GPS GUF PÅ TILBUD
Fra : Monsieur

Dato : 30-11-02 09:33

Har lige set Garmin GPS V navigator på tilbud i avisen i følgende
forretninger : Ålborg, Badehusvej
NR. Sundby; Skrågade
Esbjerg, Jagtvej og Tarphagevej
Odense; Fåborgvej,
Grønlykkevej,Hjallesevej,Kochsgade,Snorresvej,Odensevej,Rugårdsvej
Århus: Carit Etlarsvej,GrønnegadeRandersvej,Skanderborgvej,Skejbygårdsvej,
Stenvej, Vestre Ringade, Åmarksvej

Og den er kun på salg i de butikker til den latterlige sum af :2999,- det er
billigt for en vandtæt navigator.

MVH

Jens

Fra : HJK

Dato : 30-11-02 16:18

> [...]
> Stenvej, Vestre Ringade, Åmarksvej
>
> Og den er kun på salg i de butikker til den latterlige sum af :2999,- det

Hvilke forretninger ?
mvh
HJK

Fra : Nielsen

Dato : 30-11-02 17:49

Det er Aldi butikkerne der her fået et begrænset parti.

Fra : finn sander

Dato : 30-11-02 19:05

Monsieur <fnug@olesen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de88ec6$0$166$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Har lige set Garmin GPS V navigator på tilbud i avisen i følgende
-------------------------------
Jeg vil gerne knytte en lille ting til Garmin gps, den vi har ( ved ikke
hvilken model ) i vores ene firmabil er en gang lort i forehold til den
eneste gps der dur efter min mening nemlig VDO/DAYTON , i øvrigt den eneste
der fik top karakter i en FDM test for en år siden. Jeg ved godt de ikke
laver en til mc, men hvis man ikke for en der dur , så bruger man den
ikke................

GPS er lækkert, men det skal værre en ordentlig model, det er facit i vores
firma blandt montør´ne.
FS

Fra : Niels S.

Dato : 30-11-02 23:21

finn sander skrev

> Jeg vil gerne knytte en lille ting til Garmin gps, den vi har ( ved ikke
> hvilken model )

Det ville ellers have været en nyttig oplysning - så kunne man jo lave en
sammenligning med den udbudte model.

> i vores ene firmabil er en gang lort i forehold til den
> eneste gps der dur efter min mening nemlig VDO/DAYTON , i øvrigt den
eneste
> der fik top karakter i en FDM test for en år siden.

Og hvilke modeller indgik så i den test? Var det kun fastmonterede og hvilke
funktioner havde testens produkter til fælles?

> Jeg ved godt de ikke
> laver en til mc, men hvis man ikke for en der dur , så bruger man den
> ikke................

Så må man jo bare anskaffe sig en GoldWing så der er plads til sådan en VDO
ting ik'

> GPS er lækkert, men det skal værre en ordentlig model, det er facit i
vores
> firma blandt montør´ne.

Enig! Men nu er vores behov jo heldigvis forskellige og derfor bør man jo
huske at skele til denne faktor også. Selv har jeg anskaffet en Garmin
Streetpilot III med farveskærm, automatisk ruteberegning og dansk
stemmeguide. Systemet benyttes i begge mine biler og på motorcyklen på
skift, og det har endnu ikke skuffet mig på noget punkt. Men det er som sagt
også et spørgsmål om behov, og mine behov er a) at kunne blive anvist vej
til et ukendt sted, b) se hvilke muligheder der kommer forude når jeg ligger
og leger på de små veje og c) få vist den rute jeg netop har kørt på et kort
på feks. pcen og gemme den til en anden god gang.

Så mit råd er at undersøge markedet inden køb og gøre op med sig selv hvad
man gerne vil kunne/vil betale for, og herefter købe den model der bedst
matcher dette.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : finn sander

Dato : 01-12-02 16:18

> Så mit råd er at undersøge markedet inden køb og gøre op med sig selv
hvad
> man gerne vil kunne/vil betale for, og herefter købe den model der bedst
> matcher dette.
-----------------------------------
Yep , det var også det jeg ville frem til. Feks skulle jeg til
italien,østrig,ungarn og slovakiet på en service/montage tur, jeg har pt.
ingen GPS, men fik "tilbudt" Germin, men først skulle ruten lægges ind
spørgsmål om den også kunne rumme så meget, den kan lige rumme hele ´DK )
jeg takkede nej da jeg vidste turen ville blive ændret når jeg kom af sted,
personlig har jeg bedt om at vente med at få GPS til de vil ofre de sidste
5-6000kr for en VDO , hvor man skifter CD i stedet for at skulle hele turen
inden man tager af sted.

FS
ps min kolega kunne ikke få en rute til Føtex-husum sidste gang han var på
service i KBH. det er bare ikke godt nok ( Germin GPS til 8-9000kr ) men
alle GPS kan tage fejl, i sidste uge ville VDO´n (kørte i anden bil) i
sverige give mig en omvej på 120km . Så man skal værre vågen uanset
mærke....

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-12-02 20:28

Jeg kan kun sige god for Garmin Street Pilot III.
Godtnok koster den en del knater. Men i forhold til VDO, kan du bruge den
flere steder (båd, bil, MC, og hvad ved jeg).
Køber man den med stor hukommelse, så kan den vist rumme noget der ligner
skandinavien på en gang ! . Farveskærmen, og den nemme betjening gør den jo
heller ikke ringere !
Men skal man have sådan en, skal man også smide 12-13 k efter den !

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : finn sander

Dato : 04-12-02 19:34

Thomas Buus Andersen < > Jeg kan kun sige god for Garmin Street Pilot III.
> Godtnok koster den en del knater. Men i forhold til VDO, kan du bruge den
> flere steder (båd, bil, MC, og hvad ved jeg).
> Køber man den med stor hukommelse,
---------------
Helt enig, man skal passe på ikke at tro man kan få en "aldi" model med
samme funktioner.
VDO har også farveskærm, standart, ( iøvrigt samme model som alle falck
biler har fået monteret )

VDO´n dur også i båden , ihvertfald når jeg køre MB sprinteren ombord på
færgen ...............
FS

Fra : Mich@el

Dato : 04-12-02 20:38

Hej Finn.

finn sander skriver:

> [...]
> der fik top karakter i en FDM test for en år siden. Jeg ved godt de ikke
> laver en til mc, men hvis man ikke for en der dur , så bruger man den

Hmmm - Har en VDO GPS i taxaen hvor jeg er chauffut.... Min kommentar til
VDO: SKOD !!!!!!

Hvis vi skulle køre korteste stræknng efter VDO`en, ville vores kunder nok
blive rasende.

Feks. fra Nyborg til Ferritsslev, vil VDO`en gerne runde Ørbæk, en "lille"
omvej på ca. 5 - 8 km.....

Endvidere kan VDO`en ikke finde husnumre hvilket må siget at være dårligt for
en GPS til 16.000 kr.

Min lille Garmin Emap til 2.500 kr. finder husnumre med + - 25 meter.

Mvh.
Michael

XV1100 Virago med Garmin Emap monteret