rollespil og dreng på 10 år?!
Fra : Keldorff

Dato : 30-11-02 22:38

Hej med Jer

Bliver der afholdt "rollespilsdage" på sjælland? Jeg har en dreng på 10 år,
som ville elske at spille med. Er han for lille, eller er der plads til hans
aldersgruppe også? Jeg mener at have set et indslag i Troldspejlet om det
spil der var meget stort, men både "far, mor og børn" som deltagere.

Venlig Hilsen
René Keldorff
Reporter: Mr. Ghandi, what do you think
about western civilization ?
Mr. Ghandi: I think it would be a good idea

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-12-02 14:37

"Keldorff" <keldorff@oncable.dk> writes:

> [...]
> aldersgruppe også? Jeg mener at have set et indslag i Troldspejlet om det
> spil der var meget stort, men både "far, mor og børn" som deltagere.

Rollespil er for så vidt for alle; jeg tror jeg selv begyndte på den
slags, da jeg var 12 år...

Nu kommer det en del an på, hvad der menes med 'rollespil';
Live-rollespil og de mere traditionelle papir- og terning-rollespil er
en del forskellige. Live-rollespil er nok lidt lettere at gå til; man
skal nok starte med nogle af de lette systemer (nogle systemer er
meget regeltunge og nok ikke så gode at starte med som 10-årig).

Der er en del rollespilsklubber rundt om i landet; det kunne måske
være en ide at opsøge en af disse. Hvis i er heldige er der en
forening/klub i nærheden af jer - men jeg ved ikke, hvor det er henne
(Sjælland er trods alt relativ stor).

Der bliver vist jævnligt afholdt live-rollespil i Hareskoven - men jeg
ved ikke så meget om det, da jeg aldrig selv har spillet
live-rollespil.

/Rasmus

Because I don't want to force you to follow my philosophy, even though
it happens to be the only possible correct philosophy.
-- Ted Lemon

Fra : Per Anthoni Andrease~

Dato : 05-12-02 13:23

Prøv at søg på jubii under rollespil og live rollespil, der er garanteret
noget i nærheden af jer.
Ellers hør i fritidsklubben/fritidshjemmet, de er
ofte interesseret i at starte noget op hvis de ikke har det i forvejen.