Erfaringer med Hein-Gericke "HJC" hjelm??
Fra : Kent Sørensen

Dato : 30-11-02 22:25

Er der nogen der har erfaringer med HG hjemme mærke HJC?

Jeg tænker på at købe AC-10 modellen.
Den sidder virkelig godt, er fantastisk polstret og har ekstra polster
omkring og ved ørene til lange stræk med fart.

Efter at have kørt i mange år med div. Shoei hjelme, føler jeg tiden er inde
til at prøve noget andet.

Som sagt, er der nogen der har erfaringer, vil jeg gerne høre om dem.

Mvh.
Kent Sørensen

Ps: Hvis det ikke for meget ulejlighed, ville det glæde
mig hvis i gad og sende en kopi af evt. svar til oks@esenet.dk også

Fra : Ken Madsen

Dato : 30-11-02 22:45

"Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>

> Mvh.
> Kent Sørensen
>
> Ps: Hvis det ikke for meget ulejlighed, ville det glæde

Hejsa,

Jeg køre rundt med en HJC ZF8 og jeg ved ikke hvor meget den kan
sammenlignes med den der AC-10, men jeg er i hvert fald godt tilfreds.

Jeg kiggede meget på hjelme da jeg skulle købe i sommers, og prøvede et
utal. Det jeg selv faldt for var at der er større udskæring foran, altså
bedre muligheder for at orientere sig til siderne og bagud uden at få
indstaleret kuglelejer i nakken, jeg ved ikke hvor meget der kompromitere
sikkerheden, men det har de forhåbentligt styr på hos HJC. Og så for øvrigt
prisen, de virkede til at være billigere end andre hjelme der føltes som om
de lå i samme kvalitetsleje. Det var forresten den første model jeg prøved i
min størelse, som jeg følte mig tilpas i, men det er vel forskelligt fra den
ene til den anden.

Et enkelt minus er at hvis visiret er slået helt op, er der en del
vindpiveri, lidt irriaterende om sommeren når man køre stille og roligt, og
gerne vil nyde den friske luft i ansigtet.

åh ja, lad være med at købe en mat-sort, overfladen på min er meget porøs,
med en del "stenslag" til følge.

Ken Madsen
Moto Guzzi v35 Imola

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-12-02 10:23

"Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med HG hjemme mærke HJC?
>
> Jeg tænker på at købe AC-10 modellen.
> Den sidder virkelig godt, er fantastisk polstret og har ekstra polster
> omkring og ved ørene til lange stræk med fart.

Jeg har i 3 år kørt med en HJC hjelm CL-11 og er rigtig godt tilfreds.
Kvaliteten er iorden og jeg tror ikke den støjer mere end gennemsnittet. Jeg
synes det er en god hjelm i forhold til prisen.

Allan Bojesen