iPhoto
Fra : Michael

Dato : 28-11-02 21:48

Jeg har ca 2 GB billeder liggende på min harddisk. Jeg vil gerne have
dem flyttet overpå en ekstern harddisk, jeg har købt, men vil
naturligvis gerne fortsat kunne overskue dem via iPhoto.
Kan man det?
Hvordan?

Tak for hjælpen
Michael

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-11-02 13:06

Michael <domino@mail.dk> wrote:

> [...]
> dem flyttet overpå en ekstern harddisk, jeg har købt, men vil
> naturligvis gerne fortsat kunne overskue dem via iPhoto.

Hvis du har Iyst til at eksperimentere kan du prøve dette i terminalen:
defaults write com.apple.iPhoto RootDirectory /sti/til/den/nye/placering

Det har i hvertfald virket i den første udgave af iPhoto, men om det
stadig virker ved jeg ikke.

Vil du fjerne indstillingen igen skriver du:
defaults delete com.apple.iPhoto RootDirectory
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael

Dato : 30-11-02 22:13

Tak for dit svar.
Jeg har lige prøvet det og der sker i hvertfald et eller andet.
Skal man skrive i "run command" feltet?

Jeg læste et andet sted at man kunne oprette et symbolic link til den
nye placering. Ved du hvordan man ophæver et sådant link igen?

++michael

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-12-02 05:04

Michael <domino@mail.dk> wrote:

> Tak for dit svar.
> Jeg har lige prøvet det og der sker i hvertfald et eller andet.
> Skal man skrive i "run command" feltet?

Nej!

> Jeg læste et andet sted at man kunne oprette et symbolic link til den
> nye placering. Ved du hvordan man ophæver et sådant link igen?

Ved at slette det!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael

Dato : 02-12-02 09:30

Tak for dine korte og præcise svar!
Det må have været sjovt, men jeg kan ikke bruge det til noget.

Jeg prøver om jeg kan finde svar andre steder.

++m

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-12-02 16:15

Michael <domino@mail.dk> wrote:

> Tak for dine korte og præcise svar!
> Det må have været sjovt, men jeg kan ikke bruge det til noget.

Jeg fornemmer en smule sarkasme og morede mig nu ikke.

> Jeg prøver om jeg kan finde svar andre steder.

Forummet her er ellers ganske udemærket, men vi behøver mere kød på
spørgsmålene for at kunne være behjælplige med evt løsninger. Hvad er
der i det løsningsforslag jeg kom med, som du ikke forstår eller ikke
kan få til at virke?

Det virker ellers ganske udemærket og jeg uddyber gerne!

----------------------------------
Afslut iPhoto.

Flyt/kopier din iPhoto Library mappe til den nye postition.

Skriv følgende i termianalen uden at trykke retur:
"defaults write com.apple.iPhoto RootDirectory ". Anførselstegnene skal
ikke med, men mellemrumet skal.

Træk derefter, fra Finder, iPhoto Library mappen ind i terminal vinduet.

Tryk retur.

Start iPhoto.
----------------------------------

God fornøjelse.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael

Dato : 03-12-02 10:22

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in message news:<1fmkmmw.1eg69up1ff4h62N%mta@mac.com>...

> [...]
> ikke med, men mellemrumet skal.
>
> Træk derefter, fra Finder, iPhoto Library mappen ind i terminal vinduet.

Hej
Beklager sarkasmen, men "Nej!" som svar er da også lidt sarkastisk, er
det ikke?

Tak fordi du vendte tilbage alligevel!!

Jeg har prøvet det beskrevne - og mit terminalvindue indeholder:

Welcome to Darwin!
[localhost] michaeld% defaults write com.apple.iPhoto RootDirectory
/Volumes/NO_NAME/Billeder/iPhoto Library
[localhost] michaeld%

- men når jeg åbner iPhoto bagefter er der ingen billeder i
biblioteket.

Jeg prøvede det også tidligere, men uden held.
Derimod virker "defaults remove com.apple.iPhoto RootDirectory" fint
og billederne atter kan findes i den gamle mappe.

++michael

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-12-02 16:55

> [...]

> Welcome to Darwin!
> [localhost] michaeld% defaults write com.apple.iPhoto RootDirectory
> /Volumes/NO_NAME/Billeder/iPhoto Library

Der skulle helst stå "iPhoto\ Library" til sidst pga mellemrummet,
samtidig har jeg svært ved at forstå NO_NAME navnet på din eksterne
harddisk. Hedder den virkelig det og er den monstro DOS formateret?

> - men når jeg åbner iPhoto bagefter er der ingen billeder i
> biblioteket.

Well, det skal virke. Har lige smidt iPhoto Library mappen over på min
iPod og det virker aldeles udemærket med "defaults write
com.apple.iPhoto RootDirectory /Volumes/iPod/iPhoto\ Library".

> Jeg prøvede det også tidligere, men uden held.
> Derimod virker "defaults remove com.apple.iPhoto RootDirectory" fint
> og billederne atter kan findes i den gamle mappe.

Selvfølgelig i det tilfælde du stadig har en en iPhoto Library mappe på
det vante sted.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael

Dato : 04-12-02 18:56

Jammen det er da det!

Disken er Macintosh PC Exchange formatteret. Jeg bruger den nemlig
også til min pc ind imellem. Jeg har lavet en lille test med en mappe
på skrivebordet - og det virker fint

Og den hedder NO_NAME....Det gjorde den da jeg fik den ;·)

Det kan være at jeg bliver nødt til at formattere forfra.
Tak for hjælpen

++michael

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 04-12-02 21:55

> [...]

> Og den hedder NO_NAME....Det gjorde den da jeg fik den ;·)
>
> Det kan være at jeg bliver nødt til at formattere forfra.

Håber at du får det til at virke. Egentlig underligt at det ikke virker
med at PC formateret disk!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com