ALDI: PCI TVtuner
Fra : Henrik Lindskou

Dato : 01-12-02 00:27

Er der nogen der har set den reklame der er kommet med posten, hvor ALDI
reklamere for et PCI TVtuner kort til kr 399.-

Kan det eventuelt bruges i en Mac ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-12-02 01:46

Hej Henrik

Det tror jeg ikke. Jeg forstår det sådan, at det kun er til en Wintel med
Win. ME og nyere

Henrik Lindskou wrote:

> Er der nogen der har set den reklame der er kommet med posten, hvor ALDI
> reklamere for et PCI TVtuner kort til kr 399.-
>
> Kan det eventuelt bruges i en Mac ?

mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-12-02 02:19

Henrik Lindskou <sydjyderfjren@worldonline.dk> wrote:

> Er der nogen der har set den reklame der er kommet med posten, hvor ALDI
> reklamere for et PCI TVtuner kort til kr 399.-
>
> Kan det eventuelt bruges i en Mac ?

Du vil nok mangler drivere til kortet, så jeg regner bestemt ikke med,
at det vil virke.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-12-02 10:14

In article <3DE94955.3090407@worldonline.dk>, Henrik Lindskou wrote:
> Er der nogen der har set den reklame der er kommet med posten, hvor ALDI
> reklamere for et PCI TVtuner kort til kr 399.-
>
> Kan det eventuelt bruges i en Mac ?

Hvis du kører Linux på din Mac, så kan du muligvis finde en driver.
Derudover er det vel også ca. normalprisen for billige PC TV-kort.

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 01-12-02 10:46

Henrik Lindskou wrote:

> Er der nogen der har set den reklame der er kommet med posten, hvor ALDI
> reklamere for et PCI TVtuner kort til kr 399.-
>
> Kan det eventuelt bruges i en Mac ?

nu har jeg ikke set reklamen, men jeg har netop selv prøvet mit gamle tv
kort igen og nu virker det endelig (sådan da) under mac. så bare det er
et bt878 baseret kort burde det virke ok.

ulf

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-12-02 14:37

In article <asclts$fma$1@sunsite.dk>, Ulf Holm Nielsen wrote:

> nu har jeg ikke set reklamen, men jeg har netop selv prøvet mit gamle tv
> kort igen og nu virker det endelig (sådan da) under mac. så bare det er
> et bt878 baseret kort burde det virke ok.

Men der er mange andre chipset...

Fra : Christian Bech

Dato : 02-12-02 10:18

Henrik Lindskou <sydjyderfjren@worldonline.dk> skrev:

>Er der nogen der har set den reklame der er kommet med posten, hvor ALDI
>reklamere for et PCI TVtuner kort til kr 399.-
>
>Kan det eventuelt bruges i en Mac ?

Som kuriositet kan nævnes, at det heller ikke fungerer på en
Medion-computer købt i Aldi.

Min kollega virkede en smule sur over det her til morgen.
--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 02-12-02 23:24

Tak for svarene alle sammen.

Det blev altså ikke til et tv kort denne gang. er der nogen der har
erfaring med kort der virker, hvad er et "bt878 baseret kort" et bestemt
mærke eller hvad.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-02 08:01

In article <3DEBDD76.7020501@worldonline.dk>, Henrik Lindskou wrote:
> Tak for svarene alle sammen.
>
> Det blev altså ikke til et tv kort denne gang. er der nogen der har
> erfaring med kort der virker, hvad er et "bt878 baseret kort" et bestemt
> mærke eller hvad.

bt878 er en chip på kortet. Anvendes a Hauppauge og andre
kort der ikke er de aller billigste. Specifikationerne er
tilgænghelige, og der er derfor drivere til stort set alle
platforme.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-12-02 11:40

Povl H. Pedersen wrote:

> bt878 er en chip på kortet. Anvendes a Hauppauge og andre
> kort der ikke er de aller billigste. Specifikationerne er
> tilgænghelige, og der er derfor drivere til stort set alle
> platforme.

Aha så er der noget at søge på (-:

Takker igen.

Mvh.