Syn med larmen potter?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-12-02 21:25

Hvad er reglerne ved syn ? Hvor meget må cyklen larme?
Jeg tænker her på, om jeg skal sætte min "nye" lydpotte på her i vinteren,
eller om jeg skal vente til den er synet?
Det er en Yushimura, med en dejlig sprød lyd!

Eller vil det være bedre at tage den med ud til en mekaniker, og skifte den
der, så den kan blive justeret med det samme? Altså kaburatoren?

Hvordan har folk egentlig lavet deres lydpotter , så de slutter tæt om
røret? Det orginale er jo svejset sammen, så man skal i gang med sav.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-12-02 22:15

> Jeg tænker her på, om jeg skal sætte min "nye" lydpotte på her i vinteren,
> eller om jeg skal vente til den er synet?

Jeg kan ikke huske dB grænserne, men hvis jeg var dig ville jeg vente på den
var synet og slippe for bøvlet med sure synsmænd.

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-12-02 22:58

On Sun, 1 Dec 2002 21:25:11 +0100, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusREMOVE@get2net.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Hvad er reglerne ved syn ? Hvor meget må cyklen larme?
>Jeg tænker her på, om jeg skal sætte min "nye" lydpotte på her i vinteren,
>eller om jeg skal vente til den er synet?
>Det er en Yushimura, med en dejlig sprød lyd!

En god regel:
Hvis du er i tvivl larmer de garanteret for meget

>Eller vil det være bedre at tage den med ud til en mekaniker, og skifte den
>der, så den kan blive justeret med det samme? Altså kaburatoren?

Lån et par originale til syn og sæt så dine råberør på bagefter.
Det er ikke nødvendigt at justere noget for den øvelse.

>Hvordan har folk egentlig lavet deres lydpotter , så de slutter tæt om
>røret? Det orginale er jo svejset sammen, så man skal i gang med sav.

Jeg tror vi alle har prøvet den øvelse.
Jeg har tilpasset mine lyspotter så de passer på de originale rør.
Det tager mindre end 10 min. at sætte de originale på igen.
Det er lidt belært af erfaringerne fra Anderstorp.
Jeg har en godkendelseserklæring på min DUC hvor grænsen er 95 dBa.
Det holder den sådan lige med nød og næppe, men jeg har haft det vrøvl
jeg skulle have med banekontrollen, så jeg monterer originaldæmpere på
bane selv om den taber lidt af pusten på den konto.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 06-12-02 17:20

> Lån et par originale til syn og sæt så dine råberør på bagefter.
> Det er ikke nødvendigt at justere noget for den øvelse.

Ahhhhh.. den skal nok dyses ind til det nye udstødningssystem hvis den har
kørt med der originale før.

> Jeg tror vi alle har prøvet den øvelse.
> Jeg har tilpasset mine lyspotter så de passer på de originale rør.
> Det tager mindre end 10 min. at sætte de originale på igen.

Problemet er stadig at skal man have den origianle potte på, altså kun
dæmperen, skal man have lavet lidt fikumdikken med at svejse et rør på der
kan gå uden på det originale forrør. Jeg har på min fået lavet et
overgangs-stykke så røret bliver tykkere der hvor min lazer "dæmper" kommer
på, men jeg var jo nød til at save den originale dæmper af.. Jeg skal dog
snart have fundet på nogte da mine forrør efterhånden er ret medtagne.. og
så vil jeg lave min originale dæmper så den kan sættes på igen, med henblik
på syn ved ejerskifte...

MVH
Jon Larsen