Compaq Insight og server-kloning
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-11-02 01:21

Lige et tip - insight-agenterne genererer et guid når det installeres,
som ikke ændres ved reinstall (som i øvrigt kan scriptes silent, tak
for det ...). Så det giver højst mærkværdige oplevelser i CIM7.

Løsningen er at få den til at bruge netbios guid istedet (der er unikt
for hver server selvom de er klonede).

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Compaq Insight Agent
UseSMBIOSGuid=1 (dword)

FYI. Nåja, og så fik jeg da ødelagt den aften. Andre der har leget med
CIM7? Første indtryk er okay - det er i hvert fald blevet noget bedre
end CIM XE.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-11-02 01:28

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

> [...]
>for det ...). Så det giver højst mærkværdige oplevelser i CIM7.
>
>Løsningen er at få den til at bruge netbios guid istedet (der er unikt

Nåja - når først db'en er kludret skal man lige slette de berørte
rækker fra databasen. Devices, DeviceNames og IP-adresser (se efter
ID'et).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-12-02 13:52

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote

> Løsningen er at få den til at bruge netbios guid istedet (der er unikt
> for hver server selvom de er klonede).

Tak.

> FYI. Nåja, og så fik jeg da ødelagt den aften. Andre der har leget med
> CIM7? Første indtryk er okay - det er i hvert fald blevet noget bedre
> end CIM XE.

Jeg havde XE installeret (kortvarigt), og har en v7
installation i dag. Men jeg må tilstå at jeg synes den
er for tung at danse med ift. goe gamle win32.exe,
og jeg derfor forfalder til at bruge den i dagligdagen.
Nu har den jo nået EOL, så der er nok ingen vej
udenom.

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-12-02 18:57

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote:

>Tak.

En anden måde er at slette den, så opretter den selv et nyt.

> [...]
>og jeg derfor forfalder til at bruge den i dagligdagen.
>Nu har den jo nået EOL, så der er nok ingen vej

Jeg ville også foretrække win32 versionen som service istedet for
appl. Men nu hedder det alt cim7 og det skal vi nok vænne os til. Jeg
har smidt det på en rimelig kraftig server med mssql2000 så
performance er okay. Jeg bryder mig ikke om metoden med at hente
oplysninger fra webservere på serverne, men det er blevet bedre med
single signon og med replikering af opsætning og sikkerhed.

Jeg har dog et problem med både 5.40 og 6.00 agenterne. Af en eller
anden årsag vil hænger den når man starter siden https://host:2381 -
den kommer kun til loading data.

Det mærkelige er at det virker på min management-server.
Ny-installeret, win2ksp3, ie6sp1. Men på 5 andre ny-installerede
servere fungerer det ikke - og på et par andre kørende jeg har testet
det på samme fejl. Det underlige er at da jeg smed det på en upatchet
server (win2ksp1/ie5) så virkede det, men efter diverse standard
opdateringer så hænger det.

Det er godt nok alle Proliant dl380r01 servere fra ca. samme årgang,
så måske er det en firmware-opdatering. Min management-server er en
anden type. Hmm.

Har du observeret noget lign?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-12-02 21:06

> [...]
>
> Det er godt nok alle Proliant dl380r01 servere fra ca. samme årgang,
> så måske er det en firmware-opdatering. Min management-server er en

Næeh. Jeg checkede lige og har kun en enkelt 360G2
på v6.00, resten er stort set på 5.50. Men jeg har ikke
set problemet, heller ikke på vore DL380.

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-12-02 22:38

>Næeh. Jeg checkede lige og har kun en enkelt 360G2
>på v6.00, resten er stort set på 5.50. Men jeg har ikke
>set problemet, heller ikke på vore DL380.

Hmm - skod. Det er ret konsekvent hos mig - jeg tror jeg lægger en
nyere firmware på dem og ser hvad der sker.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-12-02 12:55

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote

> Hmm - skod. Det er ret konsekvent hos mig - jeg tror jeg lægger en
> nyere firmware på dem og ser hvad der sker.

SS 6.10 er kommet, måske løser den dit problem?

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-12-02 17:35

>SS 6.10 er kommet, måske løser den dit problem?

Det er da vist sket lige nu. Det er ikke ret mange dage siden jeg
downloadede 6.0 som den nyeste. Det hjalp i øvrigt ikke at upgrade
firmwaren. Jeg prøvede på en P6000 boks uden problemer, så jeg tror
det er den sending DL380'er der på en eller anden vis driller.

Men tak for tippet - det vil jeg prøve.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-12-02 17:39

>SS 6.10 er kommet, måske løser den dit problem?

Hmm - åbenbart ikke på deres driver-site - med mindre du kender et
bedre link?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-12-02 19:13

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote

> Hmm - åbenbart ikke på deres driver-site - med mindre du kender et
> bedre link?

Der har jeg ikke checket, men jeg fik den med posten
i dag - vi har abo.

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-01-03 18:25

>SS 6.10 er kommet, måske løser den dit problem?

Problemet var at management-agenten bruger snmp mod localhost for at
trække oplysningerne, så man skal tillade 127.0.0.1 i SNMP servicen
(givet at man definerer tilladte hosts - og det gør man vel ..).

Det tog en del mail frem og tilbage med Compaq Care og deres backend
support, men de fandt til sidst løsningen. Det virker i øvrigt, så
hvis andre har samme problem så hermed løsningen.

FYI.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/