newbeespørgsmål og hashtable
Fra : zigge

Dato : 30-11-02 16:17

Hej

Jeg er ved at lave en applet med forskellige swingelementer i GUI'en. Det er
meningen at man skal kunne foretage forskellige valg og indtastninger.
Jeg vil gerne gemme disse oplysninger i en hashtable for at kunne sende dem
over nettet som et serialized objekt... Det har jeg styr på (tror jeg .
Men hvordan gemmer man f.eks. en String i et tekstfelt i hashtabellen ved et
tryk på en "gem"-knap?
Det ville være fint med et eksempel eller link til en side hvor jeg kan
finde noget kildekode at se efter. (Jeg har gennemtrævlet java.sun.com :-/ )

//zigge

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 01-12-02 10:12

On Sat, 30 Nov 2002 16:17:23 +0100, "zigge" <laser.snabela@pc.dk>
wrote:

> [...]
>Men hvordan gemmer man f.eks. en String i et tekstfelt i hashtabellen ved et

saveButton.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
table.put(key, textField.getText());
}
};

Det er utestet kode, så pas på. Jeg ved ikke hvilken nøgle du vil
putte dine data ind under, så jeg har bare skrevet "key".

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/index.html