/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Laaangsom Tiscali forbindelse, hvad kan væ~
Fra : Agricola


Dato : 30-11-02 12:51

Hej

Jeg har haft problemer med min Tiscali 1024/128 forbindelse siden jeg fik
den (flere måneder siden).

Jeg har snakket med deres support mange gange, og der er blevet oprettet
flere "sager" hos dem. Vi har prøvet med dæmperled, reinstallere windows
(har prøvet både win98 og XP) og jeg har også prøvet at gå fra Eicon modem
til Cisco router. Men problemet er det samme. Når jeg lige er logget på,
kører det fint, men efter et stykke tid (hvilket kan variere fra få minutter
til omkring en time) bliver forbindelsen utrolig langsom. Jeg bor i centrum
af Århus, og ifølge Tiscali er afstanden fra mig til centralen helt iorden.

Jeg har vedlagt en tracert fra mig til www.tiscali.dk som jeg lavede
umiddelbart efter jeg er logget på:


Sporer rute til portal.tiscali.dk [212.54.64.99]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 41 ms 42 ms 42 ms fe2-0.cr0.arc.worldonline.dk [213.237.7.113]
3 46 ms 45 ms 45 ms cr0.hb.worldonline.dk [213.237.127.20]
4 52 ms 51 ms 54 ms ATM6-0.100.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.5]

5 53 ms 52 ms 53 ms portal.tiscali.dk [212.54.64.99]

Sporing fuldført.


Og nedenstående er lavet efter cirka 5 minutter


Sporer rute til portal.tiscali.dk [212.54.64.99]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1747 ms 2112 ms 2059 ms fe2-0.cr0.arc.worldonline.dk [213.237.7.113]
3 2493 ms 2742 ms 1698 ms cr0.hb.worldonline.dk [213.237.127.20]
4 2087 ms 3179 ms 2108 ms ATM6-0.100.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.5]

5 1119 ms 761 ms 1100 ms portal.tiscali.dk [212.54.64.99]

Sporing fuldført.


Er der nogen her i gruppen der har en ide om hvad der kunne være galt? Jeg
har som sagt forsøgt deres support, men der er der absolut intet kommet ud
af.

mvh
Lars




 
 
Bjarke Hansen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 30-11-02 13:03

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message
news:kC1G9.48510$HU.3381897@news010.worldonline.dk...

> Jeg har haft problemer med min Tiscali 1024/128 forbindelse siden jeg fik
> den (flere måneder siden).
> Jeg har vedlagt en tracert fra mig til www.tiscali.dk som jeg lavede
> umiddelbart efter jeg er logget på:
>
>
> Sporer rute til portal.tiscali.dk [212.54.64.99]
> over et maksimum af 30 hop:
>
> 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
> 2 41 ms 42 ms 42 ms fe2-0.cr0.arc.worldonline.dk
[213.237.7.113]
> 3 46 ms 45 ms 45 ms cr0.hb.worldonline.dk [213.237.127.20]
> 4 52 ms 51 ms 54 ms ATM6-0.100.cr0.pbv.worldonline.dk
> [212.54.86.5]
>
> 5 53 ms 52 ms 53 ms portal.tiscali.dk [212.54.64.99]

> Og nedenstående er lavet efter cirka 5 minutter

> 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
> 2 1747 ms 2112 ms 2059 ms fe2-0.cr0.arc.worldonline.dk
[213.237.7.113]
> 3 2493 ms 2742 ms 1698 ms cr0.hb.worldonline.dk [213.237.127.20]
> 4 2087 ms 3179 ms 2108 ms ATM6-0.100.cr0.pbv.worldonline.dk
> [212.54.86.5]
> 5 1119 ms 761 ms 1100 ms portal.tiscali.dk [212.54.64.99]

> Er der nogen her i gruppen der har en ide om hvad der kunne være galt? Jeg
> har som sagt forsøgt deres support, men der er der absolut intet kommet ud
> af.


Det ser mystisk ud

Men har du tjekket at der ikke er noget på forbindelsen der belaster din
linie?

Fx nogle fildelingsprogrammer, som Kazar, edonkey, overnet, emule medmere?

Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden... At de har
fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din computer efter et
par minutter...

Jeg tror nu personligt ikke på, at Tiscalis centraludstyr bliver
overophedet.. Ved efter at være koblet dig op i 5 minutter, koger det
over... Routeren har jo nok også forbindelse til Tiscali, selvom du ikke
bruger forbindelsen.

Så jeg tror nu det er noget med din opsætning at gøre, desværre!



Peder (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 30-11-02 13:47

>> Er der nogen her i gruppen der har en ide om hvad der kunne være galt? Jeg
>> har som sagt forsøgt deres support, men der er der absolut intet kommet ud
>> af.

>Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden... At de har
>fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din computer efter et
>par minutter...

For at udelukke eller bekræfte ovenstående kan du jo prøve at se
nærmere på trafikken ved hjælp af en pakkesniffer som f.eks. ethereal.

-Peder


Rudi Stegen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-11-02 14:34

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Fx nogle fildelingsprogrammer, som Kazar, edonkey, overnet, emule
> medmere?
>
> Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden...
> At de har fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din
> computer efter et par minutter...

Og bliver dette udelukket, har jeg umiddelbart kun et enkelt ekstra
gæt: Der kan være fejl i netkortet, hvis det er samme maskine, Agricola
har afprøvet det hele på.

> Jeg tror nu personligt ikke på, at Tiscalis centraludstyr bliver
> overophedet..

For at sætte prik over er jeg selv på Århus C uden problemer. Så den
kan næsten med sikkerhed udelukkes.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Agricola (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 02-12-02 16:46


> Men har du tjekket at der ikke er noget på forbindelsen der belaster din
> linie?
>
> Fx nogle fildelingsprogrammer, som Kazar, edonkey, overnet, emule
medmere?
>
> Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden... At de
har
> fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din computer efter et
> par minutter...
>
> Jeg tror nu personligt ikke på, at Tiscalis centraludstyr bliver
> overophedet.. Ved efter at være koblet dig op i 5 minutter, koger det
> over... Routeren har jo nok også forbindelse til Tiscali, selvom du ikke
> bruger forbindelsen.
>
> Så jeg tror nu det er noget med din opsætning at gøre, desværre!
>

Hej

Nu har jeg fjernet alt der hedder fildelings programmer, og det ser ud til
at have hjulpet gevaldigt.

Mange tak for hjælpen.

mvh
Lars



Flemming Leer Jakobs~ (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Leer Jakobs~


Dato : 06-12-02 20:01


"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message
news:3fLG9.53157$HU.3606339@news010.worldonline.dk...
>
Check din pc for spyware med Spybot - search and destroy
http://security.kolla.de/

Spyware rangerer fra popup filer til transpondere som videregiver dine surf
info, mail og andet til en server.

De findes typisk i gratis programmer med reklamer. Hvert program kalder så
hjem efter nye reklamer eller installerer nye programmer, når der er kontakt
med nettet.

Ad-aware fra http://www.lavasoftusa.com/ er også et godt alternativ, men de
har ikke opdateret deres reference filer siden september p.gr.a. de er ved
at lave ny interface. (Men meget god alligevel.)

:) Spred Glæde (:
FlemmingLeer



Jeppe Seidelin Dam (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 06-12-02 14:22

Agricola wrote:
> Jeg har haft problemer med min Tiscali 1024/128 forbindelse siden jeg
> fik den (flere måneder siden).
>
> Jeg har snakket med deres support mange gange, og der er blevet
> oprettet flere "sager" hos dem. Vi har prøvet med dæmperled,
> reinstallere windows (har prøvet både win98 og XP) og jeg har også
> prøvet at gå fra Eicon modem til Cisco router.

Undskyld, men du er da vist ikke det skarpeste værktøj i skuret.
Du har kørt et liniebelastende program, og så bliver din linie belastet.
Det har du belastet supporten med også. Jeg synes du skulle sende
dem en undskyldning og en plade chokolade, det kan de tilbageværende
supportere hos Tiscali sikkert godt bruge.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Agricola (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 12-12-02 18:23


"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:1039180914.495259@balder.adm.ku.dk...
> Agricola wrote:
> > Jeg har haft problemer med min Tiscali 1024/128 forbindelse siden jeg
> > fik den (flere måneder siden).
> >
> > Jeg har snakket med deres support mange gange, og der er blevet
> > oprettet flere "sager" hos dem. Vi har prøvet med dæmperled,
> > reinstallere windows (har prøvet både win98 og XP) og jeg har også
> > prøvet at gå fra Eicon modem til Cisco router.
>
> Undskyld, men du er da vist ikke det skarpeste værktøj i skuret.
> Du har kørt et liniebelastende program, og så bliver din linie belastet.
> Det har du belastet supporten med også. Jeg synes du skulle sende
> dem en undskyldning og en plade chokolade, det kan de tilbageværende
> supportere hos Tiscali sikkert godt bruge.
>
Nu skal jeg være den første til at indrømme at jeg følte mig en smule dum da
jeg fandt ud af det. Men, jeg forstår nu stadigvæk ikke at forbindelsen kan
blive SÅ langsom til trods for at der ikke var overførsler igang (begge
veje).

Men, at jeg skulle give Tiscali support en undskyldning lyder nu lidt
tåbeligt (forudsat at du rent faktisk mener det, hvilket jeg tror du gør
siden der ingen smileys el. lign. er).

For det første er det deres job, dum bruger eller ej. Jeg er ret sikker på
at de ikke er blevet lovet IT kompetente kunder da de blev ansat. Jeg vil
endda gå så langt som at påstå at de må have forventet at blive udsat for
mindre "kloge" brugere. Men hey, jeg kan tage fejl.

For det andet, hvorfor pokker er jeg ikke en eneste gang blevet spurgt, om
jeg har et eller flere liniebelastende programmer (for nu at bruge dine ord)
kørende? Burde de ikke stille et sådan spørgsmål inden de begynder at bytte
hardware osv.?

mvh




Martin Højriis Krist~ (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-02 18:29

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:YB3K9.64874$HU.4931974@news010.worldonline.dk...
> Men, jeg forstår nu stadigvæk ikke at forbindelsen kan
> blive SÅ langsom til trods for at der ikke var overførsler igang
(begge
> veje).

Der er vist en negation for meget i den sætning, men prøv at læse
www.makr.dk/?updown

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Agricola (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 12-12-02 19:03


> Der er vist en negation for meget i den sætning, men prøv at læse
> www.makr.dk/?updown
>
Hej Martin

Tak for dit svar.

Hvis min upload ikke bliver udnyttet fuldt ud, eksempelvis kun 10%, burde
der så ikke være kapacitet tilbage i en sådan grad, at "normal" surfning
ikke vil blive forringet væsentligt?

mvh



Martin Højriis Krist~ (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-02 19:09

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:rb4K9.64919$HU.4936194@news010.worldonline.dk...
> Hvis min upload ikke bliver udnyttet fuldt ud, eksempelvis kun 10%,
burde
> der så ikke være kapacitet tilbage i en sådan grad, at "normal"
surfning
> ikke vil blive forringet væsentligt?

Umiddelbart jo

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste