Insert
Fra : Henning Madsen

Dato : 01-12-02 21:06

Alt siges at være mugligt i Delphi men ???

I En Edit komponent er der programmessigt indlæst (det behøver ikke være en
Edit komponent, hvis en anden er bedre egnet) noget lignende
A1-A2-def55-A3- (alt kan forekomme).
Markøren kan man plasere hvor som helst og indtaste hvad som helst, rent
manuelt.
Men kan man på nogen måde få aflæst positionen hvor man manuelt har plaseret
markøren ??
Meningen med dette var at på markørens plads at indlæse en streng, noget i
stil med Pos og Insert.
NB: Det skal bemærkes at indlæsningen kun må være mugligt efter en
bindestreg.

Jeg kan overhovedet ikke se nogle løsninger på problemet, der er måske
heller ikke nogen.

Ider og foreslag vel være velkommen.
På forhånd tak.

--
----
Med venlig hilsen

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 02-12-02 14:48

"Henning Madsen" <henning.k.madsen@teliamail.dk> wrote in message news:<3dea6ce6$0$392$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
> bindestreg.
>
> Jeg kan overhovedet ikke se nogle løsninger på problemet, der er måske

SelStart og SelLength giver positionen på markøren.
SelText giver den selectede tekst.
OnChange event'en bliver udført når ændringen er sket. (efter
OnKeyPress)
OnKeyPress event'en bliver udført når tasten registreres (før
OnChange)

Jeg kan ikke finde ud af om du vil via programmet indsætte lidt tekst
hver gang brugeren taster '-', eller om du vil forhindre at brugeren
taster noget, med mindre at markøren står efter et '-' tegn, derfor
kan jeg ikke give noget kode eksempel.

/Casper

Fra : Henning Madsen

Dato : 02-12-02 23:29

Hej Casper
Tak for dit svar.
Helt kongkret er teksten i Editfeldtet hentet fra en markeret linie i en
ListBox med 24 forskellige 'navne'. Et navn kan godt være brugt flere gange.
Ved klik i en RadioGroup (Tilføj) (Slet) (Indsæt) tilføjes det i ListBox
markerede 'navn' + '-' til at søge på senere.
Har man nu kommet til at tilføje et forkert 'navn' var det jo smart at
plasere markøren i det forkerte 'navn' og så klik på radioGroup's (Start).
Det samme med Indsæt hvis man har glemt et 'navn'.
Jeg ved godt man kan lave disse rettelser manuelt, men den viste ide, syntes
jeg giver færre mugligheder for 'navne' fejl i Editfeldtet, som forøvrigt
skal gemmes i en INI fil og senere skal bruges som en slags rute.
Håber dette har belyst ideen med mit første spørsmål "Insert".