Upload med frontpage
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 01-12-02 23:57

Når jeg forsøger at udgive et web-sted fra Frontpage XP og får mig koblet på
serveren bliver den ved med at spørge om password og jeg kommer ikke videre.
Det er det rigtige password! Hvordan kommer jeg videre?
Der er ingen hjælp at hente hos Tiscali!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-12-02 13:03

JSH (9800) wrote:
> [...]
> kommer ikke videre. Det er det rigtige password! Hvordan kommer jeg
> videre? Der er ingen hjælp at hente hos Tiscali!
Tiscali? - deres support omkring FrontPage er ikke noget at råbe hurra for -
og de er vist stadig ikke blevet enige om, hvordan de skal håndtere
FrontPageproblematikken fremover: nogle supportere finder det rimeligt at
belære kunderne om at det er et dårligt produkt, at de hellere burde lave
tingene i hånden via notepad, atter andre mener at MS er noget hø generelt,
og enkelte (få) mener at det er et godt produkt.

Hvad angår upload, så skriver de dog på deres hjemmeside følgende:
Frontpage Extentions:

Microsoft FrontPage har en række indbyggede udvidelser kaldet "FrontPage
Extensions", der giver mulighed for forskellige funktioner, som ellers ville
kræve serveradgang eller på anden måde er komplicerede at behandle på
traditionel vis.

En hjemmesideplads der har Frontpage Extentions oprettet, har kun mulighed
for at behandle sine sider i FrontPage-programmets egne
udgivelses-funktioner. Det betyder, at man ikke kan up- eller downloade til
sin hjemmesideplads på den normale måde (FTP), hvis man har oprettet
Frontpage Extensions.
Tiscali benytter Ready to Run's FrontPage Extensions-implementation til
Linux.

Du kan læse mere om teknikkerne her.

Du kan oprette eller nedlægge Frontpage Extensions på vores funktionssider.

Efter oprettelse:

Når dine FrontPage Extensions er oprettet,skal du bruge disse informationer
når du skal arbejde med din hjemmeside:

navn = dit brugernavn
password = din adgangskode
webserver = fp.worldonline.dk
web navn = fpe efterfulgt af dit brugernavn (f.eks. 'fpes_skraek', hvis dit
brugernavn er 's_skraek').

Åbning af et Frontpage web:

Der er flere metoder til at uploade med Frontpage. Du kan enten publishe et
Frontpage web fra din lokale maskine til fp.tiscali.dk eller du kan åbne dit
web på fp.tiscali.dk og arbejde direkte med det.

Den sidste metode skal kort beskrives:

Fra FrontPage Explorer vælges File -> Open FrontPage Web
I vinduet Getting started klikker du på More Webs
I vinduet Open FrontPage Web skal du i feltet Select a Web server or disk
location indtaste:

fp.worldonline.dk/fpebrugernavn
Herefter bliver du spurgt om brugernavn og adgangskode - indtast dette, og
du er inde i dit FrontPage Web.

Pris og Support:

Det koster ikke noget at benytte FrontPage Extensions hos Tiscali. Det
betyder dog samtidigt at vi ikke har mulighed for at yde support på brugen
af det. Vi gør i stedet opmærksom på, at Microsoft typisk giver support på
deres produkter her.

En anden mulighed for at søge hjælp er at benytte vores nyhedsgrupper - i
tiscali.dk.frontpage kan du forsøge at skrive om eventuelle problemer du
ønsker hjælp med.

Så hvis du har fået henholdende svar -eller svar, du ikke kan bruge til
noget, så må du altså skrive til dem, ringe til dem og afkræve dem en
forklaring på hvad der sker med deres FrotnPage-tilbud - det er ikke ukendt
at de har en fejl, der gør at man ikke kan logge på med det korrekte
password.

Virker det ikke, så skift udbyder til nogen, der bedre kan håndtere
tingene - f.eks. www.jirty.dk
--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-02 16:23

Se denne KB artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;281075

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-12-02 17:00

Jens Peter Karlsen wrote:
> Se denne KB artikel:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;281075

Fint og interessant link - men det fremgår vel ikke af sagen, at vedkommende
benytter sig af Windows ME?

--
ahw

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 02-12-02 22:10

Jeg bruger Frontpage XP og WinXP Pro, hvorfor jeg nok ikke kan benytte dette
link!

Andre gode forslag?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-12-02 21:34

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Frontpage XP og WinXP Pro, hvorfor jeg nok ikke kan benytte
dette
> link!
>
> Andre gode forslag?

Der kan være mange grunde til at du ikke kan uploade - svjh skrev du at din
udbyder var Tiscali - jeg har allerede svaret at den pågældende udbyder har
problemer med sine FrontPage extensions, som de simpelhen har rodet med i
månedsvis.

Hvis du vil have yderligere hjælp må du være lidt mere specifik: hvordan
uploader du? har du et webhotel eller er blot almindelig bruger til et
"subweb" - f.eks. kræves det sidste hos Tiscali, at man ikke alene anvender
sin adgangskode efterfulgt af et snabel-a - f.eks. dit brugernavn er
karl.smart - ergo er det hos Tiscali sådan at der skal skrives i
brugernavnfeltet : karl.smart@tiscal.dk -

men da man har skiftet navn et par gange, har man også navne som image.dk og
worldonline.dk som navneextension.

Så er password også et problem: der skelnes mellem store og små bogstaver
hos Tiscali.

Har du ikke et webhotel, så skal du uploade på anden måde: du skal nemlig
hos Tiscali anvende fp i stedet for www. Eksempel: din hjemmeside hedder
www.tiscali.dk/~karlsmart - for at uploade til denne side, skal du skrive i
uploadboksen:
http://fp.tiscali.dk/~karlsmart og indtaste de ovennævnte ting som
brugernavn og password.Men din hjemmeside vil alligevel hedde
www.tiscali.dk/~karlsmart .

Endelig skal du være opmærksom på, at hvis du benytter dig af upload med en
ftp-klient, så skal du ind i mappen "public"

Og du kan ikke hos Tiscali anvede både ftp og fp-extensions på samme tid.

--
ahw

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 04-12-02 22:28

Jeg bruger det du kalder et "subweb" og jeg "forsøger" at uploade med
Frontpage XP. Jeg kommer også ind og den bliver ved med at bede om password.
Jeg er bekendt med, at jeg skal bruge brugernavn med @. Når jeg så igen
forsøger at uploade, spørger den om adgangskode, som jeg så indtaster. Jeg
er sikker, på at den er rigtig, idet jeg nogle gange læser mine mails via
webmail og skal bruge samme kode der.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-12-02 23:23

> [...]
> er sikker, på at den er rigtig, idet jeg nogle gange læser mine mails via

Prøv at uploade med en ftp-klient og se om det ikke skyldes at deres
extensions ikke fungerer.
Det lykkedes mig i sin tid at uploade via en ftp-klient (ikke den, der
findes i Frontpage, men WS_FTP ) og man var "rystet" hos Tiscali over at det
kunne lade sig gøre -

Jeg har nu skiftet til www.jirty.dk - en udbyder, der tilsyneladende kan
finde ud af det med FrontPage OG PHP og ASP OG WEBHOTELLER uden at det
koster en formue som hos Tiscali.

Et webhotel hos Tiscali koster årligt 750 kr. inkl. moms kun med FrontPage
extensions og *alias . For 50 kr. mere årligt får man FP-extensions,
php-adgang, asp-adgang, *alias, ret til at administrere sine egne FP
funktioner uden indblanding (også med ftp-upload), lave asp-scripts og php,
få access-database til. (lidt dyrere med MySQL) etc.

Hos Tiscali ville det koste næsten 6.000 kr. årligt. Hos Jirty.dk koster det
samme godt 800 kr. årlig.

Jeg har benyttet mig af Tiscali siden det hed image scandinavia - deres
produkt er blevet ringere og ringere - de lover og lover, intet sker - deres
nyhedsserver via webmail har ikke virket et år eller mere - deres
hjemmesider opdateres ikke omkring vigtige spørgmsmål omkring Frontpage o.a.
Jeg mistede simpelthen tålmodigheden med firmaet, og fandt ved et tilfælde
jirty.dk - som har virket upåklageligt- flinke medarbejdere, kompetent
rådgivning og lover ikke mere end de kan holde.
Kan stærkt anbefales.
--
ahw