Ja- hvorfor lige Jesus?
Fra : Thomas Lassen

Dato : 29-11-02 19:18

Bibelen kan læses på mange forskellige måder og med mange forskellige
briller, men læser vi den med oprigtighed og invitere vi helligånden til at
give os hans forståelse, ja så vil vi forstå alle de skriftsteder som ellers
kan være svære at gå til.
Jesus er den som er svaret på alle de livsforhold vi kan komme i tanke om.
Han siger om sig selv, at han er vejen, sandheden og livet og at ingen kan
komme til faderen uden ved ham. Det er ingen overdrivelse og skal forståes
helt bogstaveligt.

Han siger også et andet sted, at den som vil redde sit liv skal miste det,
og den som vil miste sit liv skal redde det. Det er et ord vi i den moderne
verden skulle tage meget alvorligt. Vi har så travlt med alle vore
rettigheder, vores frie vilje og vores egen ophøjelse af menneskets fornuft
og videnskab- men set med Helligåndens briller er det slet ingenting værd.
Det der betyder noget er Jesus- hans liv og hans ydmyghed. Lægger vi vores
liv ned for Jesus- dvs at vi er villige til at lade Gud tage overstyring i
vores liv, så vil vi opleve en åndelig dimension der strækker sig langt
udover vores menneskelige forstand og fornuft.

Vi mister vores liv, hvis ikke vi giver det til Gud- måske ikke lige i dette
øjeblik- men set i evighedens perspektiv- ja så gør vi.

Sidder du lige nu med spørgsmål er du velkommen til at skrive på denne mail:
TL@attech.dk.

Venlig hilsen Anna Lassen

Fra : Jan-Erik

Dato : 29-11-02 21:59

Thomas Lassen wrote:
> [...]
> villige til at lade Gud tage overstyring i vores liv, så vil vi
> opleve en åndelig dimension der strækker sig langt udover vores
klip

Amen!
Det kan ofte være svært at lade Gud beholde styringen - men det er STORT når
man overlader alt til ham.

/Jan-Erik

Fra : Karsten

Dato : 30-11-02 01:39

"Thomas Lassen" <tl@attech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> give os hans forståelse, ja så vil vi forstå alle de skriftsteder som

Principielt er jeg enig i dette. Men... hvis Helligånden skaber forståelse
hos den, der oprigtigt inviterer til det; hvordan kan det så være at der
stadig
er forskelligt syn på svære skriftsteder? Et (for) let svar kunne være, at
den, der ikke forstår skriften, som "jeg" gør, har ikke inviteret oprigtigt.

Det forekommer mig, at den enkelte til syvende og sidst, står alene med
en vurdering af, hvilken tolkning, der er den rette Helligåndsinspirerede.

> [...]
> komme til faderen uden ved ham. Det er ingen overdrivelse og skal forståes

Ja.

> [...]
fornuft
> og videnskab- men set med Helligåndens briller er det slet ingenting værd.

Hvis nu man har rigtig travlt med at være en ordentlig kristen -
forsøger man så at redde sit liv?

klip

> Vi mister vores liv, hvis ikke vi giver det til Gud- måske ikke lige i
dette
> øjeblik- men set i evighedens perspektiv- ja så gør vi.

Måske mister vi faktisk vores liv, som det kunne have været,
her og nu, i dette øjeblik, uden at vi opdager det, når vi ikke
giver det til Gud!? Og i evighedens perspektiv... hvem ved?
Og her vil jeg lige kaste et skriftsted ud som argument,
(selvom jeg ikke er begejstret ved tanken)...

Lukas 16, 16 "Loven og profeterne havde deres tid indtil Johannes.
Siden da forkyndes Guds rige, og alle og enhver trænger ind i det."

At "alle og enhver" trænger ind i Guds rige, forstår jeg
i et evigheds perspektiv, da det for mig er tydeligt
at det ikke er i "Guds rige" her på jorden det er sket.

Med venlig hilsen

Karsten