Newbie: setvisible(false) på den JFrame de~
Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 01-12-02 02:30

Hey Deer !

Jeg sidder og roder lidt med Java compileren, og det er jo meget munteret,
jeg er bare løbet ind i det problem at jeg ikke kan lukke/gemme mine JFrames
når jeg ikke lige syntes de skal være synlige.

Jeg har skrevet en login dialog (Jframe) som hvis indtastningen nu passer
med databasen laver en ny klasse (JFrame) som så popper op, når jeg så er
poppet op vil jeg så gerne kunne lukke login dialogen, og det er så her at
han går i stå.

Håber lige i gider smide mig en stub på det

Mikkel Nielsen
Vejle

Fra : Michael Banzon

Dato : 01-12-02 11:40

"Mikkel Nielsen" <mn@znet.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han går i stå.
>
> Håber lige i gider smide mig en stub på det

Er ikke lige helt sikker på at jeg har forstået dig korrekt,
men kan du ikke bruge javax.swing.JFrame.hide() ?? Altså...
Den "hide"r din JFrame, så du kan "show"e den igen, hvis
du vil...

/ Michael

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 01-12-02 13:35

Hej Michael !

Det ville være fint ... problemer er ikke kun at jeg ikke kan hide det,
problemer er at jeg ikke kan få fat i den kørende version af mit objekt.

Mikkel

Fra : Michael Banzon

Dato : 01-12-02 21:44

> [...]
>
> Det ville være fint ... problemer er ikke kun at jeg ikke kan hide det,
> problemer er at jeg ikke kan få fat i den kørende version af mit objekt.

Aaahh....
Kunne det være en løsning at æave en constructer til din klasse
der extender JFrame, som tager en JFrame som argument??

Så kunne den jo håndtere sin "parent"/"creator"...

Fra : Jakob Møllerhøj

Dato : 01-12-02 21:10

Hej deer selv

Har du overvejet at bruge javax.swing.JOptionPane?
Den kan bl.a. bruges som en promt, til fx login. Og den lukker selv, når
oplysningerne er indtastede, og der trykkes på eks. 'ok'....
Hvis det ikke er noget, så tjek login i db inden du forlader den første
Frame. Hvis login er ok, så kalder du close() på framen og går videre, hvis
ikke, så lader du framen stå åben, og går ikke videre.

Med venlig hilsen
Jakob

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 02-12-02 21:48