TV2's makabre udsendelse
Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 10:53

Ifl. http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=185443 har en af enkerne
udtrykeligt frabet sig at hendes afdøde mand medvirker i TV2's offentlige
ligopskæring's program.
Kan det være lovligt?
Hvis det var en af mine nære, så ville jeg gå til foderetten, for at få
stoppet udsendelsen, vil foderetten kunne gøre noget sådant?

Ivar Madsen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 11:02

Hvad er en 'foderet' ?

Venlig hilsen
knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 11:02

Knud Thomsen skrev den Sunday 01 December 2002 11:01 i dk.videnskab.jura:

> Hvad er en 'foderet' ?

Hvis ikke du kan gætte hvad det skal være, så glem alt om det.

Ivar Madsen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 11:07

Hvorfor skulle jeg befatte mig med gættekonkurrencer, når du i dit indlæg
ligeså godt kunne definere, hvad du taler om.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-12-02 11:12

Knud Thomsen wrote:
> Hvorfor skulle jeg befatte mig med gættekonkurrencer, når du i dit
> indlæg ligeså godt kunne definere, hvad du taler om.

Fogedret! - Hvor svært kan det være...

\Mandal

--
Tak en kigger på www.usenet.dk - under quote. Dermed gør du os alle en
tjeneste!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 11:31

Brian Fisker [8900] skrev den Sunday 01 December 2002 11:12 i
dk.videnskab.jura:

> Fogedret! - Hvor svært kan det være...

Åbentbart for svært for tumper,,,

Ivar Madsen

Fra : Nicolai

Dato : 01-12-02 11:38

> Åbentbart for svært for tumper,,,

Ser seriøst sådan ud. Og kan vi så vende tilbage til sagen. Nogen der ved noget mere end os 'dødelige'
(Skidt ordvalg? :)

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:37

> Brian Fisker [8900] skrev den Sunday 01 December 2002 11:12 i
> dk.videnskab.jura:

> Åbentbart for svært for tumper,,,

Når man ikke kan finde ud af at argumentere kan man jo altid gå over til at
svine folk til !
Venlig hilsen
knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 12:41

Knud Thomsen skrev den Sunday 01 December 2002 12:37 i dk.videnskab.jura:

> Når man ikke kan finde ud af at argumentere kan man jo altid gå over til
> at svine folk til !

Jeg kan godt finde udaf at argumentere, jeg er ordblind, og det har du
åbentbart et problem med, det er dit problem, og gør at jeg betegner dig
som en tumpe.

Ivar Madsen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:47

> Jeg kan godt finde udaf at argumentere, jeg er ordblind,

Jeg har ikke noget problem med at du er ordblind, men det er et problem at
du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke at stave ordentligt.
Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet er.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas W.

Dato : 01-12-02 12:58

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> wrote in message

> [...]
> du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke at stave ordentligt.
> Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet er.

Er ordblindhed en undskyldning for ikke at stave ordentligt. Undskyld jeg
siger det, men fy for en holdning at have

Jeg har efterhånden læst en del af Ivars indlæg og det er ikke faldet mig
ind, at han skulle være ordblind.

Desuden havde de fleste vist regnet ud, hvad han mente. Givetvis også
ikke-jurister.

/Thomas W.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 12:59

Knud Thomsen skrev den Sunday 01 December 2002 12:46 i dk.videnskab.jura:

> Jeg har ikke noget problem med at du er ordblind, men det er et problem at
> du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke at stave ordentligt.

Jeg kan så oplyse dig at jeg forled grundskolen, med 10 klasses eksamen,
efter kun 6 og et halvt år's skolegang.
De de manglende 3 og et halvt år, gik jeg på ordblindeindstuttet på
Callisensvej i Hellerup (det er siden da flyttet til Gladsaxe), der hørte
under taleinstuttet, der igen hørte under særforsorgnen, og hørte dermed
ikke under undervisningsministeriet, og jeg gik alså ikke i skole i de år,
men jeg lærte mere end jeg havde lært i de forgående 5 år.

BTW så havde det den fordel at vi var med i Tivoli øhe 2. torsdag i
September, hovr alle Tivoli's egne forløstelser var gratis.

Ivar Madsen

Fra : Troels

Dato : 01-12-02 13:59

> BTW så havde det den fordel at vi var med i Tivoli øhe 2. torsdag i
> September, hovr alle Tivoli's egne forløstelser var gratis.

Hvad betyder hovr? Nu fatter jeg SLET ingen ting

/Troels
(Ja, jeg synes og så denne diskussion er tåbelig. Mon der er nogen der ved
noget om det du oprindeligt spurgte om?)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-12-02 21:06

Troels wrote:

> Hvad betyder hovr? Nu fatter jeg SLET ingen ting

Jeg kan faktisk heller ikke regne den ud. Og så er det OK at
spørge

Ivar? Vi er nogle, der sidder og er nysgerrige...

--
Peter Knutsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-12-02 22:17

Peter Knutsen skrev den Monday 02 December 2002 21:06 i dk.videnskab.jura:

> Jeg kan faktisk heller ikke regne den ud. Og så er det OK at
> spørge
> Ivar? Vi er nogle, der sidder og er nysgerrige...

En slåfejl, jeg må blankt erkende at jeg godt kan være for hurtig på
tasterne, somregel fanger jeg det, og retter under skrivningen, byt lidt
rundt på bogstaverne, de er der alle, og ikke en er for meget

Jeg troede at Troels bare skulle drille,,,

Øhe nu bliver jeg usikker, kan godt være at der ikke er et stumt h i det
ord,,,

Ivar Madsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-02 13:34

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev :

>Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet er.

Sammenholdt med gruppens navn gav det dig ikke et lille hint ?

Hillemænd !

<grin>

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-12-02 13:56

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke at stave ordentligt.
> Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet er.

Nej, det er jo præcis det vi siger, du skal være en tumpe for ikke at fatte
hvad meningen var, og så passer det jo fint ind.

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : ha

Dato : 01-12-02 14:52

> [...]
> problem at du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke at
> stave ordentligt. Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet

psst .... man skal ikke smide med sten når man bor i et glashus.

mvh
ha

PS. Undskylning, er det med koldt eller varmt vand?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-02 16:27

> [...]
> problem at du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke
> at stave ordentligt. Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad

Det må jo bare betyde at der er mange ordblinde der ikke er bange for
at skrive på usenet alligevel. Det giver dig ingen ret til at spille
ualmindeligt dum og svine manden til - hva er det for en opførsel, er
du ikke blevet opdraget derhjemme ?

Jeg lagde ærlig talt knap mærke til fejlen før du udbasunerede den!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Nette

Dato : 01-12-02 22:01

"Knud Thomsen"wrote in message news:ascsoc$afg$1@sunsite.dk...
> Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet er.

Så ville det nok ikke hjælpe meget at du fik at vide, hvad det betød.- Du
ville alligevel ikke kunne besvare det så.

Nette

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 22:04

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så ville det nok ikke hjælpe meget at du fik at vide, hvad det betød.- Du
> ville alligevel ikke kunne besvare det så.

Jeg er da vist den eneste som har givet det svar der gælder og som en lang
række personer (i en alternativ tråd) har ævlet sig frem til.
Der har jeg udtalt at "det er ikke et juridisk, men et etisk spørgsmål."
Jeg kan kun sympatisere med, at TV-udsendelsen skal stoppes, men det kan
ikke ske på et juridisk grundlag.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-12-02 22:21

"Thomsen, Knud" <Knud@thomsen.dk> wrote in message
[klip]

At dømme efter, hvorledes diskussionen i øvrigt er forløbet, er jeg ikke
sikker på, at jeg i det hele taget bør kaste mig ud i dette, men jeg vover
alligevel pelsen.

> [...]
> Der har jeg udtalt at "det er ikke et juridisk, men et etisk spørgsmål."
> Jeg kan kun sympatisere med, at TV-udsendelsen skal stoppes, men det kan

Jo, det mener jeg den kan. Se retsplejelovens § 641, stk. 1, der netop giver
denne mulighed, hvilket jeg i øvrigt har påpeget tidligere.

Tør man høfligt spørge om, hvorfor du (stadig) vælger ikke at tage stilling
til den nævnte (og relevante?) bestemmelse?

Karina

Fra : Thomas W.

Dato : 01-12-02 23:28

> [...]
> Der har jeg udtalt at "det er ikke et juridisk, men et etisk spørgsmål."
> Jeg kan kun sympatisere med, at TV-udsendelsen skal stoppes, men det kan

Sikke noget vås. Du har hverken nævnt §§ der kunne være relevante endsige
redegjort for, hvorfor de ikke skulle finde anvendelse. Men en gennemgang af
dine svar i denne gruppe viser desværre at det er symptomatisk for dine
indlæg. Ve den stakkel der tror, at der er juridisk substans heri
Og du tillader dig at hævde, at Bertel ikke har kvalifikationer til at svare
i denne gruppe *suk*. Han kan, i modsætning til dig, fremvise mange indlæg
med henvisning til relevant jus, og at han, trods sin manglende juridiske
skoling, faktisk viser forståelse for juridisk metode.

/Thomas W.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-12-02 21:05

Knud Thomsen wrote:

> Jeg har ikke noget problem med at du er ordblind, men det er et problem at
> du bruger Danmarks mest anvendte undskylning for ikke at stave ordentligt.

Der skal være plads til både ordblinde og ikke-danskere[1] på
dansk Usenet

> Jeg havde jo ingen chance for at vide, hvad foderet er.

Slåfejl, stavefejl og mild ordblindhed er almindeligt forekommende
på Usenet, og hvis du ikke kan klare det, så er du for dum til
at begå dig on-line, og derfor burde du skride. Normaltbegavede
kan sagtens læse indlæg med en slå-/stavefejl hist og her, uden
at det går ud over forståelsen.

--
Peter Knutsen

[1] F.eks. er der en nordmand der skriver lidt i
news:dk.videnskab.psykologi , og det går helt fint. Den slags
skal der være plads til.

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 02-12-02 21:45

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der skal være plads til både ordblinde og ikke-danskere[1] på
> dansk Usenet

Jeg har vist ikke udtalt andet - men det er desværre min erfaring at
utroligt mange mennesker ikke gider gøre et forsøg på at stave bare
nogenlunde rigtigt - og den adfærd er meget udbredt indenfor IT verdenen. Så
er det jo rart at kunne give ordblindhed skylden - og så mange ordblinde er
der altså ikke.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-02 21:52

Som svar på skriblerier forfattet af Thomsen, Knud

> ... så mange ordblinde er der altså ikke.

Keep dreaming

- Peter Lykkegaard, far til ordblind

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-12-02 22:12

Thomsen, Knud skrev den Monday 02 December 2002 21:44 i dk.videnskab.jura:

> [...]
> nogenlunde rigtigt - og den adfærd er meget udbredt indenfor IT verdenen.
> Så er det jo rart at kunne give ordblindhed skylden - og så mange

Hvor stor en del af den danske befolkning tror du er ordblinde, i støre
eller mindre grand?

Og husk at ordblindhed ikke kun har noget at gøre med evnen til at
læse/skrive at gøre, men har at gøre med hvilken hjernehalvdel man er mest
tilbøjlig til at bruge, og at det udmønstre sig i at man er beder til nogle
ting, og dårliger til andre ting, hvilket gør at du finder et overtal af
ordblinde i IT verden, set i forhold til andre brancher.

Ivar Madsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 02-12-02 22:16

"Thomsen, Knud" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er det jo rart at kunne give ordblindhed skylden - og så mange ordblinde

Helt enig, bare en skam du ikke er spor bedre selv, du har jo også lavet
masser af indlæg med stavefejl i, så kan vi konkludere at du er ordblind?

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-12-02 10:13

"Thomsen, Knud" <Knud@thomsen.dk> writes:

> [...]
> er det jo rart at kunne give ordblindhed skylden - og så mange ordblinde er

Det kunne jo vaere, at der var en sammenhaeng mellem IT-folk og
ordblindhed?! Jeg finder det ikke utaenkeligt (er selv i branchen og
har mild ordblindhed overfor bestemte typer af ord).

Mvh Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-12-02 22:07

Peter Knutsen skrev den Monday 02 December 2002 21:05 i dk.videnskab.jura:

> [1] F.eks. er der en nordmand der skriver lidt i
> news:dk.videnskab.psykologi , og det går helt fint. Den slags
> skal der være plads til.

Der er da også fra tid til anden nogen ude i den store verden der har et
spm. til dansker, og derfor skriver på engelsk i en dk.* gruppe, det skal
der også være plas til, selvom jeg holder strengt på at i dk.* skriver vi
på dansk.

Ivar Madsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-12-02 14:56

> Når man ikke kan finde ud af at argumentere kan man jo altid gå over til
at
> svine folk til !

Ja det så vi at du var god til Knud - Manden stillede et fornuftigt og
sagligt spørgsmål - og du startede med at svine ham til fordi han lavede en
stavefejl - men OK - du lever åbentbart efter pricippet: i mangel på egen
succes er andres fiasko ikke at foragte

Peter

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 15:06

"Peter K. Nielsen" <peter-nspamnejtak@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> stavefejl - men OK - du lever åbentbart efter pricippet: i mangel på egen

Hvor ofte skal jeg gentage - jeg startede IKKE med at svine nogen til - jeg
stillede et spørgsmål og blev kaldt tumpe pga. dette.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-12-02 16:09

> Hvor ofte skal jeg gentage - jeg startede IKKE med at svine nogen til -
jeg
> stillede et spørgsmål og blev kaldt tumpe pga. dette.

Du har ikke spekuleret over hvorfor, der var så mange der 1. godt forstod
sprøgsmålet - 2. opfattede dit indlæg som en tilsvining.?

har du også spekuleret over hvorfor vi aldrig fik et svar på et godt
spørgsmål ?

Var du også den eneste i hele dit kompagni der kunne gå i takt?

Peter

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-12-02 16:49

> Hvor ofte skal jeg gentage - jeg startede IKKE med at svine nogen til -
jeg
> stillede et spørgsmål og blev kaldt tumpe pga. dette.

Det er bare lidt svært at tro på at nogen der er så dumme, at de ikke kan
regne ud hvad der menes med foderet.

Mvh

Tim

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 16:55

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare lidt svært at tro på at nogen der er så dumme, at de ikke kan
> regne ud hvad der menes med foderet.

Foder er noget jeg giver heste.

Venlig hilsen
knud

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-12-02 17:09

> "Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Foder er noget jeg giver heste.

Jamen, så velbekommen da, husk at levne lidt til resten af familien.

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Tony

Dato : 01-12-02 18:07

> Foder er noget jeg giver heste.

plonk

Tony

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-12-02 17:23

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> writes:

> Det er bare lidt svært at tro på at nogen der er så dumme, at de ikke kan
> regne ud hvad der menes med foderet.

Rolig alle sammen! Der er ingen grund til at kalde nogen hverken
tumper eller dumme. Det er en ærlig sag ikke at være god til at gætte,
man skal bare spørge pænt efter en forklaring hvis man er i tvivl.

Jeg ser præcist samme indstilling på mange engelsksprogede grupper,
hvor folk ikke kan forstå at andre har svært ved at forstå hvad fx "r
u stoopid or wut?" betyder (faktisk synes jeg hovedsageligt
amerikanerne er slemme til at stave efter udtalen og ikke efter
retskrivningen). Det er sådan set ligegyldigt om der kun er en der
ikke forstår et ord, det kunne være undgået hvis det var stavet
korrekt. Det er også en ærlig sag ikke at være god til at stave,
man skal bare være forberedet på at blive spurgt hvad man mener.

Her kan Knud nok skrive sig bag øret at hans uddybende spørgsmål måske
var lidt for kontant, og derfor for nemt kunne læses aggressivt (det
kunne fx være undgået hvis der var tilføjet "jeg kan ikke lige gætte
det."). På samme måde kan Ivar notere sig at kontante spørgsmål ikke
nødvendigvis er uvenligt ment, de er bare korte.

Fut: dk.admin.netikette

/L 'Man kommer langt ved at antage det bedste om sine medskribenter,
om ikke andet er det godt for blodtrykket :)'

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-12-02 21:09

Tim Christensen wrote:

> Det er bare lidt svært at tro på at nogen der er så dumme, at de ikke kan
> regne ud hvad der menes med foderet.

Især når der diskuteres i en jura-gruppe!

--
Peter Knutsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-12-02 22:04

Peter Knutsen skrev den Monday 02 December 2002 21:08 i dk.videnskab.jura:

> Især når der diskuteres i en jura-gruppe!

Det er det jeg mener, og derfor jeg havde svært ved at se at det var andet
end forsøg på mobning, og ikke kan tage hans forklaring om at det var det
ikke for gode vare. Ellers havde han fåret en undskyldning for mit ordvalg.

Ivar Madsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-02 12:16

Ivar Madsen skrev:

> Knud Thomsen skrev den Sunday 01 December 2002 11:01 i
> dk.videnskab.jura:

Er jeg den eneste der har opdaget, at "Knud Thomsen" sammenkædes med
Mosegrisen i dk.admin.*.....?

(Ja, "Knud Thomsen" er af undertegnede opfattet som en troll, og jeg ser
derfor ikke hans indlæg)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:39

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der har opdaget, at "Knud Thomsen" sammenkædes med
> Mosegrisen i dk.admin.*.....?
>
> (Ja, "Knud Thomsen" er af undertegnede opfattet som en troll, og jeg ser
> derfor ikke hans indlæg)

Når man ikke har noget seriøst at sige kan man jo altid fylde trådene med
indlæg om mosegrise, trolde og nisser. Giv dig dog til at oplyse eller
argumentere i stedet for dette hekseri!

Venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas W.

Dato : 01-12-02 12:41

> [...]
> >

> Når man ikke har noget seriøst at sige kan man jo altid fylde trådene med
> indlæg om mosegrise, trolde og nisser. Giv dig dog til at oplyse eller

Aha, godt råd. Og synes du selv, at det var det du gjorde med dit første
indlæg i denne tråd?

/Thomas W.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:44

"Thomas W." <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aha, godt råd. Og synes du selv, at det var det du gjorde med dit første
> indlæg i denne tråd?

Jeg stillede et opklarende spørgsmål ganske enkelt fordi startindlægget
indeholdt et ord, som jeg ikke forstod og heller ikke kunne finde i
Retskrivningsordbogen.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 12:50

Knud Thomsen skrev den Sunday 01 December 2002 12:44 i dk.videnskab.jura:

> Jeg stillede et opklarende spørgsmål ganske enkelt fordi startindlægget
> indeholdt et ord, som jeg ikke forstod og heller ikke kunne finde i
> Retskrivningsordbogen.

Jeg tror ikke på at du deltager i en jura gruppe, og så ikke kan læse et så
velkendt judisk begreb, der er stavet lige udaf landevejen.

Og så en tilføjelse til min .sig

Ivar Madsen der siger, "kommentar om mine stavekundskaber bedes sendt til
dev:null"

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:55

> velkendt judisk begreb, der er stavet lige udaf landevejen.

Og så kan jeg vel med lige så stor ret sige. Jeg tror ikke på du kan lave
indlæg til juragruppen uden at kunne stave til et så velkendt begreb som
foged !

Venlig hilsen
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 13:01

Knud Thomsen skrev den Sunday 01 December 2002 12:54 i dk.videnskab.jura:

> Og så kan jeg vel med lige så stor ret sige. Jeg tror ikke på du kan lave
> indlæg til juragruppen uden at kunne stave til et så velkendt begreb som
> foged !

Se det kan du jo se at jeg kunne, tråden her viser ganske klart at du er den
eneste der ikke kunne læse og forstå.

Ivar Madsen

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 01-12-02 13:32

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message
> [...]

Vrøvl. Det er derimod i strid med netetikette at kommentere stavefjel.

> Se det kan du jo se at jeg kunne, tråden her viser ganske klart at du er
den
> eneste der ikke kunne læse og forstå.

De fleste trolde er meget snæversynede og mange af dem analfabeter.

Til dig Ivar: Kom du bare med dine indlæg. Vi er stadig mange der godt kan
abstrahere fra disse små fejl.

PH

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 13:41

"Peter Hansson (7950)" <phansson@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl. Det er derimod i strid med netetikette at kommentere stavefjel.

Nu må I fandme til at holde op. Jeg startede IKKE med at kommentere
stavefejl, men med en forespørgsel om, hvad et givet ord kunne betyde.

Venlig hilsen
Knud

PS: I øvrigt vil jeg skide på alt det netikette vrøvl !

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-12-02 13:47

Knud Thomsen wrote:
> Nu må I fandme til at holde op. Jeg startede IKKE med at kommentere
> stavefejl, men med en forespørgsel om, hvad et givet ord kunne betyde.

Set i bakspejlet må du indrømme, at din udtalelse kan virke
nedladende/provokerende, hvis man tolker den, som hovedparten af denne
tråd gør! Ikke sandt?

> PS: I øvrigt vil jeg skide på alt det netikette vrøvl !

Dumt! - Springer du også foran i køen i Føtex? Der er ingen regler om,
at man ikke må, men den generelle holdning er heldigvis, at man ikke gør
det! Find selv på flere eksempler, og se derefter lyset...

\Mandal

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 16:51

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Set i bakspejlet må du indrømme, at din udtalelse kan virke
> nedladende/provokerende, hvis man tolker den, som hovedparten af denne
> tråd gør! Ikke sandt?

Hvis det er tilfældet, må det skyldes at nogen giver sig til at fortolke et
eller andet i stedet for bare at forholde sig til spørgsmålet.

> Dumt! - Springer du også foran i køen i Føtex? Der er ingen regler om,
> at man ikke må, men den generelle holdning er heldigvis, at man ikke gør
> det! Find selv på flere eksempler, og se derefter lyset...

Hvad har netikette med Føtex at gøre ? Køkultur eller mangel på samme er da
ikke netikette.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-12-02 17:02

Knud Thomsen wrote:
> Hvis det er tilfældet, må det skyldes at nogen giver sig til at
> fortolke et eller andet i stedet for bare at forholde sig til
> spørgsmålet.

Underligt, at du er den eneste, der giver udtryk for denne holdning!

> Hvad har netikette med Føtex at gøre ? Køkultur eller mangel på samme
> er da ikke netikette.

Lad nu være med at spille dum! - Kan du ikke se sammenhængen overrasker
det mig ikke, du ikke formodede at regne ud, hvad "foder" betød i det
oprindelige indlæg.

Og by the way -
<ironi >
Tak for at tilmelde mig med mail i diverse quizzer (boligquiz)!
<\ironi>

\Mandal

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-02 18:27

Brian Fisker [8900] skrev:
> Tak for at tilmelde mig med mail i diverse quizzer (boligquiz)!

Ditto, Grrrrrr

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-12-02 20:45

> Ditto, Grrrrrr

Hvis det er tilfældet ville det så ikke være en god idé og lige høre hans
udbyder hvad de mener om den slags ?

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-02 21:01

Jesper Juul skrev:

> [...]
>
> Hvis det er tilfældet ville det så ikke være en god idé og lige høre
> hans udbyder hvad de mener om den slags ?

Er igang med de "indledende øvelser"

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 21:18

> Er igang med de "indledende øvelser"

Det kan du da godt spare dig - jeg er sgu da ikke så dum at tilmelde andre
noget som helst - det må de sandelig selv klare. Det forhindrer mig da bare
ikke i at udfordre dig til en dyst ved at sende udfordringen til din
offentlige emailadresse.
Venlig hilsen
Knud

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-02 21:58

Thomsen, Knud skrev:

> [...]
> mig da bare ikke i at udfordre dig til en dyst ved at sende
> udfordringen til din offentlige emailadresse.

Klart klart, og jeg har da heller ikke klaget til nogen.

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 20:10

> <ironi >
> Tak for at tilmelde mig med mail i diverse quizzer (boligquiz)!
> <\ironi>

Du er ikke blevet tilmeldt nogen boligquiz (af mig) - men du er nok blevet
udfordret til en kamp på et område du heller ikke har forstand på.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-02 20:54

Thomsen, Knud skrev:

> [...]
>>

> Du er ikke blevet tilmeldt nogen boligquiz (af mig) - men du er nok
> blevet udfordret til en kamp på et område du heller ikke har forstand

Er det så heller ikke dig der har udfordret mig på boligquiz ?

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 21:00

> Er det så heller ikke dig der har udfordret mig på boligquiz ?

Jo - udfordret dig (ikke tilmeldt dig)

Venlig hilsen
knud

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-12-02 15:05

> PS: I øvrigt vil jeg skide på alt det netikette vrøvl !

Ja DET har vi fattet

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-02 10:00

Som svar på skriblerier forfattet af Knud Thomsen

> Nu må I fandme til at holde op. Jeg startede IKKE med at kommentere
> stavefejl, men med en forespørgsel om, hvad et givet ord kunne betyde.

Brug venligst dk.kultur.sprog fremover, da det er OT i denne NG

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 02-12-02 18:10

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Som svar på skriblerier forfattet af Knud Thomsen

> Brug venligst dk.kultur.sprog fremover, da det er OT i denne NG

Hvorfor i alverden skulle jeg gå i den gruppe for at stille et opklarende
spørgsmål til et indlæg her i jura ??

Venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-02 19:52

Thomsen, Knud <Knud@thomsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asg42d$a6n$1@sunsite.dk...

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor i alverden skulle jeg gå i den gruppe for at stille et opklarende
> spørgsmål til et indlæg her i jura ??

Jeg kom bare med en ide, så man slipper for alle disse meningsforstyrrende
kommentarer
Betragt dk.kultur.sprog som et avanceret udvidet noteapparat

Finder jeg "nyt" udtryk i faglitteraturen så vil mit første indfald være at
kikke bagerst i bogen for at se om der skulle stå noget i noterne i stedet
for at sende et brev til forfatter(en/ne)

Din score på usenet er ikke så høj, såeeh tolerancen er desværre tilsvarende
lav

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 13:41

Peter Hansson (7950) skrev den Sunday 01 December 2002 13:31 i
dk.videnskab.jura:

> Det er derimod i strid med netetikette at kommentere stavefjel.

Det er det, og det er da også sjælent at der er nogen der kommentere det.

> Til dig Ivar: Kom du bare med dine indlæg. Vi er stadig mange der godt kan
> abstrahere fra disse små fejl.

Jeg ved det, og aldrig er der nogen der har kritiseret mine stavekundskaber
her på USENET (eller FIDOnet for den sags skyld) uden at de har fået på
tæven af andre, dette er bare første gang jeg selv har kommenteret det, før
andre

Ivar Madsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-12-02 13:58

> [...]
> her på USENET (eller FIDOnet for den sags skyld) uden at de har fået på
> tæven af andre, dette er bare første gang jeg selv har kommenteret det,

Problemet med Knud er at han er fakta resistent, en kende bøvet når der ikke
er noget som passer ind i hans kram, og opfinder aliaser når han skal give
sig selv ret.

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 14:27

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> er noget som passer ind i hans kram, og opfinder aliaser når han skal give

Nå er du nu også blevet psykoanalytiker, så du kan sætte dig ind i, hvordan
jeg tænker.

Hvis nogen er faktaresistent er det vist dig - som sagt jeg startede ikke
med at genere nogen, men blev kaldt 'tumpe' fordi jeg tillod mig helt
fredsommeligt at spørge til det 'foder' som blev omtalt i første indlæg.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-12-02 16:54

> [...]
> ikke
> >

> Nå er du nu også blevet psykoanalytiker, så du kan sætte dig ind i,

Nej, han beskriver kun hvorledes du rent faktisk handler. Han udtaler sig på
intet tidspunkt om hvorfor du opfører dig som du gør eller hvilke tanker der
ligger bag.

Mvh

Tim

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-02 14:22

Jesper Juul skrev:
> Problemet med Knud er at han er fakta resistent, en kende bøvet når
> der ikke er noget som passer ind i hans kram, og opfinder aliaser når
> han skal give sig selv ret.

Med andre ord: en Troll's sædvanlige kendetegn.

Fra : Padre

Dato : 01-12-02 15:04

Men man kan åbenbart godt lave indlæg i juragruppen uden at have forstand
nok til at kunne gætte, hvad manden mente, hvilket for én, som ved noget om
emnet, er indlysende.

Alt i alt forbavser jeres citater fra knudens indlæg mig ikke, han har trods
alt i alle sine hidtidige indlæg vist, at han er uden viden om jura og uden
evne til at overholde fundatsen (og ja, dette indlæg er OT

Så her er et praktisk forslag: gør som mig, hiv jeres plonkifikator 6000 med
dobbeltoverliggende knastaksler og strontiumforstærkede dweebkapacitatorer
samt guldbelagte kontakter op af den magiske inderlomme, og PLONK ham dog
for @£$@@$@$?

Så kan vi måske blive sparet for mere af hans bitspild ?

padre

Fra : The BMA man

Dato : 05-12-02 20:54

Sådan een ville jeg ellers gerne se

FUT: dev.null
--

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-12-02 15:14

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse news:ascsjl$9bb$1@sunsite.dk...

> [...]

> Jeg stillede et opklarende spørgsmål ganske enkelt fordi startindlægget
> indeholdt et ord, som jeg ikke forstod og heller ikke kunne finde i

Du behøver ikke at fortsætte med dit pjat. Vi er en del der kunne få den tanke, at du er
en lavintelligent nar. Kunne du virkeligt ikke fatte, hvad "foderet" var i den sammenhæng,
hvor det blev bragt?

NoTrabajo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-02 09:59

Som svar på skriblerier forfattet af Knud Thomsen

> Jeg stillede et opklarende spørgsmål ganske enkelt fordi
> startindlægget indeholdt et ord, som jeg ikke forstod

Du har da selv nævnt et eksempel på foder - "hestefoder", så du forstod det
åbentbart godt alligevel

> ... og heller ikke
> kunne finde i Retskrivningsordbogen.

Kan du ikke finde foder(et) i din retskrivningsordbog?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 02-12-02 18:11

> Som svar på skriblerier forfattet af Knud Thomsen
>

> Kan du ikke finde foder(et) i din retskrivningsordbog?

Jo, men det gav da ingen mening i relation til indlægget.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Stream

Dato : 01-12-02 11:19

> Hvad er en 'foderet' ?

Du skal gå ned af vejen og ved brugsens indgang skal du dreje til venstre,
der ligger cafe pestilens, bare gå ind og sæt dig din stam plads er
reseveret,
og hvis du beslutter dig for at besvare mit indlæg vil jeg da bare sige
inden
at personer laver også noget knas.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:42

"Stream" <stream@home.cu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal gå ned af vejen og ved brugsens indgang skal du dreje til venstre,
> der ligger cafe pestilens, bare gå ind og sæt dig din stam plads er

Den cafe kan jeg ikke finde. Til venstre for brugsens hovedindgang ligger
kun en kios og en frisør.

> og hvis du beslutter dig for at besvare mit indlæg vil jeg da bare sige
> inden
> at personer laver også noget knas.

Gider du lige oversætte de sidste 2 linjer af dit indlæg til et sprog der
kan læses ?

Venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 12:51

Den cafe kan jeg ikke finde. Til venstre for brugsens hovedindgang ligger
kun en kiosk og en frisør.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-12-02 14:00

> "Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Den cafe kan jeg ikke finde. Til venstre for brugsens hovedindgang ligger
> kun en kiosk og en frisør.

Stammer du eller er du en idiot ved et tastatur, du har jo allerede sendt et
indlæg med ovenstående i?
Nu må du sgu tage dig lidt sammen.

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 01-12-02 17:50

> "Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Stammer du eller er du en idiot ved et tastatur, du har jo allerede sendt
> [...]
Han stammer ikke, men kom til at skrive kios istedet for kiosk i første
indlæg, og var nok bange for at blive kaldt ordblind og analfabet.

Mvh Michael, der egentlig også kunne tænke sig at få svar på det egentlig
spørgsmål.

p.s Måske skulle en stille spørgsmålet igen til ære for (prins) Knud, bare
fuldstændig grammatisk korrekt, uden stave- og kommafejl, så kan det være
han kan svare.

Til Knud: Foretrækker du, at kommaer sættes efter gamle eller nye regler?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-12-02 17:57

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> writes:

> Til Knud: Foretrækker du, at kommaer sættes efter gamle eller nye regler?

Hov, du glemte de obligatoriske <sarkasme> ... </sarkasme> "koder". NU
faar du paa puklen (ligeledes goer jeg fordi den her client ikke kan
ae, oe, og aa )

Mvh Thomas

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 01-12-02 18:21

"Thomas S. Iversen" <thomassi@dirac.dina.kvl.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, du glemte de obligatoriske <sarkasme> ... </sarkasme> "koder". NU
> faar du paa puklen (ligeledes goer jeg fordi den her client ikke kan
> ae, oe, og aa )
>
> Mvh Thomas

Så god er jeg ikke til HTML

Din klient kan da godt skrive ae, oe og aa

<sarkasme>
Jeg forstår ikke hvad du mener??

Kan de være æ, ø og å du mener??

Jeg er helt blank?!?
<\sarkasme>

Mvh Michael

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 19:47

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dea3dc9$0$6111$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Til Knud: Foretrækker du, at kommaer sættes efter gamle eller nye regler?

De nye regler er jo ikke regler - de er fuldstændig umulige at følge. Jeg
foretrækker klart de gamle regler, hvor man med et udsagsled og et grundled
kunne sætte de fleste nogenlunde korrekt. Spidsfindighederne i kommasætning
interesserer mig ikke det fjerneste.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-02 09:54

Som svar på skriblerier forfattet af Thomsen, Knud

> Jeg foretrækker klart de gamle regler, hvor man med et udsagsled og
> et grundled

Foder(et) kunne jeg slå op i nudansk ordbog
Men det kniber lidt med "udsagsled"
Venligst uddyb

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 02-12-02 18:12

> Som svar på skriblerier forfattet af Thomsen, Knud

> Foder(et) kunne jeg slå op i nudansk ordbog
> Men det kniber lidt med "udsagsled"

Beklager - der mangler et 'n' - ordet er udsagnsled.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Kim

Dato : 01-12-02 13:10

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> wrote in message
<Snip>

> Gider du lige oversætte de sidste 2 linjer af dit indlæg til et sprog der
> kan læses ?

Et vildt gæt fra mig er (P)ersoner (L)aver (O)gså (N)oget (K)nas, kan du se
hvad jeg mener.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-12-02 12:10

> Hvad er en 'foderet' ?
>
> Venlig hilsen
> knud

- ufatteligt så kort man kan redegøre for sin egen overflødighed ...

Fra : Padre

Dato : 01-12-02 15:08

> - ufatteligt så kort man kan redegøre for sin egen overflødighed ...

plonkstealer

padre

Fra : Henning Lund

Dato : 01-12-02 16:04

en masse skrev:
en masse om ingenting, sig mig er jeg den eneste der ikke kan se et
"normalt" svar på Ivars spørgsmål? Kan det være TDC´s server igen

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-12-02 16:08

"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> en masse skrev:
> en masse om ingenting, sig mig er jeg den eneste der ikke kan se et
> "normalt" svar på Ivars spørgsmål? Kan det være TDC´s server igen

Du har fuldstændig ret.

Som jeg også har udtrykt i andre grupper skabes spam primært af de såkaldt
seriøse i kraft af lange og intetsigende tråde.

Det gælder vist også i dette tilfælde.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-02 16:13

Hej alle kamphaner

Selvom det kan være meget festligt, omend lidt kedeligt i længden, når
en tråd udvikler sig som denne, så savner jeg et svar på Ivars
spørgsmål. Har I glemt det, eller er det ikke så let at svare på?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Henning Lund

Dato : 01-12-02 16:37

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
> en tråd udvikler sig som denne, så savner jeg et svar på Ivars
> spørgsmål. Har I glemt det, eller er det ikke så let at svare på?

Hehe jeg er ikke alene.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-12-02 18:19

Peter K. Nielsen
> [...]
> Hvis det var en af mine nære, så ville jeg gå til foderetten, for at få
> stoppet udsendelsen, vil foderetten kunne gøre noget sådant?

Hej Ivar,

Jeg tillod mig at stille dit spørgsmål i en anden tråd (nogen jurister der
har et svar) og sandelig om ikke det lykkedes at køre Knud ud på et side
spor så debatten fik de seriøse svar dit spørgsmål fortjente - håber du kan
bruge det til noget..

mvh

Peter