Jurassic Park soundtrack
Fra : / / dentro / /

Dato : 01-12-02 21:29

Er jeg den eneste som synes at soundtracket til Jurassic Park er noget
af det mest fantastiske og stemningsfyldte der nogensinde er lavet?

/ / dentro / /

Fra : René Jensen

Dato : 01-12-02 23:22

/ / dentro / / wrote:
> Er jeg den eneste som synes at soundtracket til Jurassic Park er noget
> af det mest fantastiske og stemningsfyldte der nogensinde er lavet?
>
> / / dentro / /

Donnu, men jeg synes rigtigt godt om f.eks. Star Wars Episode IV + V +
VI, Indiana Jones I + II + II, LOTR samt Final Fantasy.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Devast8or

Dato : 02-12-02 13:33

Det kan have noget at gøre med at John Williams har lavet musikken til både
JP, SW og IJ :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : René Jensen

Dato : 02-12-02 22:13

Devast8or wrote:
> Det kan have noget at gøre med at John Williams har lavet musikken til både
> JP, SW og IJ :)
>
> Devast8or

Formentligt...

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Kasper Aae

Dato : 03-12-02 20:16

On Sun, 01 Dec 2002 23:22:13 +0100, René Jensen

>Donnu, men jeg synes rigtigt godt om f.eks. Star Wars Episode IV + V +
>VI, Indiana Jones I + II + II, LOTR samt Final Fantasy.

Men soundtracket til Twin Peaks forbliver nu kongen :)

--
Kasper Aae

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 04-12-02 17:10

"Kasper Aae" <nospammm@for.me> skrev i en meddelelse

> Men soundtracket til Twin Peaks forbliver nu kongen :)
>
> --
> Kasper Aae

Ja!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-12-02 23:31

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste som synes at soundtracket til Jurassic Park er noget
> af det mest fantastiske og stemningsfyldte der nogensinde er lavet?
>
> / / dentro / /

Så er vi to, jeg købte faktisk CD'en for år tilbage...mon jeg har den endnu
(?)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 01-12-02 23:36

> [...]
> Er jeg den eneste som synes at soundtracket til Jurassic Park er noget
> af det mest fantastiske og stemningsfyldte der nogensinde er lavet?

Nej, jeg elsker den der melodi der kommer når de kommer til øen. Fantastisk.
Jeg må have det soundtrack.

mvh
Mads

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-12-02 23:46

Mads Holmsgaard Eriksen skrev:

> Nej, jeg elsker den der melodi der kommer når de kommer til øen.

Helt enig - det er et fantastisk øjeblik. Jeg fór da også ind i stuen
for et par timer siden, da jeg hørte de berømte toner fra
helikopterscenen.

Jeg blev dog hvid i ansigtet af rædsel, da jeg så, hvorledes TV3 havde
skamklippet filmen. Selve pan/scanningen virkede amatøragtig og rykvis,
og der var næsten konsekvent halve personer i siderne. Så jeg futtede
hurtigt ud af stuen igen ...

--
Mvh. Peter
"So now welcome our keynote speaker, Professor Melvin Fenwick - the man

Fra : / / dentro / /

Dato : 02-12-02 16:39

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

| Helt enig - det er et fantastisk øjeblik. Jeg fór da også ind i
stuen
| for et par timer siden, da jeg hørte de berømte toner fra
| helikopterscenen.

Jeg får gåseud hver gang - det er så fed en scene!

/ / dentro / /

Fra : Emil Rune

Dato : 02-12-02 10:25

> [...]
> skamklippet filmen. Selve pan/scanningen virkede amatøragtig og rykvis,
> og der var næsten konsekvent halve personer i siderne. Så jeg futtede

Jeg tror nu næppe det er TV-stationerne der selv pan-scanner filmene.
Forestil dig hvor galt det SÅ kunne, hvis TV3 selv fik lov til den slags ;)

Hilsen Emil

Fra : GIZMO

Dato : 02-12-02 19:44

/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev:

> Er jeg den eneste som synes at soundtracket til Jurassic Park er noget
> af det mest fantastiske og stemningsfyldte der nogensinde er lavet?

Nej, men JURASSIC PARK hører bestemt til et af de flotte scores fra John
Williams. Selv foretrækker jeg ting som JAWS, THE EIGER SANCTION, ANGELA'S
ASHES, E.T., THE PATRIOT, ja, han har bare lavet en stribe forrygende
soundtracks, den mand.

Musikken til JURASSIC PARK III af Don Davis (baseret på Williams-temaer)
er i øvrigt slet ikke så tosset.