Bindingsperiode Mobil tlf.
Fra : Erik

Dato : 28-11-02 16:41

Jeg har købt en mobiltelefon hos Orange A/S d. 12 juni 2002, som gerne
vil opsige mit abonnement på. I betingelser skriver Orange:
Abonnementsaftalen er uopsigelig i 6 måneder inkl. opsigelsesvarsel
fra aftalens indgåelse. Opsigelsesvarslet er 1 måned. Hvornår kan jeg
opsige mit abonnement? jeg kan ikke selv forstå hvad de skriver. De
skriver også at jeg skal sige op mundligt, er det normalt?

Med venlig hilsen

Erik

Fra : NDan

Dato : 28-11-02 16:55

Skriftlig opsigelse, gerne anbefalet ( anbefalet ved nogle selskaber)
Den kan opsiges når der er gået 5 mdr.

NDan
Erik <ebt@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dvdcuucgdaev6os8ube1pqoj213v76tml0@4ax.com...

Fra : BB

Dato : 28-11-02 16:56

"Erik" <ebt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsige mit abonnement? jeg kan ikke selv forstå hvad de skriver. De
> skriver også at jeg skal sige op mundligt, er det normalt?

Du kan opsige dit abb. når du køber telefonen, men du skal stadigvæk betale
abb. i de 6 måneder du har bundet dig for.
Din opsigelsesvarsel skal være mindst 1 måned før ny "abb. periode".
Og så kan du ringe til dem og opsige dit abb. men det er bedre at gå ned i
en Orange forretning og få det på skrift.

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Leonard

Dato : 28-11-02 17:05

Erik <ebt@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>opsige mit abonnement? jeg kan ikke selv forstå hvad de skriver. De
>skriver også at jeg skal sige op mundligt, er det normalt?

Jeg læser det som: 6 mdr efter d. 12 juni, det er den 12. januar og så
skal den opsiges en måned før dvs. senest d. 12. december.
At de vil have det mundtligt er jo fordi de ikke tjener penge på porto
af breve men på tlf.-samtaler og de vil også tjene på din opsigelse

Men det er ikke normalt og svært for dig at bevise noget senere ...
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 28-11-02 19:21

Er 6 mdr. fra 12. juni ikke 12 dec., således at du kunne
opsige 12. nov. med virkning fra 12. dec.

mvh. Søren

Fra : SoftMan Brian

Dato : 28-11-02 22:19

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> Jeg læser det som: 6 mdr efter d. 12 juni, det er den 12. januar og så
kalender
Juni 0.md
Juli 1md
August 2md
September 3md
Oktober 4md
November 5md
December 6md.
> skal den opsiges en måned før dvs. senest d. 12. december.
12. November.
Den kanderfor opsiges til +1md fra nu

PS.: er Telia besværlige at opsige til ?

Fra : David T. Metz

Dato : 29-11-02 00:43

Leonard skriblede:

> Men det er ikke normalt og svært for dig at bevise noget senere ...

Når det står i abonnementsaftalen må abonnenten være ganske godt stillet.
Det er snarere selskabet der har et problem.

David

Fra : Leonard

Dato : 29-11-02 13:19

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.eu> skrev:

>Når det står i abonnementsaftalen må abonnenten være ganske godt stillet.
>Det er snarere selskabet der har et problem.

Men det vil altid blive kunden der står tilbage med det faktiske
problem:
Kunden ringer til Orange og siger til en eller anden person, der
tilfældigvis tog opkaldet, at han vil opsige, svareren siger en lyd
der af kunden opfattes som OK og forbindelsen lukkes. 2 måneder senere
får kunden igen en regning for abb. og Orange siger at de ikke har
modtaget en opsigelse.
Kunden har nu et problem, som han ikke ville have, hvis han havde
noget på skrift.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 30-11-02 18:15

On Thu, 28 Nov 2002 16:05:18 GMT,
Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

> At de vil have det mundtligt er jo fordi de ikke tjener penge på porto
> af breve men på tlf.-samtaler og de vil også tjene på din opsigelse

Men nu har deres kundeservice/regningsservice et 80-nummer, så det er
gratis at ringe til.

--
Vil du afspille de CDere og DVDere du køber nu på dine fremtidige afspillere
uden at bryde loven så skriv under:

http://www.digitalforbruger.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 28-11-02 22:29

"Erik" <ebt@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> opsige mit abonnement? jeg kan ikke selv forstå hvad de skriver. De
> skriver også at jeg skal sige op mundligt, er det normalt?

Du kan opsige den nu, gældende om 6 mdr.

Opsigelsvarsel er minimum dvs at du sagtens kan opsige aftale et hvilket som
helst tidspunkt før der er 1 måned tilbage.

jeg ville opsige aftalen skrifteligt - anbefalet - så der ikke er tvivl.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Erik