Chokoladeglasur?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-02 21:20

Jeg har flormelis og kakaopulver til den mega-lagkage jeg skal lave imorgen.
Men hvordan laver jeg den chokoladeglasur rigtigt?

Mvh Thomas

Fra : Gerner

Dato : 29-11-02 21:28

On Fri, 29 Nov 2002 21:19:34 +0100, "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg har flormelis og kakaopulver til den mega-lagkage jeg skal lave imorgen.
>Men hvordan laver jeg den chokoladeglasur rigtigt?
>
>Mvh Thomas

Når glasuren har den rigtige brune farve er den god nok og smager af kakao
Jeg foretrækker en mørk brun farve

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-02 22:33

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 29 Nov 2002 21:19:34 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk>

> Når glasuren har den rigtige brune farve er den god nok og smager af kakao
> Jeg foretrækker en mørk brun farve

Dvs. vand+flormelis+kakao ?

Mvh Thomas

Fra : Gerner

Dato : 29-11-02 23:13

On Fri, 29 Nov 2002 22:33:15 +0100, "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
><dsl54291@vip.cybercity.dk>

>imorgen.

>Dvs. vand+flormelis+kakao ?

Ja, meget lidt vand ad gangen. Blandingen skal være tyktflydende.
Jeg kender ikke forholdet med måske en teske vand til en spiseskefuld flormelis,
og når der er nok så kakao i til blandingen får den rigtige farve.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Nette

Dato : 29-11-02 23:31

"Thomas Hjort" wrote in message news:as8i4o$gdq$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har flormelis og kakaopulver til den mega-lagkage jeg skal lave
imorgen.
> Men hvordan laver jeg den chokoladeglasur rigtigt?

Jamen du blander det da bare, kære Thomas og så hælder du lidt varmt vand i
af gangen. Nogle gange, alt efter hvor lille en portion man skal lave, kan
det være dårber det drejer sig om

Nette

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 30-11-02 01:39

On Fri, 29 Nov 2002 23:31:24 +0100, "Nette"
<nettesnetpost@hotmail.com> wrote:

> [...]
>af gangen. Nogle gange, alt efter hvor lille en portion man skal lave, kan

Faktisk bliver glasuren meget pænere (tæt og blank), hvis man bruger
varm mælk.
Skal der dekoreres med en spøjtepose kan man med fordel bruge
æggehvider pisket med sigtet flormelis.

Lars

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 30-11-02 21:30

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message

> Jamen du blander det da bare, kære Thomas og så hælder du lidt varmt vand
> af gangen. Nogle gange, alt efter hvor lille en portion man skal lave, kan
> det være dårber det drejer sig om

Jeg bruger tit appelsinjuice i stedet for vand - det giver en rigtig god
smag. Selvfølgelig kan det ikke bruges til alting, f.eks. ville en
othellolagkage nok smage sært med den glasur, men på en chokoladekage er det
godt!

/Anne