Incasso-firma der vil overtage nogle sager~
Fra : Niels Andersen

Dato : 29-11-02 13:18

Jeg sidder som "den lille mand", og har problemer med nogle kunder. Der er
tale om 3 kunder, som jeg efter meget lang tid (og masser af brev med
svingene tonefald og rykkergebyrer) endnu ikke har modtaget penge fra. (I
hvert fald ikke penge for den sidste regning.)
To af dem er jeg skide sur på, den sidste er jeg bare meget træt af.

Kunderne skylder mig mellem godt tusinde og knap tretusinde kr. (plus
rykkergebyrerne)

Jeg er tæt på at gå til RKI. De skal have 400 kr. for at sende et brev. Hvis
ikke de betaler efter modtagelse af det brev, skal de selv give lov til, at
jeg/RKI putter dem i registret. Jeg har på fornemmelsen at at det gør de
ikke, og jeg vil gerne undgå at skulle igennem en retssag for de (i den
sammenhæng) små beløb.
På den anden side har jeg ikke lyst til at give 1.200 kr. for måske at få
nogle penge.

Jeg vil hellere lade et incasso-firma overtage sagen. Jeg har hørt at der er
nogen som gerne vil betale et beløb for at "få sagen", mod at får de penge
kunden evt. betaler. Det lyder som en god løsning for mig. Det må
selvfølgelig gerne koste mig mere end 400 kr. pr. sag, bare jeg ved hvad
jeg får for pengene. Det er altså ikke for at spare penge, det er for at
betale mig fra risikoen.

Men hvem kan hjælpe mig? De steder jeg har kigget har ikke passet til mit
behov. Enten er de for dyre pr. sag (koster mere end hvad kunderne
skylder), eller også vil de slet ikke med en "lille" mand som mig.

Kender i et incasso-firma el. lign.? Måske arbejder en af jer selv sådan et
sted?

I kan evt. kontakte mig pr. email eller på firmatelefon: 75 62 19 79

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Peter G C

Dato : 29-11-02 15:59

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> To af dem er jeg skide sur på, den sidste er jeg bare meget træt af.
>
> Kunderne skylder mig mellem godt tusinde og knap tretusinde kr. (plus

Spørg din sædvanlige advokat eller send dem til mig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : ebbe

Dato : 29-11-02 18:42

> [...]
> hvert fald ikke penge for den sidste regning.)
> To af dem er jeg skide sur på, den sidste er jeg bare meget træt af.

http://www.erhvervssiden.dk/links/Finans_og_%D8konomi/Inkasso/

måske lidt hjælp at hente her

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-11-02 15:51

Prøv evt. www.online-inkasso.dk

--
Mvh. Jesper

Fra : Thunderbird

Dato : 02-12-02 18:57

> [...]
>selvfølgelig gerne koste mig mere end 400 kr. pr. sag, bare jeg ved hvad
>jeg får for pengene. Det er altså ikke for at spare penge, det er for at

www.online-inkasso.dk

De kræver 600 kr i gebyr, men dette gebyr kræver de at debitor betaler, så ergo er det gratis for
dig at indmelde en debitor der ikke har betalt.
Flemming Jacobsen

Fra : The BMA man

Dato : 04-12-02 11:55

On Mon, 02 Dec 2002 18:57:04 +0100, Thunderbird <dsl79930[Fjern
dette]@vip.cybercity.dk> wrote:

>www.online-inkasso.dk

Hmm, hvad får man rent faktisk ud af dette?
De sender et brev til debitor - ja.
Men hvis så ikke debitor betaler, så overgår sagen til deres
"almindelige" advokat-praksis. Og her skal man betale for retssag mm.
Så hvad får jeg egentligt ud af at få sendt et brev denne vej? (Ud
over at jeg kan gnide mig i fingrene over, at debitor nu må betale 600
mere? Og som i øvrigt kan være lige meget hvis han ikke betaler
alligevel?)

Med hvilken grund formodes man at antage, at debitor betaler, bare
fordi brevet kommer fra online-inkasso.dk?

>De kræver 600 kr i gebyr,

Hmm, det er faktisk meget for at sende et brev. Hvorfor må jeg ikke
selv tage så meget for at sende et brev?

--

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Thunderbird [@7100]

Dato : 04-12-02 20:40

On Wed, 04 Dec 2002 10:54:41 GMT, bmadsen@NOSPAM.image.dk (The BMA man) wrote:

> [...]
>
>Hmm, det er faktisk meget for at sende et brev. Hvorfor må jeg ikke
>selv tage så meget for at sende et brev?

Sådan virker almindelige inkasso da også ??, hvis du ikke betaler får du et brev med at sagen er
overgået til inkasso og at du nu skal betale så og så meget. betalre man så ikke så ryger sagen for
retten.
Flemming Jacobsen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 04-12-02 20:54

On Wed, 04 Dec 2002 20:40:12 +0100, "Thunderbird [@7100]"
<praetorian[SPAM Nej Tak]@tnfs.dk > wrote:

> [...]
>overgået til inkasso og at du nu skal betale så og så meget. betalre man så ikke så ryger sagen for

er det ikke 3000 det koster for at sende den i retten ?
Mv
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)