diverse spam robotter
> ikke kunne "finde" dem. Men ellers synes jeg intet bør være

Jeg synes, idéen om frit valg mellem anonymitet eller ej er udmærket,
men jeg har heller ikke selv det fjerneste imod, at folk kan se, hvad
jeg har stemt på.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Were this an innocent and just world, I would never have heard of

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-12-02 14:56

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:asnf6h$5q0$1@sunsite.dk...

> Mener du, at afstemninger i Folketinget bør være anonyme?

Nej det er mere det med folketingsvalg, når man spørger folk hvad de har
stemt er der tit enkelte personer som ikke vil sige hvem de har stemt på, og
jeg mener bare at hvis man ikke kan begrunde sit valg så burde man ikke
stemme.

> Jeg synes, idéen om frit valg mellem anonymitet eller ej er udmærket,
> men jeg har heller ikke selv det fjerneste imod, at folk kan se, hvad
> jeg har stemt på.

Jeg er blevet enig i det du skriver, men undrer mig stadig over at folk vil
have mulighed for at stemme anonymt.. Er det for at folk kan have deres
dårlige smag i fred?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-12-02 17:54

"Anders Houmark"
> [...]
stemt på, og
> jeg mener bare at hvis man ikke kan begrunde sit valg så burde man

Okay, så forstår jeg. Og du har en god pointe. Jeg efterspørger på
ingen måde selv mulighed anonymitet, men hvis der er nogen, der ønsker
den, så har jeg ikke noget principielt imod den.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Hvor mange børn har mon ikke fået ødelagt deres barnlige glæde af

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 05-12-02 18:19

Anders Houmark skrev:

> Jeg er blevet enig i det du skriver, men undrer mig stadig over at
> folk vil have mulighed for at stemme anonymt.

Mig bekendt er der ikke en eneste, der har efterspurgt anonymitet.

--
Mvh. Peter
"Don't let Krusty's death get you down, boy. People die all the time.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 06-12-02 10:11

In article <aso1pn$7ne$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa
<peter@filmsvar.dk> wrote:

> Mig bekendt er der ikke en eneste, der har efterspurgt anonymitet.

Jeg kunne nu godt tænke mig at være anonym.

mvh
Henrik

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-12-02 20:11

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Mens vi venter kan vi også overveje, om der skal ændres i eller
> tilføjes til kategorierne.

Hermed mine kommentarer til foreløbigt fremkomne forslag:

1) Jens Thomsen foreslår en kategori til filmfotografi, hvilket er en
udmærket idé. Det passer fint ind i de øvrige priser til folkene bag
kameraet. Altså: "Bedste filmfotografi" (el. lign.) er på bordet og
kan nemt komme med.

2) James Bond har premiere næste år og indgår derfor i næste års
afstemning. Det synes jeg, vi skal holde fast ved.

3) Bedste action. Actionprægede film kan sagtens også nomineres under
"Bedste film", de har blot deres egen kategori også. Man kan evt.
betragte det som nærmest en "teknisk" pris til den film, som leverer
den bedste action.

4) Martin Helbo foreslår "Bedste DVD-udgivelse", hvilket er ganske
logisk i forhold til fylden af diskussioner om DVD i gruppen. Den er
på bordet.

Når jeg sidder og kigger på sidste års kategoriliste, tænker jeg også,
at vi nok fremover i musik- og manuskriptkategorierne bør nævne
komponist og manuskriptforfatter ved navn i nomineringerne, ligesom vi
gjorde med instruktøren. Det samme med fotografen.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Hvis man vil lave sjove analyser, så skal man altså gøre det

Fra : Martin Helbo

Dato : 03-12-02 21:28

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ase5nd$pv9$1@sunsite.dk...

> Mens vi venter kan vi også overveje, om der skal ændres i eller
> tilføjes til kategorierne.

Måske en kategori til bedste casting, altså til den film hvor der bare er
valgt de HELT rigtige skuespillere.

....eller er det for langt ude.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-02 15:41

> [...]
> meddelelse news:ase5nd$pv9$1@sunsite.dk...

> Måske en kategori til bedste casting, altså til den film hvor der bare er

IMHO lyder det som en ret spændende kategori, noget jeg tit synes ødelægger
en film er elendig casting, ofte fordi man (producenterne) vil have en af de
"hotte" skuespillere med...

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-02 15:43

> [...]
> gruppen her afholdt en afstemning til at kåre de bedste film,
> skuespillere m.v. i kalenderåret. Hermed første skridt til en

[SNIP]

Hvad med at man kunne knytte en kommentar til sine stemmer? Jeg synes det
kunne være spændende at læse hvorfor andre netop har stemt på den film i den
kategori.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-12-02 19:37

> [...]
> kunne være spændende at læse hvorfor andre netop har stemt på den film i

Hmm...jeg var helst fri. Det kan hurtigt gå over gevind. Hellere at man
forherliger filmen i debatterne på gruppen.

Fra : / / dentro / /

Dato : 10-12-02 22:56

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ase5nd$pv9$1@sunsite.dk...

Skal vi snart begynde at nominere eller....?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-12-02 00:21

/ / dentro / / skrev:
> Skal vi snart begynde at nominere eller....?

Jeg synes, vi holder den indtil på søndag eller deromkring. Der er tid
nok, og filmåret er langtfra slut. Desuden skal vi lige have detaljerne
om kategorier på plads. Hvis du har problemer med ventetiden, så se en
film imens.

Et par kommentarer til forslagene, der er kommet siden sidst:

1) Bedste casting. Jeg synes, det er lidt for specifikt. Ikke fordi det
ikke er vigtigt for en film, men jeg synes nok, vi skal holde os til de
lidt "større" ting. Andre kommentarer imødeses med glæde.

2) Kommentarer til stemmerne på afstemningshjemmesiden. Mest enig med
Chris - det er sjovere at læse folks kommentarer i gruppen, og hvis man
gerne vil forklare sine valg, kan man sagtens gøre det her.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
Her er en mand, der kan lide ord: