Vægttab med motionscykel
Fra : Brian

Dato : 29-11-02 22:01

Hejsa

Hvordan opnår man det mest effektive vægttab med motionscykel ?
Jeg mener, er det bedst at køre for fuld skrald, eller skal man holde pulsen
ved et vist punkt..... Er det bedst at køre i intervaller, eller skal der
bare trampes igennem ?

Hilsen Brian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-11-02 22:35

> Hvordan opnår man det mest effektive vægttab med motionscykel ?

Jo længere du kører, jo flere kalorier bruger du, og jo mere taber du dig.
Altså ikke så hurtigt, at du bliver træt, og ikke så langsomt, at det ikke
bliver til noget. Er der ikke en eller anden form for tæller på sådan en
ting? Hvis den kan omregne til km, så regn med at 12 km cykling svarer til 5
km gåtur/løbetur.

Mvh Maria

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 02-12-02 01:32

Det er dog langt nemmere at cykle 12km end at løbe 5km.

/thomas

Fra : Aagaard

Dato : 24-12-02 11:53

Hvis det er fedtforbrændingszoner du tænker på, har jeg fundet nedenstående
artikkel på http://www.maxim.dk.

Fedtforbrændingszoner er noget vås
[06-01-2002]

Et af de mest velkendte og medieopblæste råd der findes inden for
fitnessbranchen er, at hvis man skal tabe sig, er det bedst at træne med lav
intensitet. Årsagen er, at ved lav intensitet forbrænder man relativt mere
fedt. Men det handler ikke om, hvor meget fedt som bliver forbrændt under
træningen.

Derimod er det den totale mængde energi frigjort under træning, som er
interessant. En snart tolv år gammel undersøgelse dokumenterer dette. I
denne undersøgelse blev 27 kvinder delt i to grupper; en høj intensitets
gruppe (HI) og en lav intensitets (LI) gruppe. I HI-gruppen var intensiteten
i træningen 80 - 90 % af VO2-max, mens den i LI-gruppen var 40 - 50 % af
VO2-max. Alle forsøgspersonerne trænede 3 dage om ugen i 8 uger i
henholdsvis 25 og 50 min, for at sikre den samme mængde energi blev brugt.
Begge grupper fik den samme kost i løbet af de otte uger. Energiindtagelse
var 1200 kcal pr. dag.

Resultaterne viste, at begge grupper havde tabt sig lige meget med
hensyn til total kropsvægt og fedtvægt. Således var der heller ingen forskel
i reduceringen af fedtprocenten. Udover at HI-gruppen brugte mindre tid på
træningen, opnåede HI-gruppen en større fremgang i konditionen; 17 % mod LI-
gruppens 4 %. Man kan stille sig selv spørgsmålet:" Hvordan ville det ikke
have set ud, hvis begge grupper havde brugt lige lang tid på at træne?" Vil
man tabe sig er budskabet mht. til fysisk aktivitet simpelt: "forbrænd så
mange kalorier som muligt".

Reference
Douglas L. Ballor, John P McCarthy & E Joan Wilterdink. Exercise
intensity does affect the composition of diet- and exercise-induced body
mass loss. Am J Clin. Nutr 51; 142 - 146, 1999

"Brian" <brian@NOSPAMpost5.tele.dk> wrote in message
> [...]
pulsen
> ved et vist punkt..... Er det bedst at køre i intervaller, eller skal der

begin 666 artikel.gif
M1TE&.#EAP@$7`.9_`+C%T_;T\J^^S[LK.?\,#*8``+TX1;@9)\D``-/:XH\,
M&=,``/\V-O\D)/X``'1Y@+M%4XX^5 `O8/\2$O0``#@D2MP``/\O+Y$:,%D9
M-%IWEF4:-0`N7BI2?7@K1IVIM^4``<?1W$0I3?\>'JD%"API5;0,&/\%!>H`
M`*4,&O]%1?[^_OKZ^_\8&"1,>*^TN8J>L^KHYKH``-+4UV\9-/\]/1A#<D0@
M0C=6=RHE3805*[ ``/H``.WKZKM!3D0M4WR5K^+G[&@4*D=JCB(Q7< *%#$?
M1%4C1( *%M0%#'<T3V8V53!7@3)9@>GGYA ];8ZDN@`F6&>$HK' S^_R]#M?
MAP`J5@TM6^GM\8>0FL'-V0`7-W"+I[LD,<,&#7N!B/;V]GP6+J>XR0<W:0PU
M9 DW:?GY]ZHY2@\G5[,&#>X,#_[]_&8C0G<W4S,R6Z&SQG<>.@`F41HU51 Q
M8 `Q92]6@+'!T `N80`J775Z@>GGY0`=0 $Q8____P`P8____R'Y! $``'\`
M+ ````#"`1<```?_@']]@X2%AH>(B8J+C(V.CY"1DI.4E9:7F)F:FYR=GH^"
MGZ*CI*6FIZBIJJNLEZ&ML+&RL[2UMK>DK[B[O+V^O\#!B[J(+$$A`'93=LS-
MSL\"`L_3U-76U\S2V-O<W=W1WN'AVN+EU^#FY>CIV^OL[W;D\.SNUE-36D$L
MA"N)Q(5@0D#1,*0)DPYU$BI<N)")BPY,&$J<2+&BQ3HN+FK<R)&C0X@=0W;,
M*+*DQ8,NFI@4B5+ERHL?([Z<F9 DS9<M-2*LH@$(`"K#$*U(`&.(BR=\DBI=
MRG0I'@E-HTJ=2C4JGJI8LVK=^G2K5Z]7OXJM*B'LV*]ESVKMJK:M4K-N_]6F
M]?JD@Q0M^Q#]`R-&PU$^$NX(#BRXL.'#'#@<7LRXL>/'@O% GDRYLN7$EC-G
MEJRY,V3,GCN##CUY-.G3=SBC/FT:LH37?,9T@ +T$#$J4*K8X'-'@I_??GP#
M'T[<#Q\.PHLK7\Z\.7$.SJ-+GS[]>'+JV*5#S\[=N83MW;-_#R_=.OGSP\&C
M)S^>>](G7&H7T@4&2A.DUW\+CP#!QX CQ$$@H \&*$$$<#X(V)\!7;#AAQL0
M,%C!;TL0Z($?1$1X@ Z_\;?@`!A02. !?JBWWHG.F8=B>":N2%U[+BX'8XS&
M(4=C=BW>V-R,V"DEA7R#O,+"&U4\P9QO<ZA0P_\%+:1 G H,-"!E`RT`Z <#
M%V39``$4T.#'#S4TX,"$?B@191=^1,# "4F4\)L!2S8P`0].EEG#"!24J*..
M*NX978Y^%L?CGH.NV&>@S &**'"%5L>''T#LTT\?KX0P!%)'^K$$`R,0X `*
M5PS'I ,4..!I$;\1<,*J%"P@0P9?;FD!F1[(>< /%YRP`*R_#; E#R LH,!O
MM3JP@)Z+HGAHLL\Q*Z.B,39ZXK+._@;MHM*6AP<9`@S23RA8<+%;?L/Y=H:8
M25" P@;#;4G!#4<X``("O]% `P^M"I&#FS^,8"RMG1[0Q00@# O<`"V<4$0%
M%;CIAP=XTGMMM=%16^W_Q(%FZZ+&YUGL+,9^<IQB%$P$04@H`C11!KGE$L'
M!%WB:T*[$SB P0'&DC#<":WR^N4(/"P`, %J>+I #L,A3"H*%K#[,)['@DSQ
M<AXS*[6.(I^8=7=5)WOUC5M3C<<5,*P19!]!2('?CFU<0$ 2%7@*@L-^R'D"
M`5PB<,-P+1CK<[]!`TPJOB @?7#?3"_@-,3R(CLUUS8^;JWD^GW-GN74=;TH
MYAMS3EP4."1P-@!-`.:=`0VP"8>JZP+G+@4\M-[N"1;\#;30Q+9 00I>4$ !
MJH<[L'##Q';J@ C(4YZ=YHAZCF+8YT'?8^22.Z^U]<;A,<<'^_S!`A3C.D>$
M_]M,H^ ["EX`YZ\%.J" `@AD_N;OKL#]H#L"M!* @@(WF$\!A[\9F+Q,8((P
MY&Y5!*B9\J;'LH\I3WKA@6!UJ/<X[*%'@L210!0TT -*84%M?*"#"$=(0A%Z
M@'8R0(("4K `!" @!R)$H1'2L( %I("$*,S "$5@+!E40(1PH `"%$"'%%C@
MB#^DPP$H<,0CWI .< !6$Q%0PBI:\8I8S*(6KX@'/VSQBV#D8AC'.$8_X(&,
M:!RA&=,8QBZR\8U5/",<YTB'-=*1#Z";`:42T 0\^/&/@ 1D$1:P`R3XL00R
M*$ !A.!'"R32"$:0P0YVD($_.K(`E?3C#0A9`"/XD?\&""@D'G(0RAV0``UX
M2$$H%5D`0^*!!IQD92!G2<M:VO*6N,RE+G?)RS]:H9? #*8PATG,8AJSE[\\
MIC*5&0<YO& -?Q# %;:PAVI:\YK8S*8VM\G-;GKSF^ ,ISC'2<YRFO.<Z$RG
M.M?)SG:Z\YWPU"8ULQ" /\P@"P]X0![VR<]^^O.?`,V#/@-*T((:-* #/:A"
M%\K0@B:TH1 UZ$,C2M%_3K2B"[TH1@FJT8U&M*,>;2A(/_J%%X#A#V:@0@R<
MH(>6NO2E,(VI3%<JTYK:]*8X;6D,<LK3GOH4IS3]J5!YNM.A&M6F3BCJ47^:
GU*42E:5.C:H>E"K5HS:UJGH3Z $86/ /87CUJV -JUC'JHA ```[
`
end

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 27-12-02 10:25

"Aagaard" <taagaard25@hotmail.com> wrote in message
> Hvis det er fedtforbrændingszoner du tænker på, har jeg fundet
nedenstående
> artikkel på http://www.maxim.dk.

Hvorfor ikke gå derhen, hvor de oprindeligt har fået stoffet i stedet for at
læse afskriften. http://www.motiononline.dk

Vil du iøvrigt ikke være rar at undgå vedhæftede filer i nyhedsgrupperne,
vi er nogle, der skal hente tingene ned via modem. Se iøvrigt
http://www.usenet.dk for mere info.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk