Et program til kalorieberegning?
Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 29-11-02 00:05

Jeg kan huske at være faldet over et program til kalorieberegning,
men hvad hedder det, vil gerne købe det, men kan ikke længere huske hvad det
hed??

Det var vist dansk...

Skriv evt. til mig på dk8008-NOT@hotmail.com Uden '-NOT'

Henrik Andersen

Fra : Britt Malka

Dato : 29-11-02 00:47

On Fri, 29 Nov 2002 00:05:03 +0100, "Henrik Andersen [2650 Hvidovre]"
<dk8008-NOT@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan huske at være faldet over et program til kalorieberegning,
>men hvad hedder det, vil gerne købe det, men kan ikke længere huske hvad det
>hed??
>
>Det var vist dansk...

Det har nok været det her, mon ikke? Prøv at se eksempler på skærmklip
på min hjemmeside http://www.malka.it/home/britt/blandet/slank.php

Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 29-11-02 11:04

Hej Britt

Yes, det er PRÆCIS det program

Her er så et par spørgsmål:

1. Efterhånden som man hælder ting og sager i
kasserollen, kan man så LØBENDE se indholdet af fedt, protein,
kylhydrater (hvor meget der er sukker), kJ/kcal, vitaminer og mineraler??

2. Og kommer man eks. alm. hvidt sukker i, er der der så mulighed for at
få foreslået et bedre alternativ, eks. rørsukker (nu ved jeg ikke om det ER
bedre,
men bare for eksemplets skyld.)

Mvh Henrik Andersen

Fra : Britt Malka

Dato : 30-11-02 15:57

On Fri, 29 Nov 2002 11:04:14 +0100, "Henrik Andersen [2650 Hvidovre]"
<dk8008-NOT@hotmail.com> wrote:

>Yes, det er PRÆCIS det program

Det var godt

>1. Efterhånden som man hælder ting og sager i
>kasserollen, kan man så LØBENDE se indholdet af fedt, protein,
>kylhydrater (hvor meget der er sukker), kJ/kcal, vitaminer og mineraler??

Ja, tallene ændrer sig, hver gang du tilføjer en ny ingrediens.

> [...]
>få foreslået et bedre alternativ, eks. rørsukker (nu ved jeg ikke om det ER

Nej, det er passivt. Dog har du lettere muligheden for selv at forsøge
at putte 100 g sukker i og se resulatet, dernæst fjerne det og tilføje
rørsukker og se resultatet.

Jeg er især vild med den vægtdagbog, der er i programmet. Du indtaster
ugens vægt og så kan du se kurven vise dig, om det går den rigtige
vej.

Der er også BMI-udregning m.m. i.

Programmet er shareware, så du kan downloade det og prøve, om det er
noget for dig.

Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 02-12-02 16:55

Hej Britt

Ja, tallene ændrer sig, hver gang du tilføjer en ny ingrediens.

Yes, men HVOR hælder man tallene ind henne??

Jeg har downloadet programmet og installeret det, men kan ikke se hvor man
får det beregnet???

Mvh Henrik

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-02 18:46

On Mon, 2 Dec 2002 16:54:56 +0100, "Henrik Andersen [2650 Hvidovre]"
<dk8008-NOT@hotmail.com> wrote:

>Ja, tallene ændrer sig, hver gang du tilføjer en ny ingrediens.
>
>Yes, men HVOR hælder man tallene ind henne??

Det gør du i menuen : Beregn -> Madberegning.

Der kan du indtaste/vælge ingredienser og skrive, hvor mange gram det
drejer sig om enten til en ret eller til et dagsforbrug.

Jeg gør gerne det, at jeg fx indtaster de ingredienser, der skal til
til en bestemt ret, og så klikker jeg på Tilføj beregning til
varedatabasen. Næste gang er det let lige at vælge 200 gram af sin
yndlingsret

Fra : Web . Woman

Dato : 29-11-02 07:31

"Henrik Andersen [2650 Hvidovre]" <dk8008-NOT@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:pixF9.47568$HU.3246189@news010.worldonline.dk...

> Jeg kan huske at være faldet over et program til kalorieberegning,
> Det var vist dansk...

www.fatlow.dk

Mvh. Lisbeth