apostolskkirke
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 01-12-02 07:36

Jeg kan lige ikke huske hvilken eller kongelige skuespillere der var nogle
af de bærende kræfter bag apostolskkirke i begyndelsen af kirken i Danmark.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Fra : erik larsen

Dato : 01-12-02 08:41

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan lige ikke huske hvilken eller kongelige skuespillere der var nogle
> af de bærende kræfter bag apostolskkirke i begyndelsen af kirken i
Danmark.

Du tænker nok på Bjørner Larsen(s).

Det var ikke Apstolsk kirke, men Pinsekirken. Apostolsk kirke er kun
afhopper fra Pinsekirken.

Erik L

Fra : Mr. D

Dato : 01-12-02 13:57

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de9bd26$0$155$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> Danmark.
>
> Du tænker nok på Bjørner Larsen(s).
>
> Det var ikke Apstolsk kirke, men Pinsekirken. Apostolsk kirke er kun

Vel var det da Aposolsk Kirke. Den hoppede af med Anna Bjørner Larsens hjælp

Mr. D

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 01-12-02 14:06

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3de9bd26$0$155$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Vel var det da Aposolsk Kirke. Den hoppede af med Anna Bjørner Larsens

mente det nok.

--
http://www.into.dk/to/to.php Troens ord i Brande.
http://www.evangelist.dk/ Evangelist.
http://www.kbc.dk/ KBC.

Fra : erik larsen

Dato : 03-12-02 07:47

> [...]
> nogle

> Vel var det da Aposolsk Kirke. Den hoppede af med Anna Bjørner Larsens

Det var vel til Pinsekirkens fundament ABL først bragte Åndsdåben med
fornyelsen mm og derefter hoppede af og stiftede Apstolsk kirke, for senere
at vende tilbage til Pinsekirken.

erik l

Fra : Mr. D

Dato : 03-12-02 18:54

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dec5386$0$156$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> >
> Det var vel til Pinsekirkens fundament ABL først bragte Åndsdåben med
> fornyelsen mm og derefter hoppede af og stiftede Apstolsk kirke, for

Mener du, at Bjøerner larsen bragte Åndsdåben til pinsekirken???

Ud over det, er jeg enig i rækkefølgen.

mr. D

Fra : erik larsen

Dato : 04-12-02 23:29

> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3dec5386$0$156$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> senere
>
> Mener du, at Bjøerner larsen bragte Åndsdåben til pinsekirken???

Nej, det gjorde Gud, men jeg mener ikke den funtemantale handling omkring
dåb + Helligåndens dåb med fornyelsen og med Nådegaverne i ét sammengæng,
kan spores længere tilbage end til BLs, før den tid var der kaos lige som
idag.

> Ud over det, er jeg enig i rækkefølgen.

Jeg er glad for vores enighed, SL133

Erik L

Fra : Mr. D

Dato : 08-12-02 01:50

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dee8198$0$199$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> kan spores længere tilbage end til BLs, før den tid var der kaos lige som

Der var vækkelsen i Wales i 1904, så i los Angeles i 1906. Allerede i 1907
kom pinsevækkelsen til Danmark med T. B. Barratt. Bjørner Larsen kom først
til i 1919, og fik først rigtig gang i tjenesten efter besøget i Wales i
1923.

> Jeg er glad for vores enighed, SL133

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : erik larsen

Dato : 10-12-02 23:50

> [...]
> til i 1919, og fik først rigtig gang i tjenesten efter besøget i Wales i

nu er det lang tid siden, men var det ikke en folkekirkepræst der kom hjem
fra Tyrkiet og kunne tale i tunger, og først senere man begyndte at bade de
omvendte. Jeg mener at BL blev døbt i Wales ? (IMHO kan huske fejl og er for
gammel og ligeglad til at slå det op)

Det er da ikke noget at smile af, gråd var beder fordi vi kan blive forbigå
af meget glæde ved at være uenige.

Erik L

Fra : Lyrik

Dato : 01-12-02 14:09

> Jeg kan lige ikke huske hvilken eller kongelige skuespillere der var nogle
> af de bærende kræfter bag apostolskkirke i begyndelsen af kirken i
Danmark.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Anna Larsen Bjørner startede en udbrydergruppe, som blev til den senere
Apostolske Kirke.
Hun stod på gader og stræder og missionerede. Hun sang også, og en bekendt
har hørt hende synge sin kendingsmelodi. Jeg prøver fra hukommelsen:

O Store Gud når jeg dit værk beskuer-
Naturens rigdom herlighed og kraft
og stjerners tal på himmelvælvets buer
og alle ting, din stærke hånd har skabt
--Da bryder lovsang fra mit hjerte ud,- O store Gud,- O store Gud,
Da bryder lovsang fra mit hjerte ud-
O Store Gud!-O, store Gud!

Du planted' selv, et træ til korsets planke
og tornekronen den var skabt af dig
-fra evighed, det var din store tanke
at du på korset ville frelse mig
--Da bryder lovsang.......o.s.v..

Når tidens tåger engang er forsvundet
og vi med skaren rundt om tronen står
-Vi priser dig for frelsen vi har vundet
Vor lovsang aldrig nogen ende får
--Da bryder lovsang fra mit hjerte ud
O Store Gud, O store Gud,
Da bryder lovsang fra mit hjerte ud
O Store Gud--O--Stoore Gud!

Glædelig Jul
Kalos Kristu-gennea(Kaló!-Kristújenna-udtale) (Glædelig Kristi fødsel-græsk)
som er det oprindelige udtryk, og den oprindelige hilsen.

Jens

Fra : erik larsen

Dato : 03-12-02 07:51

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når tidens tåger engang er forsvundet
> og vi med skaren rundt om tronen står
> -Vi priser dig for frelsen vi har vundet

Ja, det var en dejlig sang.

Erik L