Backup mailserver
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-11-02 15:43

Hey

Har et par mailservere som jo helst skal køre 24/7. Men grundet backup og
service på serverne er man jo nødt til at tage dem ned en gang imellem.

Derfor skal jeg bruge nok en backup mailserver, men har egentlig ikke lyst
til at det som sådan er en mailserver. Mere en mellemstation, der tager
imod de mails der nu kommer og "relay'er" dem videre til de interne
mailservere, når de begynder at svare igen.

Jeg ved ikke helt om man kalder det relay, for når man søger på relay på
nettet har det mere lyst til at svare om åbne relays for udgående post.

Nå men er der nogen som kan guide mig i en retning af en løsning?

--
Bjarke Andersen

Fra : N/A

Dato : 02-12-02 20:41

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-12-02 20:41

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> crashed Echelon writing

> Postfix kan køre på de fleste former for *nix.

Takker for svaret, findes der evt. en Winnie løsning?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bent Mathiesen

Dato : 04-12-02 13:22

Her har vi en loesning baseret paa postfix/sendmail.

2 frontend mail solarises som relayer til interne mailservere (ms, hp,
solaris, etc).
De 2 bokse er ogsaa aktive mht spam filtering, mm.
Hvis en tages ud af drift, arbejder den anden stadig.

Ogsaa de interne systemer er clustere (1.5 mill mail/dagen eller mere).

Mvh

Bent Mathiesen