Ideer til kylling ?
Fra : Lauridsen

Dato : 29-11-02 19:44

Hej
Jeg får besøg på søndag til ovnstegte kartofler og kylling. Jeg mangler blot
en god opskrift på en god gang kylling
Det jeg søger er spændende opskrifter på både kyllingelår og fileter.

På forhånd tak

Mvh.
Lars

Fra : Gjøl

Dato : 29-11-02 20:26

Lauridsen wrote:
> [...]
> mangler blot en god opskrift på en god gang kylling
> Det jeg søger er spændende opskrifter på både kyllingelår og fileter.

Vi har prøvet at dyppe det hele i en Majsvælling og strø sesamfrø på og så i
ovnen, man kan med fordel lukke overtrækket i varm olie.

Jeg kan nu godt lide kylling i Römertopf med sæsonnens krydderurter.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 29-11-02 20:29

> Det jeg søger er spændende opskrifter på både kyllingelår og fileter.

Hej Lars

Her er en god opskrift på fyldt kyllinge bryst, den kan også anvendes til
kalkunbryst.
Flæk hvert kyllingebryst næsten helt igennem, således der fremkommer et
stort fladt stykke kød. Dette smøres med en god sennep (jeg bruger en
sennep, der hedder Dijonaise - mild og krydret). Her på drysses finthakket
løg, finthakket hvidløg, hakket basilikum, salt, peber og bacon.
Kyllingebrystet lukkes igen ved hjælp af snor eller kødnåle. Det steges til
det er nok enten i ovn eller på panden. Normalt plejer jeg at servere
tomatsalat og frisk pasta plus en god hvidløgsdressing (kold sauce). Håber
det kan bruges.

Mvh.
Mette

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 01-12-02 08:13

Fri, 29 Nov 2002 19:44:10 +0100, skrev "Lauridsen"
<dsl30271@vip.cybercity.dk> :

>Jeg får besøg på søndag til ovnstegte kartofler og kylling. Jeg mangler blot
>en god opskrift på en god gang kylling
>Det jeg søger er spændende opskrifter på både kyllingelår og fileter.

Du kan lave det hele sammen i et fad:

Kartofler i ca 1/2 cm tykke skiver lægges i et ovnfast fad sammen med
et par porrer skåret i ringe.
Hæld lidt bouillon ved.
Ovenpå kartoflerne lægges kyllingestykker / kyllingelår drysset med
salt og krydderier efter smag, og det hele skal så i ovnen ca. 1 times
tid ved 200 gr. (til kartoflerne er møre).

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 01-12-02 08:13

Fri, 29 Nov 2002 19:44:10 +0100, skrev "Lauridsen"
<dsl30271@vip.cybercity.dk> :

>Det jeg søger er spændende opskrifter på både kyllingelår og fileter.

Jeg kom lige i tanker om en anden opskrift:

Stop lidt bacon småret i små tern + lidt ost skåret i små tern, godt
ind under skindet på kyllingen, som bagefter steges i ovnen.
Det får kyllinge-kødet til at smage rigtig mums.