Inkassoskik
Fra : Annette Skovbon

Dato : 01-12-02 15:30

Hejsa,
Er det i overensstemmelse med 'god inkassoskik' at skrive således :

"ligesom jeg også er ligeglad med om DU har problemer el lign. men jeg er
ikke ligeglad med om folk ikke betaler Deres regninger." "Har de endnu
ikke betalt deres gæld" "- nu får vi så se om der dukker endnu flere
ubetalte sager op - hvem ved. Indtil videre er der jo registreret 2 stk.
!! "

"Firmaet" der skriver ovenstående kan IKKE fremskaffe beviser for at jeg
skylder nogen noget,- de har ej heller svaret på to henvendelser jeg før
har gjort dem. De troede, at de havde et bevis - et stk. papir skrevet på
en skrivemaskine hvorpå der står mit navn og et beløb!!!

Hvordan undersøger man om en incassovirksomhed overhovdet har en
autorisation?

M.v.h
Annette

Fra : TGD

Dato : 01-12-02 16:03

<KLIP>

Start med at tjekke deres CVR nr. i CVR databasen www.cvr.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-12-02 17:59

In article <pan.2002.12.01.14.29.48.545123@yahoo.dk>, Annette Skovbon wrote:
> [...]
> har gjort dem. De troede, at de havde et bevis - et stk. papir skrevet på
> en skrivemaskine hvorpå der står mit navn og et beløb!!!

Hvis du bestrider kravet, så kan det IKKE sendes til retslig inkasso.
Men de kan stævne dig, for at få afgjort om du skylder pengene eller
ej, hvorefter de så kan melde dig til Ribers og køre dig til
inkasso, under betingelse af at retten anerkender kravet.

> Hvordan undersøger man om en incassovirksomhed overhovdet har en
> autorisation?

Spørg politiet. Rigspolitichefen er den der uddeler tilladelser til
at drive inkassovirksomhed.