prisoner.iana.org fanget i firewall ved ud~
Fra : Peter Bork

Dato : 28-11-02 06:03

Min Firewall fanger dette udgående object konstant :-/

OUT 192.175.48.1 - service tcp/53 prisoner.iana.org
sendingerne sker ikke på en regelmæssig måde, men dog utroligt tit.(4-5
minut i mellem hver sending nogle gange går der op til 1 time)
Hvad er det her for noget ....
Sitet af hvad jeg kan gennemskue dansk men er under konstruktion.
Er der nogen der har en klar ide om hvad jeg kan have liggende som laver
disse sendninger.???
eller hvor og hvordan jeg griber det an med at finde softwaren/synderen på

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-11-02 13:39

Peter Bork wrote:
> Er der nogen der har en klar ide om hvad jeg kan have liggende som laver
> disse sendninger.???

Du laver nogle DNS opslag.

> eller hvor og hvordan jeg griber det an med at finde softwaren/synderen på

Slå TCP/IP fra, hvis du mener det er et problem.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Kunst? http://www.firewallmonkeys.com/songs/

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-11-02 14:35

Christian E. Lysel wrote in <as52q0$2a5$1@sunsite.dk>:
> Du laver nogle DNS opslag.

> Slå TCP/IP fra, hvis du mener det er et problem.

Eller finder ud af hvilket program, der skaber disse DNS-opslag.
Man lukker jo heller ikke en motorvej fordi en eller anden kører på den ved
et uheld i ny og næ.

Dette kan fx. gøres med en "personlig firewall", hvor adgangen til nettet
kan gives pr. program.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-11-02 14:51

Niels Andersen wrote:
> Eller finder ud af hvilket program, der skaber disse DNS-opslag.
> Man lukker jo heller ikke en motorvej fordi en eller anden kører på den ved
> et uheld i ny og næ.

Mener du det er et program, der automatisk laver DNS opslag på IANA's
navneserver, uden brugerens indvirken?

Fra : Thomas

Dato : 28-11-02 15:00

Christian E. Lysel wrote:

> Mener du det er et program, der automatisk laver DNS opslag på IANA's
> navneserver,

Eftersom IANA driver L-root serveren, så ja.

> uden brugerens indvirken?

Ikke forstået.

--
Don't waste space

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-11-02 15:34

Thomas wrote:

> Eftersom IANA driver L-root serveren, så ja.

192.175.48.1 er i hvert fald ikke nogen root DNS server.

char *mybuf[1==1]; (2==3)[mybuf]="Hello World!";

Fra : Thomas

Dato : 28-11-02 15:56

Kasper Dupont wrote:

> 192.175.48.1 er i hvert fald ikke nogen root DNS server.

Beklager, sprang lidt sent ind i tråden.

Men (med knækkede linjer):

$ host -t soa 10.in-addr.arpa.
10.in-addr.arpa start of authority prisoner.iana.org
hostmaster.root-servers.org(

Så det er nok et opslag på en rfc-1918 adresse.

--
Don't waste space

Fra : Peter Bork

Dato : 29-11-02 02:19

> [...]
> 10.in-addr.arpa start of authority prisoner.iana.org
> hostmaster.root-servers.org(
>
> Så det er nok et opslag på en rfc-1918 adresse.

Med hvilke program kan jeg konstaterer om det er et opslag på min DNS(rfc
1918)
For hvis det er et opslag fra RFC 1918 så har min server et konfigurations
problem ...

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-11-02 19:38

Thomas wrote:
> Ikke forstået.

Jeg mener blot det er en brugerfejl og ikke et forkert program (eller
troj) der er installeret. Hvis man ser dette som et problem, kan
løsningen være at afinstallere TCP/IP stakken.

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-11-02 21:52

Christian E. Lysel wrote in <as570t$bjn$3@sunsite.dk>:
> Mener du det er et program, der automatisk laver DNS opslag på IANA's
> navneserver, uden brugerens indvirken?

Det er da en mulighed.

Vi kan vel blive enige om, at der må være et eller andet program indblandet.
Ved at finde ud af hvilket, er mysteriet nok løst. Jeg synes i hvert fald
at den slags mystiske ting plejer at skyldes et eller andet brugeren har
installeret.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-11-02 15:36

Peter Bork wrote:

> Min Firewall fanger dette udgående object konstant :-/
>
> OUT 192.175.48.1 - service tcp/53 prisoner.iana.org

Der er før set problemer der har skyldtes en antagelse om at
alle adresser startende med 192 var RC 1918 adresser. Det
gælder kun adresser startende med 192.168. Check dine regler
for at se om du har begået den fejltagelse.

char *mybuf[1==1]; (2==3)[mybuf]="Hello World!";

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 28-11-02 23:00

On Thu, 28 Nov 2002 06:02:52 +0100, Peter Bork wrote:
> [...]
> disse sendninger.???
> eller hvor og hvordan jeg griber det an med at finde softwaren/synderen på

Det er et forsøg på at opdatere DNSserveren for den (rfc1918) adresse som
en maskine har fået.
Se http://as112.net/ (TDC kører sådanne servere)
/hjj

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-11-02 00:03

Peter Bork skrev:

> Min Firewall fanger dette udgående object konstant :-/

> OUT 192.175.48.1 - service tcp/53 prisoner.iana.org

Læs denne tråd på Groups.Google.com:

Spring den eventuelt over og læs denne <URL: http://as112.net/ >

Da du bruger Outlook Express 6, sidder du nok på en windows-platform, så
kan du sikkert bruge denne KB-artikel fra MS:

--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >