Idioten der skriver om MC'er i BT
Fra : per

Dato : 29-11-02 11:58

hej med jer

Ved nogle af jer hvem, ham der skriver om motorcykler i BT er ?

Han vidste bla. et billede af brandvæsenets BMW RT og skrev det var en
goldwing.

Han har flere gange skrevet at Harleyer er de hurtigste motorcykler og kan
køre mere en 300 km/t.

´Kom gerne med flere eksempler , fra hans artikler. De er enormt
underholdende fordi han ikke aner det ringeste om motorcykler.

(men pinligt for BT)

Mvh Per-Nille

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-11-02 12:28

Interessant. Stakkels ham jeg der køber en HD til 400kkr i forventning om at
kører 300km/t

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-02 12:44

"per" <per-nille@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> goldwing.
>
> Han har flere gange skrevet at Harleyer er de hurtigste motorcykler og kan

Han er så ikke alene idiot, men rablende sindsyg!

Mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 29-11-02 13:06

In article <as7joi$2cvv$1@news.cybercity.dk>,
dsl54291@vip.cybercity.dk says...

> Han er så ikke alene idiot, men rablende sindsyg!

Ja! ... hvem turde køre så stærkt på en Harley????? ;0)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Mads Lund

Dato : 29-11-02 13:32

> Ja! ... hvem turde køre så stærkt på en Harley????? ;0)

Det tror jeg da godt jeg gør. Men jeg skal selvfølgelig have lov at til at
kigge lidt på den førdst. I HD drag klassen kører de da snilt disse
hastigheder.

Rent stel design mæssigt er de faktisk ikke så tossede omkring
retningsstabiliteten.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 15:18

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
> hastigheder.
>
> Rent stel design mæssigt er de faktisk ikke så tossede omkring

Og på en Harley Davidson VR1000 vil jeg skam også godt! Det kan godt være
jeg ikke kommer i nærheden af de andre superbike køreres omgangstider, men
jeg ku fanme godt tænke mig at prøve cyklen.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-11-02 15:38

Den kører faktisk godt, men man vil nok få lange arme ved 300 km/t

--
Mvh.
Henrik

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 17:05

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den kører faktisk godt, men man vil nok få lange arme ved 300 km/t

Hvad?!? Har du prøvet en VR1000? Hvor? Det er ikke Vrod du tænker på vel?

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-12-02 16:44

Ups, jooh, det var V-rod.....

Er ikke lige så kendt med de der Harley betegnelser.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 15:16

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Han er så ikke alene idiot, men rablende sindsyg!

Jah... Nu er det vist egentlig sådan at Harley Davidson har The Land Speed
Record på to hjul med langt over 300km/t, men det var jo med en prototype
med flere motorer. Mon det er det han har refereret til?

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-02 16:29

> [...]
> Record på to hjul med langt over 300km/t, men det var jo med en prototype
> med flere motorer. Mon det er det han har refereret til?

Det må det være. Jeg ville nødigt køre over 150 uden kåbe.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-02 16:37

> [...]
> Record på to hjul med langt over 300km/t, men det var jo med en prototype
> med flere motorer. Mon det er det han har refereret til?

Hvordan ser denne MC forøvrigt ud?
Er det ikke zx12 der har rekorden i topspeed (for gaderacere altså??).

Mvh Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 17:14

Speed

> Hvordan ser denne MC forøvrigt ud?
> Er det ikke zx12 der har rekorden i topspeed (for gaderacere altså??).

Tjah, den dims de satte land speed record med lignede en droptank fra en
tidlig jet med en masse klistermærker. Dråbeformet karosse omkring et
gitterchassis med jeg tror det var 3 tunede blockhead motorer. Jeg mener den
nåede op i nærheden af 500 km/t.

VR1000 er HD's seneste forsøg på en sportscykel, og den ligner så mange
andre V-tvin sportscykler. Den har nu ikke haft den største success i
superbike, og jeg tror ikke de har et officielt fabriksteam med mere. Det
var en vandkølet V2.

Vrod er en cruiser, og kan vel næppe kaldes hurtig. For en cruiser er den
meget hurtig, men den kommer ikke til at køre 300 ret længe ad gangen.

Om ZX12 er den hurtigste gadecykel i standardtrim ved jeg ikke, den slags
interesserer mig ikke ret meget. Hvis man vil have noget virkelig hurtigt,
køber man et turbo-kit til den cykel man nu har, og så kan man køre fra en
ZX12. Hvis det er det man synes er sjovt.

Rittig

Fra : Ken Madsen

Dato : 29-11-02 20:14

> [...]
> køber man et turbo-kit til den cykel man nu har, og så kan man køre fra en
> ZX12. Hvis det er det man synes er sjovt.

Hej Rittig, hvor kan man få sådan et turbo-kit til min Imola, og hvad plejer
sådan noget at koste? Jeg syntes at det kunne være skide skægt at køre fra
en zx12 på den.

Ken Madsen,
Moto Guzzi v35 Imola, stadig på vej i kælderen.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 23:16

"Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Rittig, hvor kan man få sådan et turbo-kit til min Imola, og hvad
plejer
> sådan noget at koste? Jeg syntes at det kunne være skide skægt at køre fra
> en zx12 på den.

Nåjaja, et turbo-kit OG et big-bore kit så...

Rittig

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 30-11-02 02:59

Ja jeg har da en artiklen fra USA fra den gang for en 25 år siden de ved
Salt Lake satte rekorden med over 300 km/tim UDEN kåbe. Men de havde jo øget
efterløbet med 10 grader s.v.j.h. Og hvis de havde kørt på asfalt ville de
have kørt lidt hurtigere for baghjulet roterede med vist svarende til 30
km/tim (eller var det miles) end den fart som rekorden var.
Men jeg har nu aldrig selv syntes om Harleyer bortset fra Sportsteren, da
jeg vil have en motorcykel der erhurtig om hjørner/i sving

Gert Thorgersen

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

Fra : Moller

Dato : 29-11-02 13:16

> [...]
> goldwing.
>
> Han har flere gange skrevet at Harleyer er de hurtigste motorcykler og kan

Hvis man nu medtager rystelserne i ens beregninger, så vil selve cyklen
nok kunne bevæge sig med den hastighed, men bare ikke i kørselsretningen,
men bare i frem og tilbage rystelser til og fra alle sider :)

> ´Kom gerne med flere eksempler , fra hans artikler. De er enormt
> underholdende fordi han ikke aner det ringeste om motorcykler.
>
> (men pinligt for BT)

Det er jo kun en mere ud af den store bunke af deres pinligheder :)

VH
Lars Molnit

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-11-02 15:45

Tag det nu roligt.....
Det er mere reglen end undtagelsen at journalister ikke aner en dyt om hvad
de skriver om.
Og så i tabloidpressen - jeg be´r.
Selv i mc. bladene/revuen er der ofte fejl/vrøvl.
Ole

Fra : Biker-Torben®

Dato : 29-11-02 14:48

> Han vidste bla. et billede af brandvæsenets BMW RT og skrev det var en
> goldwing.
>
> Han har flere gange skrevet at Harleyer er de hurtigste motorcykler og kan
> køre mere en 300 km/t.

Arrhh... men kan det nu også passe?
Det lyder da næsten for dumt/mærkeligt. Man bliver vel trods alt ikke
motorjournalist på BT uden at vide bare en lille smule?

Biker-Torben
(der måske er naiv men ofte tror det bedste om sine medmennesker...)

Fra : Hekto

Dato : 29-11-02 15:01

In article <3de77069$0$71643$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
wq9jer502@sneakemail.com says...

> Arrhh... men kan det nu også passe?
> Det lyder da næsten for dumt/mærkeligt. Man bliver vel trods alt ikke
> motorjournalist på BT uden at vide bare en lille smule?

For en BT-journalist drejer det sig bare om at skrive den omhyggiligt
udvalgte, nøje redigerede, sandhed ...på en sådan måde at det sikrer
et stort oplag!

Dermed er det ikke enforudsætning at der er bare ét sandt ord imellem!

> Biker-Torben
> (der måske er naiv men ofte tror det bedste om sine medmennesker...)

Hvor gammel er du?

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 15:20

> [...]

> Ved nogle af jer hvem, ham der skriver om motorcykler i BT er ?
> Han vidste bla. et billede af brandvæsenets BMW RT og skrev det var en

Til gengæld var der en artikel i Bike's August nummer om brugtkøb af
off-road motorcykel i Danmark, og den var endog særdeles velskrevet!
Den kan kun anbefales for vordende off-road købere!

Rittig

Fra : flemsus

Dato : 29-11-02 16:31

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> off-road motorcykel i Danmark, og den var endog særdeles velskrevet!
> Den kan kun anbefales for vordende off-road købere!

Hov hov Claus man kan da ikke bare sådan lige skifte emne.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-11-02 00:29

On Fri, 29 Nov 2002 11:58:18 +0100, "per" <per-nille@jubiimail.dk>
wrote:

Hej Per

>´Kom gerne med flere eksempler , fra hans artikler. De er enormt
>underholdende fordi han ikke aner det ringeste om motorcykler.

Det hænder at jeg læser en journalistklumme om et emne jeg selv har
dybdeviden om.
Det der forskrækker mig er ikke samme bladsmøres uvidenhed om det emne
jeg ved noget om, det kan jeg selv gennemskue.
Værre er det med de artikler jeg ikke har baggrundsviden om.
Af samme årsag læser jeg sjældent noget "journalistisk" stof, idet jeg
frabeder mig at få min opfattelse farvet af en uvidende bladsmører.

Sidste gang samme BT uvederhæftighedsdicipel havde gang i noget med
MC, vistnok i en søndagsudgave, var der en håndfuld MC kørere der
skrev til ham. Deriblandt undertegnede.
Næste søndag korrigerede han sig selv og indrømmede at han ikke havde
megen forstand på noget med to hjul.
Hvorfor pokker fortsætter han så?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-11-02 16:49

> Næste søndag korrigerede han sig selv og indrømmede at han ikke havde
> megen forstand på noget med to hjul.
> Hvorfor pokker fortsætter han så?

Jeg er 100% overbevist om at det ikke har noget med penge at gøre...

Lad mig benytte lejligheden til at gentage mig selv: "Det at man ikke aner
en klap om noget som helt forhindre ikke mennesker i at have en mening og at
sige den højt til alt med en puls!"

Sweet dreams

Didrik

Fra : armand

Dato : 04-12-02 18:51

per <per-nille@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de7484c$0$71638$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> ´Kom gerne med flere eksempler , fra hans artikler. De er enormt
> underholdende fordi han ikke aner det ringeste om motorcykler.

Jeg vær meget tæt på at fare i blækhuset over 3-4 banale fejloplysninger i
hans omtale af Duc. 748; men kom fra det
Den eneste jeg lige husker på stående fod, er hans beklagelse over manglende
choker (til at holde motoromdrejninger oppe med) på indsprøjtningen -
748'eren hár en lås til forhøjet tomgang på gasgrebet, men den havde han
tydeligt ikke
informeret sig om :-|
At læse køretøjets brugermanual må da være et mindstemål for indsigt før man
forfatter slige artikler!!!

- -
Armand.