Harley
Fra : Erik M. Madsen

Dato : 28-11-02 10:58

Hej
Er der nogen herinde der ved, hvad FXRG betyder på en Harley Davidson.

Hilsen
Erik
--
Skagen - Hvor to have og alverden mødes.

Fra : per

Dato : 28-11-02 11:40

Nej Men FLH betyder Fars Lorte Harley Hørt af en HD kører som den dag
var lidt træt af cyklen.

Mvh Per-Nille

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-11-02 12:48

> Hej
> Er der nogen herinde der ved, hvad FXRG betyder på en Harley Davidson.

Fars Xtremt Ringe Græsfræser ?

Fra : Rob

Dato : 28-11-02 14:33

hej

Jeg "føler" at nogle af jer har en vis antiparti for HD.....
Har selv en, men har også kørt på japserer, som på det tidspunkt var meget
fedt.

Jeg prøvede at slå det op på Google, men fandt en masse som havde med Harley
tøj!!
Men hvorfor vil du gerne vide det?

Hilsen Robert

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-11-02 14:57

"Rob" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Jeg "føler" at nogle af jer har en vis antiparti for HD.....

Det her er da ikke noget. Her er en amerikaner der har ekstremt HD
antiparti:
http://www.goingfaster.com/angst/noharley2.html

Mvh Thomas

Fra : Erik

Dato : 29-11-02 01:55

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Rob" <test@test.dk> skrev i en meddelelse

> Det her er da ikke noget. Her er en amerikaner der har ekstremt HD
> antiparti:
> http://www.goingfaster.com/angst/noharley2.html

........ja, det er jo noget af en melding. Og tyskere er han tilsyneladende
heller ikke vild med (se afsnit om samarbejde med Porsche, osv

Erik

Fra : Jens Jessen

Dato : 28-11-02 15:20

Fra : Jens Didriksen

Dato : 28-11-02 17:30

Hvor er det skønt at blive bekræftiget i udtrykket: "Det at man ikke ved
noget om et emne forhindre ikke nogen i at udtale sig vidt og bredt om
samme!"

Nå, til sagen:

FXR var betegnelsen for en sport-motor i et cruiserstel - en kombination som
HD fik mange roser for, da konstruktionen er blevet omtalt som en af de mest
velkørende HD'er gemmen tiden. Et stift stel kombineret med gummiophængt
motor og en sædehøjde der tillod mange timers kørsel vagte berettiget jubel
i 1982 ved fremkomsten.

Med hensyn til dit spørgsmål så tror jeg at det er FXRDG udgaven du mener,
selv om jeg ikke skal kunne afslå at der findes en FXRG. Betegnelserne
rummer normalt:

F = Fodgearskifte

X = Superglide model

R = Gummiophængt motor (Bemærk: flere af de nye HD'er har gummiophængt motor

G = Glide. Typisk betyder DG-betegnelsen Disc Glide (i det her tilfælde en
1-årig limited FXR-udgave med med dobbelte skiver foran) men G-betegnelsen
kan også betyde servi-Cars d.v.s. 3-hjulede køretøjer som bl.a. politiet
anvendte en hel del. FRX-modellerne er dog aldrig så vidt jeg husker blevet
lavet som Servi-Car.

Bliv ikke forvirret af betegnelse Duo-Glide som ikke betyder 2 skiver, men
derimod dobbelt affjedring - altså både for og bag.

Andre betegnelser:

C = Custom

P = Police

D = Grand Touring

WG = Wide Glide

CON = Convertible

FXLR = Low Rider

M.v.h.

Didrik

Tjek iøvrigt www.harleyluja.dk for andre HD-informationer.

Fra : Rene T. (remove nosp~

Dato : 29-11-02 13:46

Hej Jens.

Tak for svaret.

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange tilhængere at mærker fra den
opgående sols land, der kan deres "bogstaver" lige så godt.....

Rene,
HDCDK 5460
XL1200S

XL=Sportster
1200=1199ccm
S=Sport

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-11-02 10:14

> Hej Jens.
>
> Tak for svaret.
>
> jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange tilhængere at mærker fra den
> opgående sols land, der kan deres "bogstaver" lige så godt.....

Det kan jeg godt

CBR 600

C = ingenting
B = heller ingenting
R = slet ikke noget overhovedet
600 = antal kubikcentimeter

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-11-02 12:23

> Det kan jeg godt
> C = ingenting
> B = heller ingenting
> R = slet ikke noget overhovedet
> 600 = antal kubikcentimeter

Du er blevet snydt. Sådan en CBR600 er kun på 599ccm.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens U

Dato : 30-11-02 16:13

Rene skrev
Henrik Steen Larsen skrev...

> Det kan jeg godt
>
> CBR 600
>
> C = ingenting
> B = heller ingenting
> R = slet ikke noget overhovedet
> 600 = antal kubikcentimeter

Cool, Burn, Racer ?

B=Basic
C=Cruiser
F=Feature
G=Glide
L=Long
N=Naked,
R=Race
RR=RoadRace
S=Street
SP=StreetPower
T=Touring
V=V-engine
X=Xtreem
XX=Double Xtreem

Det var bare mit bud på hvad Hondas bogstaver kan betyde.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere - N=Naked, T= Touring, V= V-engine
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-11-02 16:47

> Cool, Burn, Racer ?
> C=Cruiser
> X=Xtreem
> Det var bare mit bud på hvad Hondas bogstaver kan betyde.

Så en CX500 er en ekstrem cruiser?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens U

Dato : 30-11-02 16:59

Martin Sørensen skrev ...

> Så en CX500 er en ekstrem cruiser?

Næ, en Cruiser Xtreem
Det har en helt anden betydning

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Bjarne Henriksen

Dato : 10-12-02 13:32

Her er et link med beskrivelse af de forskellige forkortelser:
http://www.cgcweb.com/alpha.htm

Bjarne

Fra : Bjarne Henriksen

Dato : 10-12-02 13:32

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-12-02 23:52

"Bjarne Henriksen" <utroligt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her er et link med beskrivelse af de forskellige forkortelser:
> http://www.cgcweb.com/alpha.htm

Skagen-Frederikshavn er egentligt en dejlig MC rute.

Mvh Thomas

Fra : Bjarne Henriksen

Dato : 10-12-02 13:37