Hjælp....jeg er på herrens mark ;-))
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 15:45

Jeg har netop købt kabler for at kunne se mine foto's på TV.
Jeg har Tv kort..og har tilsluttet kabler der samt med Schartstik i TV.
Er skærmkort det samme som grafikkort ? jeg kan se at skærmkort hedder ATI
RADEON VE DDR.
Jeg troede når jeg havde sat kablerne til og satte billeder igang som
Diasshow så kunne jeg blot søge dem på TV som når man leder efter en ny
kanal.
nogen hjælp ???
mvh Kirsten

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Madsen

Dato : 28-11-02 16:31

On Thu, 28 Nov 2002 15:44:40 +0100, "Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote:

> [...]
>Jeg troede når jeg havde sat kablerne til og satte billeder igang som
>Diasshow så kunne jeg blot søge dem på TV som når man leder efter en ny

Hej

Jeg tror at du skal ind i grafikkortet's opsætning og slå TV-out
til før det kommer billede på TV'et. Det skal jeg ihvertfald på
mit ATI Radeon 7500 kort.
Afhængigt af dit styresystem skal det nok gøres forskelligt,
men i Windows 98 er det :
Kontrolpanel > Skærm > Indstillinger > Avanceret > Skærme
Det er måske ikke helt det samme på din maskine, men det
er sikkert tæt på.

mvh Madsen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 28-11-02 16:40

"Madsen" <madsen@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kontrolpanel > Skærm > Indstillinger > Avanceret > Skærme
> Det er måske ikke helt det samme på din maskine, men det

Lige en ting. Du skal ikke søge efter dette billed som når du søger efter
alm tv kanaler. Bruger du scart skal du blot vælge den valgte scart indgang
du benytter. Det kaldes somregel AV. Er det scart indgang 1 er det AV1 og
scart indgang 2 er det AV2.

Hygge

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 17:12

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> "Madsen" <madsen@nomail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har winXP og jeg kan følge fremgangsmåden hertil, men kan ikke se noget
sted jeg kan slå TV-out til.
Der står Flere skærme og er valgt Standardskærm, men der kan også vælges
Plug and Play skærm, måske jeg skal prøve at ændre skærm ?
mvh Kirsten

ps. også tak til Søren.....det gør det jo nemmere og jeg har en' mulighed
for Scarthstik på mit Tv.

Fra : o&u

Dato : 28-11-02 17:55

On Thu, 28 Nov 2002 17:11:45 +0100, "Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote:

> [...]
>mvh Kirsten
>
>ps. også tak til Søren.....det gør det jo nemmere og jeg har en' mulighed

Jeg har samme grafikkort. Under avanceret (nævnt af Madsen) kommer man
til et skærmbillede med mange faneblade. Under Displays er der hos mig
Monitor, TV og FDP (digital udgang).

For TV er der hos mig et rødt kryds over forbindelse, da TV ikke er
tilsluttet.

Bruger du windows xp's standard driver ?

Du skal bruge ATI driveren, der fulgte med grafikkortet.

mvh

John

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-02 16:34

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg troede når jeg havde sat kablerne til og satte billeder igang som
> Diasshow så kunne jeg blot søge dem på TV som når man leder efter en ny

Du skal nok ind i opsætningen for dit TV-kort for at se om det er sat
rigtigt op, og at det er til PAL og ikke NTSC

Kim Larsen

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 17:54

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal nok ind i opsætningen for dit TV-kort for at se om det er sat
> rigtigt op, og at det er til PAL og ikke NTSC
>
> Kim Larsen

Jeg kan ikke finde dette i Enhedshåndtering, der er en masse betegnelser jeg
ikke aner hvad betyder ;-((
mvh Kirsten
--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Thomas

Dato : 28-11-02 21:02

> "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde dette i Enhedshåndtering, der er en masse betegnelser
> [...]
Når du er på SKRIVEBORDET, højreklikker du med musen. vælg nu egenskaber.
nu kommer et vindue frem. her vælger du fanebladet: INDSTILLINGER.
i dette vindue der fremkomme er der en knap der hedder: AVANCERET.
tryk på den og i det nye vindue kommer en faneblade frem. gør derefter som
"o&u" har beskrevet:

KOPI:
[...]

KOPI slut.

Du skal sørge for at bruge ATI's drivere til dit grafikkort.
Driverne er et lille program der fortæller dit styresystem ( win xp ), hvad
dit grafikkort kan gøre.
Hvis du kun bruger dem der er indbygget i windows xp ( standart drivere), er
der en masse funktioner du ikke har mulighed for at bruge.
derfor hent de nyeste drivere til dit grafikkort her:
http://www.tweakup.dk/HTML/download/ati.htm
og nu skulle du efter installation af disse få de muligheder der er blevet
talt om tidligere i tråden.

venligst

Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 00:48

Thomas wrote:
> [...]
> http://www.tweakup.dk/HTML/download/ati.htm
> og nu skulle du efter installation af disse få de muligheder der er

Efter en længere email udveksling, fik vi det til at virke, dog kun
i s/h indtil nu. Vi installerede de nyeste drivere fra
<http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonnowdm-xp.html>

/Mikael

Fra : M. Madsen

Dato : 05-12-02 20:18

On Thu, 5 Dec 2002 00:47:42 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote:

>Efter en længere email udveksling, fik vi det til at virke, dog kun
>i s/h indtil nu.

Mit Radeon 7500 smider også først billedet ud i s/h og
det er selvom den ER sat til at sende et PAL signal til
TV'et. Men jeg opdagede at man kan vælge imellem
flere forskellige PAL formater ( A, B osv. ) og så snart
jeg skifter til en anden PAL version kommer der farver
på. Næste gang jeg skal bruge TV'er et den så gal
igen, men når man først ved hvad der skal ændres
kan det gøres på 5 sekunder.

mvh Madsen

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 05-12-02 23:21

"M. Madsen" <mmadsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på. Næste gang jeg skal bruge TV'er et den så gal
> igen, men når man først ved hvad der skal ændres

Hej
Jeg har iaften prøvet alle de muligheder for at vælge mellem PAL, men med
samme sort/hvide resultat, men med Michaels hjælp har jeg dog fået alt andet
til at virke )
Den mulighed for at vælge TV.....fik jeg først da jeg hentede ATI Control
Panel på det link Michael sendte mig.
<http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonnowdm-xp.html>

Så så langt så godt, jeg står stadigvæk på herrens mark, men nu kan jeg da
se PC-TV i sort/hvid )

mvh Kirsten
--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Thomas

Dato : 07-12-02 10:13

> [...]
> <http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonnowdm-xp.html>
>
> Så så langt så godt, jeg står stadigvæk på herrens mark, men nu kan jeg da
Jeg har en kammi der har et nogenlunde tilsvarende prob. med sit Geforce 4
Ti4200 kort, der også kun viser billedet i S/H, på hans ældre fjenrsyn.

Hans problem kunne løses med TV-tool, så måske er det værd at se om TV_tool
giver dig nole extra muligheder for at tweake dit billede,, således at du
får farver.

Tv tool, kan hentes som en Shareware Version, så du kan teste om det vrker.

Søg på www.google.com efter det.

venligst

Thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-02 22:14

> "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde dette i Enhedshåndtering, der er en masse betegnelser
> [...]

Du skal højreklikke ude på skrivebordet, så kan du komme til de forskellige
menuer for dit grafikkort.

Kim Larsen

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 22:27

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3de68746$0$211$>

> Du skal højreklikke ude på skrivebordet, så kan du komme til de
forskellige
> menuer for dit grafikkort.
>
> Kim Larsen

Hej Kim
Dette er jeg helt fortrolig med,men jeg får ikke det valg
mvh Kirsten

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 18:49

> [...]
> Jeg troede når jeg havde sat kablerne til og satte billeder igang som
> Diasshow så kunne jeg blot søge dem på TV som når man leder efter en ny

Jeg har kikket i manualerne til min PC Amitech, og der står at man ikke kan
tilslutte et S-Video kabel eller et Composite kabel direkte i grafikkortets
udgang, men skal sætte et TV-output kabel i.
Så jeg må vente til imorgen og købe sådan et .
Måske den mulighed for at ændre i grafikkortets opsætning først viser sig
når jeg tænder efter at have sat dette stik i ?
Foreløbig tak for hjælp )
mvh Kirsten

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : o&u

Dato : 28-11-02 21:43

On Thu, 28 Nov 2002 18:49:12 +0100, "Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote:

> [...]
>Måske den mulighed for at ændre i grafikkortets opsætning først viser sig
>når jeg tænder efter at have sat dette stik i ?

Det er vist noget sludder. Ati's tv-out stik er så specielt, at du
næppe kan købe noget andet kabel. Deres TV-out kabel plejer at
forgrene sig i 2: et s-vhs og et composite. Da der kun findes de 2
typer, er det svært at se hvordan det kan gøres anderledes.

Jeg mener som sagt ikke, at du har installeret driverne.

mvh

John

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 22:11

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> typer, er det svært at se hvordan det kan gøres anderledes.
>
> Jeg mener som sagt ikke, at du har installeret driverne.

Sludder ) tja, jeg ved det ikke.....men jeg kan vel kun regne med at
manualerne taler sandt ?
Det kabel jeg har købt AURORA DVD audio/video cable kit....har 2xRCAhan+jack
3,5 mm stereo han og S-VHS han/S-VHS scart han.
Når jeg tilslutter det i min pc, passer det stik til tv-out, men jeg skal
tage stikket til mine højtalere ud for at kunne sætte det nye i ?????
Det kabel der står jeg **mangler** er illustreret og for mig ser det ud som
den ene ende af dette skal tilsluttes mit tv-out, og dette kabel har så en
forgrening til to som jeg regner med er til de to stik der er på det jeg
allerede har købt ?
Om jeg så skal opdatere driverne kan jo godt være , jeg har hentet den
øverste på den side du linker til ?
mvh Kirsten

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 22:28

"Kirsten Lehd" > Om jeg så skal opdatere driverne kan jo godt være , jeg har
hentet den
> øverste på den side du linker til ?
> mvh Kirsten
Altså den øverste af dem til XP )

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 28-11-02 22:36

> "Kirsten Lehd" > Om jeg så skal opdatere driverne kan jo godt være , jeg
har
> hentet den
> Altså den øverste af dem til XP )

Jeg har forsøgt at indstallere denne driver, men får besked på at den ikke
har bestået testen at være kompatibel med Windows XP, og jeg anbefales at
afbryde indstallation.
Mvh Kirsten

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 28-11-02 23:17

> Jeg har forsøgt at indstallere denne driver, men får besked på at den ikke
> har bestået testen at være kompatibel med Windows XP, og jeg anbefales at
> afbryde indstallation.

Ignorer dette.

Når en grafikkorts producent (eller andet godtfolk) sender en ny driver på
gaden,
går der sædvanligvis _lang_ (6mdr+) tid inden Microsoft godkender den, fordi
den skal
igennem en masse tests. Det er heller ikke alle driver versioner der sendes
til
godkendelse. Du kan sikkert roligt bruge disse drivere.

/Kasper

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 29-11-02 17:24

Jeg befinder mig stadigvæk ude midt på marken )
Jeg har opdateret lydkortet, jeg har været i forretningen hvor jeg har købt
min pc for 3 måneder siden.
De sagde at det kabel jeg allerede har var alt hvad der skulle til, og viste
mig hvor det skulle side (som jeg allerede har prøvet)
Jeg har så tændt mit Tv efter at have sat scartstikkket i , og jeg finder
AV, men der er blot en grå side, intet kommer frem ;-(( øv øv øv.....
Måske mit tv ikke duer ? et Prosonic CTV-5155 DNT ca 4 år gammelt, måske 5.
Der står i manualen til pc, at der er tv der ikke kan modtage signaler
fraComposite eller S-video til Scart.
Min pc er følgende :
Kabinet Amitech Micro ATX kabinet
Bundkort Gigabyte GA-8SIMLP Micro ATX bundkort
Processor Intel Pentium 4 1.8GHz A
RAM 256MB DDR SD-RAM 266Mhz
Floppydrev Diskdrev 3.5 1.44MB Uden front
Harddisk Harddisk 40GB 5400rpm
Grafikkort ATI Radeon 7000E 64MB m. TV-out
Lyd AC 97 lyd (Onboard)
Modem TekComm PC-TEL PCI modem
Netkort 10/100 Ethernet (onboard)
DVD LiteOn 16X DVD drev
CD-ReWrite Samsung 24/10/40 brænder
Tastatur Amitech Fortryd tastatur
Mus Amitech Scroll Mus AM-868
Førstehjælp Førstehjælps CD 14.04 - CD 1
Operativsys. MS Windows XP Home DK
Software TDC Basic Internet opkob

Software Cool DVD ver. 2.75 - Licens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-12-02 22:11

Kirsten Lehd wrote:
> Når jeg tilslutter det i min pc, passer det stik til tv-out, men jeg
> skal tage stikket til mine højtalere ud for at kunne sætte det nye i

Det lyder som om du tror der kommer et billede udfra dit lydkort!

> [...]
> dette kabel har så en forgrening til to som jeg regner med er til de
> to stik der er på det jeg allerede har købt ?

Hvilke stik har du på din computer (på grafikkortet)?
Ser det ca. således ud:
<http://shor.ter.dk/722628091>

Så mangler du intet kabel, der skal bare tilsluttes et SVHS
kabel i det runde sorte (SVHS) stik og den anden ende til et TV.

Kan du forklare _præcis_ hvordan dit kabel ser ud?
Det lyder som om du har købt det rigtige.

SCART sættes til TV (modtager billede fra PC):
<http://www.tce.se/images/scart.jpg>

SVHS til grafikkortet i PC (afsender billede til TV):
<http://shor.ter.dk/278652124>

Jack i PC, hvor højttalerne sidder (afgiver lyd til TV):
<http://shor.ter.dk/624238107>
(magen til dem der sidder på et par hovedtelefoner)

RCA i TV eller anlæg (overfører lyd fra PC):
<http://shor.ter.dk/398668908>

> Om jeg så skal opdatere driverne kan jo godt være , jeg har
> hentet den øverste på den side du linker til?

Opdater driverne under alle omstændigheder.

Specifikationer omkring dit grafikkort og link til drivere:
<http://shor.ter.dk/788199252>

/Mikael

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 04-12-02 17:03