hvad er straffen for at....
Fra : martin n.

Dato : 01-12-02 22:32

sætte et 1 tal for an på sin postopkrævnings-kvittering, således at man vil
få udbetalt feks 1500 istedet for 500?

og hvem har ansvaret hvis a sender b en bærbar som er sendt som "forsigtig"
men alligevel dør under transporten. - køber nægter at reklamere til postDK?

takker!

Fra : TGD

Dato : 01-12-02 23:10

"martin n." <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> sætte et 1 tal for an på sin postopkrævnings-kvittering, således at man
vil
> få udbetalt feks 1500 istedet for 500?

Bedrageri straffeloven §279 op til 1½ år bag tremmer , men glemmer du
ikke at en postanvisning er maskinestemplet ligeså er OCR strengen indlæst
på postdks computer, så ekspedienten kan se på puteren hvor meget der skal
udbetales.

> og hvem har ansvaret hvis a sender b en bærbar som er sendt som
"forsigtig"
> men alligevel dør under transporten. - køber nægter at reklamere til
postDK?

Hvis det er forbrugskøb gælder købeloven også er det sælgers ansvar, et godt
råd er at udnytte de 14 returret hvis det er fjernsalg.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-12-02 23:15

In article <3dea8060$0$134$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, martin n. wrote:
> sætte et 1 tal for an på sin postopkrævnings-kvittering, således at man vil
> få udbetalt feks 1500 istedet for 500?

Du skal nok sætte mange et-taller inden du får en rimelig timeløn.
En mente bedrageri. Det kunne vel også være dokumentfalsk ? Det
har vist endnu højere straframmme.

> og hvem har ansvaret hvis a sender b en bærbar som er sendt som "forsigtig"
> men alligevel dør under transporten. - køber nægter at reklamere til postDK?

Hvis køber nægter at reklamere til PostDK, så fratager han jo A den
erstatning han skulle have haft af PostDK, medmindre A kan reklamere.
Jeg kender ikke lige reglerne. Men normalt har A ansvaret til varen er
leveret.

Fra : martin n.

Dato : 02-12-02 00:01

der er tale om handel imellem private...!

vedr puter og ált muligt: det er en ting min kammerat HAR gjort... så det er
altså nemt! 1½ år sir du? det er vel kune i extreme tilfælde? her er tale om
en person uden tidligere straffe-ting - men i pengenød... ;)
meddelelse news:slrnaul2fi.md.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : rea721

Dato : 02-12-02 00:07

martin n. wrote:

> her er tale om en person uden tidligere straffe-ting - men i
> pengenød... ;)

Tør øjenene

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-12-02 22:27

"martin n." wrote:

> vedr puter og ált muligt: det er en ting min kammerat HAR gjort... så det er
> altså nemt! 1½ år sir du? det er vel kune i extreme tilfælde? her er tale om
> en person uden tidligere straffe-ting - men i pengenød... ;)

- Andre har nævnt dokumentfalsk, som for "en check, veksel eller andet til
almindeligt omløb bestemt dokument" giver op til 8 år! Det er med andre ord en
ret skidt ting at begive sig ud i.
Hvis Post Danmark opdager fejlen ved en intern revision, er jeg ikke i tvivl
om, at de vil anmelde den.
Jeg vil derfor opfordre dig til hurtigst muligt selv at krybe til korset og få
rettet problemet. Det er nok den mest formildende omstændighed, du kan påberåbe
dig.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-12-02 23:01

Scripsit Jonathan Stein <jstein@image.dk>

> - Andre har nævnt dokumentfalsk, som for "en check, veksel eller andet til
> almindeligt omløb bestemt dokument" giver op til 8 år!

Jo, men en postopkrævningsdims er altså ikke bestemt til almindeligt
omløb.

--
Henning Makholm "... popping pussies into pies
Wouldn't do in my shop

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-12-02 02:10

Henning Makholm wrote:

> Jo, men en postopkrævningsdims er altså ikke bestemt til almindeligt
> omløb.

Jeg mener, at postanvisninger og giroblanketter i den henseende er sidestillet
med en check, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal lede efter det juridiske
grundlag?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-12-02 17:52

> [...]
"forsigtig"
> men alligevel dør under transporten. - køber nægter at reklamere til

Hvad skulle der vel være, at reklamere over, når forsendelsen ikke har lidt
overlast?

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.