Reference til sessionBean
Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 28-11-02 19:37

Hejsa!

Jeg har et lille problem med en J2EE-app. Jeg har lavet en sessionBean med
alt tilbehør og pakket jar-filen korrekt. Ligeledes har jeg lavet en web-app
og pakket denne korrekt i en war-fil. Jeg kan deploye begge korrekt på en
JBoss-server med tomcat.

Mit problem er så, at jeg ikke ved hvordan jeg fra index.jsp (i war-filen)
kalder min sessionBean og hvor jeg angiver det navn på min sessionBean, som
jeg skal referere til.

Fejlen kommer når jeg kalder index.jsp i linien:
Object objRef = ic.lookup("java:comp/env/ejb/TheConverter");

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal skrive i lookup("name") ??

Mvh. Daniel J.

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 29-11-02 19:56

Nåh fandt så løsningen selv :)