Indexering fungerer ikke - eller hva'?
Fra : Martin Petersen

Dato : 29-11-02 17:37

Det er smart at kunne søge på indhold, men det kræver at mac'en kender
indholdet. I OS9 gik man ind i Sherlock og styrede indekseringen af
diske og mapper derfra.

I X skal man gennem "vis info" i finder, og så vidt jeg har læst mig
til, ind i "Indhold af index". Når man åbner dette "del-vindue", skulle
man så kunne klikke på en knap der sagde: "Indekser nu".
Men sådan er virkeligheden ikke. Der står:
man imidlertid prøver at trykke på denne (i håb om at den ændrer sig til
"indeksér nu" ...), sker der ingenting.
Og det ser i det hele taget ikke ud til at den indekserer.

Er der nogen der har været inde omkring det lille problem?

v.h
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-11-02 23:09

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> Og det ser i det hele taget ikke ud til at den indekserer.
>
> Er der nogen der har været inde omkring det lille problem?

Ja, jeg har spurgt om det for et halvt år siden med Mac OS X 10.1.5. Det
er en oversættelsesfejl til dansk. Sherlock indekserer de valgte mapper,
når Sherlock startes. Når Sherlock skriver: "Indekserer" og så et
klokkeslet, skulle der stå "Indekseret". Det betyder nemlig, at Sherlock
er blevet færdig med at indeksere på det tidspunkt. På engelsk står det
rigtigt nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-11-02 23:46

> [...]
> klokkeslet, skulle der stå "Indekseret". Det betyder nemlig, at Sherlock
> er blevet færdig med at indeksere på det tidspunkt. På engelsk står det

Nu har jeg så 10.2.2, jeg ved ikke om det gør en forskel, men jeg tror
faktisk ikke at den har indekseret noget som helst. Jeg kan i hvert fald
ikke få den til at finde noget på "indhold", lige som man kunne med OS9.

I 10.2.2 er det heller ikke Sherlock der har søgefunktionen på selve
computeren, men derimod "Find" i Finder.

Man kunne selvfølgeligk prøve at boote i 9.2 og få gode gamle Sherlock
til at indeksere - og måske håbe på at OSX's "Find" kigger lidt med i
det indeks ...?

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-11-02 23:57

> [...]

> Man kunne selvfølgeligk prøve at boote i 9.2 og få gode gamle Sherlock
> til at indeksere - og måske håbe på at OSX's "Find" kigger lidt med i

Det tror jeg bestemt ikke, du skal regne med. De to styresystemer kører
temmeligt separat.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-11-02 10:43

Det ser ud til at være en "known bug" - for nu at sige det på dansk:

http://discussions.info.apple.com/WebX?14@@.3bbc3818/0

Martin

Fra : Storm

Dato : 30-11-02 15:54

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Det ser ud til at være en "known bug" - for nu at sige det på dansk:
>
> http://discussions.info.apple.com/WebX?14@@.3bbc3818/0

Tak for det tip. Jeg havde aldrig kørt sådan en indexering, men havde nu
ingen problemer med at gøre det, jeg fandt nu min fil med æble-f.
Om det er fordi jeg kørte indexeringen, eller pga en fejl 40 da jeg
søgte er jeg nu lidt i tvivl om

Til gengæld så jeg et sted at man kan hive sin OS 9 æblemenu ned i
docken, højreklikke på den, og på den måde få adgang til prgrammer og
mapper der ligger her. På den måde brugte jeg OS 9 Sherlock til at søge
i OS X - også på rene OS X ting. Den fandt det hele.

Lidt finurligt, men den gjorde det.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-02 00:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> mapper der ligger her. På den måde brugte jeg OS 9 Sherlock til at søge
> i OS X - også på rene OS X ting. Den fandt det hele.

Lyder ret smart; det vil jeg prøve.
Martin

Fra : Storm

Dato : 30-11-02 10:56

> [...]
>
> I 10.2.2 er det heller ikke Sherlock der har søgefunktionen på selve
> computeren, men derimod "Find" i Finder.

Med æble-F under 10.2.2 synes jeg ellers det har fungeret fint.
Ihvertfald har det fungeret fint, når jeg har søgt på externe harddiske.

Nu lavede jeg lige et forsøg mens jeg ikke var på netværk og søgte med
Finder på en fil jeg ved er i min home mappe. Den søgte og meldte:
Search Results .. 0 itmes. Mærkeligt.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-02 00:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Med æble-F under 10.2.2 synes jeg ellers det har fungeret fint.
> Ihvertfald har det fungeret fint, når jeg har søgt på externe harddiske.

Også på INDHOLD, fx. tekst der ikke refereres til i filnavnet?

Fra : Storm

Dato : 01-12-02 12:25

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Også på INDHOLD, fx. tekst der ikke refereres til i filnavnet?

Undskyld, tiøren faldt lidt sent.

Ja, det kan jeg få til at fungere, men ikke på underliggende mapper.
Altså: Search in Specific places - Add den ønskede mappe og content
includes: bla bla. - det fungerer med Æble F, hvis mappen er indexeret.

Her fungerer stuntet med Sherlock fra OS 9 i docken til gengæld ikke.
Den melder at "Volume is not indexed" - men _filer_ finder den snildt og
hurtigt alligevel.

Faktisk har jeg set at funktionen "søge på textindhold i filer udefra"
f.eks. ikke er implementeret i Acrobat 5.1 under OS X. Selv om den er i
tidligere versioner, og selv om den er i pc-udgaverne af programmet:

Fra comp.sys.mac.apps:
Acrobat 5.1 has no "Search" feature on OS X:
<LbJE9.29328$hi6.13611@nwrddc02.gnilink.net>

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Johnny Louis

Dato : 02-12-02 18:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja, det kan jeg få til at fungere, men ikke på underliggende mapper.
> Altså: Search in Specific places - Add den ønskede mappe og content
> includes: bla bla. - det fungerer med Æble F, hvis mappen er indexeret.

Det var dog lækkert, den funktion har jeg virkelig savnet under systen
10, alt hvad jeg har skrevet de sidste ca. 10 år har jeg gemt hvorfor
det er nemmest at søge på indholdet i gamle breve.

Johnny Louis