Aps bestående af aktier - med et stort ska~
Fra : TB

Dato : 28-11-02 08:53

Min kone er medarving til et Aps Selskab bestående af aktier (******* Invest
ApS)......

Købsprisen af aktierne i selskabet har for at bruge et eksempel, haft en
anskaffelsessum på ca. kr. 1.000.000,-
men på grund at nedadgående aktiekurser gennem de sidste par
år er beholdningen i dag kun ca. kr. 300.000,-
Dvs: Der er et skattemæssigt underskud på ca. kr. 700.000,-

Det er nu, måske tale om at realisere aktierne til de ca. kr. 300.000,-
Spørgsmålet er således om det skattemæssige underskud på ca. kr. 700.000,-
har
en handelsværdi - det siges at det kún kan bruges i forbindelse med køb/salg
af
børsnoterde aktier.

I det det er et selskab - så kan det jo sælges til hvem som helst...

Hvad vil et sådan skattemæssig underskud på ca. kr. 700.000,- være værd
Hvor skal man sælge et sådan selskab?
(Gennem Børsen-Jyllands Posten-Berlingske) eller måske gennem internettet...

Jeg håber der er nogen der kan give mig svar, samt nogle gode råd.

med venlig hilsen

Terje Bårdsen