dicipel
Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 03-03-01 23:23

Jeg tror at der er forskel på om Jesus taler til sine diciple og når han
taler til resten af menneskeheden. Når der kommer retningslinier til
diciplene betyder det ikke at vi også skal rette os efter dem.

S.

Fra : Mr. D

Dato : 03-03-01 23:19

Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AA16EB6.C17EEDC5@io.dk...
> [...]
> taler til resten af menneskeheden. Når der kommer retningslinier til
> diciplene betyder det ikke at vi også skal rette os efter dem.

Undtagen måske de af os, der har valgt at være hans disciple

Mr. D

Fra : E.K.

Dato : 03-03-01 23:54

www.ekris.net
Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> skrev i news:97rr11$8lb$1@news.inet.tele.dk...

> Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3AA16EB6.C17EEDC5@io.dk...
> han
>
> Undtagen måske de af os, der har valgt at være hans disciple

Hva med Joh. 15,16: "Dere har ikke utvalgt meg, men jeg har utvalgt
dere,..._til å gå---?

E.K.

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-03-01 07:46

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3AA16EB6.C17EEDC5@io.dk...
> han
>
> Undtagen måske de af os, der har valgt at være hans disciple
>
> Mr. D

Jeg forstår ikke rigtigt, mener du at du selv har valgt at være hans
disciple,
vælger du så også selv de opgaver du skal løse for Gud.

Havde Gud, da han kaldte mig, vist mig forholdende i Danmark og alle
fælleskirkelige;Økumeniske og latterlige stridigheder, ville jeg have sagt,
"Gud det gidder jeg ikke". det ved Gud jeg mener og Han er da også
på nakken af mig på grund af, at jeg ser ingen formål med at fortælle jer
hvordan den fældeskirkelige evangelium fordrejer vejen til herligheden,
så ingen får del i den.

Se dig omkring, det du ser er mit vidne.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 08-03-01 16:07

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Undtagen måske de af os, der har valgt at være hans disciple

Det lyder frygtelig besværligt.. så er man jo nødt til at adlyde
Jesus.??

eller er der plads i Guds Rige til, at en elev kan kvaje sig engang
imellem?

Hvis ja....

ja såååå

tror jeg..

at jeg er en elev...

ikke fordi jeg skal men fordi jeg er!

Niels

Fra : B. Jensen

Dato : 04-03-01 07:26

Er vi ikke alle kaldede til at være Jesu disiple? eller hvad?
Med kærlig hilsen.
B. Jensen
Min hjemmeside
www.jesusviborg.subnet.dk

Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 04-03-01 07:33

Jo men nogle har vel anden 'status' end andre og skal måske have en
anden slags 'føde'..Når jeg snakker om diciple så snakker jeg om de
tolv.
S.