Layout i swing ?
Fra : Simon...

Dato : 30-11-02 17:04

Hej,

hvis jeg nu har en knap, jeg tilføjer et panel og panelet skal tilføjes en
tab anordning, hvordan kan jeg så sætte hvor knappen skal være henne i
panelet ?

jeg har prøvet med setBounds(int,int,int,int), uden det store held, knappen
bliver tilføjet men den er hvor den altid har været, centreret i så højt
oppe som muligt :(

her er koden som jeg har fundet på nettet, og prøvet at rette til for at se
om det kunne bruges til noget:

import javax.swing.*;
import java.awt.event.*; //til at håndtere vinduet.
import org.netbeans.lib.awtextra.*; //til at sætte fx. absolute constraints

public class KS_Main
{
public static void main(String args[])
{
JFrame frame = new JFrame("Kursus Styring");

//Stopper programmet når vinduet lukkes.
frame.addWindowListener(new WindowAdapter()
{
public void windowClosing(WindowEvent e)
{System.exit(0);}
});

// set up panels with buttons

JPanel panel1 = new JPanel();
JPanel panel2 = new JPanel();
JPanel panel4 = new JPanel();

JButton b1 = new JButton("TEST");
b1.setBounds(300,300,-1,-1); //hvor skal knappen side

panel1.add(new JButton("Button in panel 1 in tab 1"));

panel2.add(b1);

// set up JTabbedPane object and
// add panels

JTabbedPane jtp = new JTabbedPane();

jtp.add("Tab 1", panel1);
jtp.add("Tab 2", panel2);
jtp.add("Tab 4", panel4);

// display
frame.getContentPane().add(jtp);
frame.setLocation(200, 200);
frame.pack();
frame.setVisible(true);
}
}

Fra : Simon...

Dato : 30-11-02 17:11

Hej,
i må undskylde den kom 2 gange, den ville ikke sende første gang, så jeg
prøvede at sende igennem min proxy, men glemte at slette
den første medd. i udbakken...

mvh.Simon