Trickler_3210.exe?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 01-12-02 21:30

Hej Alle !

Der kommer jævnligt et popup der spørger, om jeg vil give Trickler_3210.exe
adgang til internettet - hvad er dette program?

Med venlig hilsen
Ove.

Fra : Alex Holst

Dato : 01-12-02 21:53

Ove Kristensen <ovek@adslhome.dk> wrote:
> Der kommer jævnligt et popup der spørger, om jeg vil give Trickler_3210.exe
> adgang til internettet - hvad er dette program?

Har du spurgt Google?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-02 22:02

Alex Holst wrote:

> Har du spurgt Google?

Hvis du gør, kan du se, at programmet har noget at gøre med Gator, et
spionprogram, der ofte installeres sammen med "gratis" programmer såsom
Kazaa og downloadmanagere. Du kan muligvis fjerne Gator via Tilføj/fjern
programmer, ellers kan det anbefales, at du henter Ad-aware, der kan
finde og fjerne spionprogrammer. Du har ganske givet en del af dem
liggende på computeren.

Ad-aware er gratis og kan hentes her: http://www.lavasoftusa.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 01-12-02 23:38

Hej !
Jamen tak for tippet, men jeg har ikke hverken Kazaa eller andre
downloadsmanagere liggende, jeg har også været inde og kigge i tilføj/fjern
programmer - og der ligger intet, men jeg har svaret nej når den spørger om
at installere trickler_3210.exe

Med venlig hilsen
Ove.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-12-02 06:46

Ove Kristensen <ovek@adslhome.dk>, wrote in

> [...]
> tilføj/fjern programmer - og der ligger intet, men jeg har svaret nej når
> den spørger om at installere trickler_3210.exe

Det behøver ikke at være Kazaa eller en downloadmanager - mange programmer
indeholder disse "spion" programmer. Men scan en gang med Ad-aware og se
hvad det finder.

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-02 01:00

> Der kommer jævnligt et popup der spørger, om jeg vil give
Trickler_3210.exe
> adgang til internettet - hvad er dette program?

Jeg har lige haft besøg af den, jeg ved ikke om den gør skade, men jeg hader
at have den slags.

Jeg kom vist selv til at lukke den ind, - min firewall poppede op med - Vil
du tillade ActiveX fra "webpdp.gator.com"? (denne tilladelse har jeg
naturligvis annulleret).

Den lægger et par filer ind i - i mit tilfælde "c:\documents and
settings\mig selv\lokale indstillinger\temp

Norman meldte "Norman virus control har fundet en commercial, Fil:
c:\documents ....... trickler_3210.exe, Commercial: W32/Gator, men kunne
ikke fjerne den", - og filen trickler_3210.exe kunne ikke slettes i
stifinder - "adgang nægtet", det lykkedes dog i kommandoprompt.

Der er også en (eller måske flere) nøgler i registrerings databasen - søg på
"trickler" og fjern nøglen.

--
Kristian