OT: Nu rabler det (igen) for mosegrisen!
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-11-02 00:14

Jeg har modtaget flg. brev fra vores berømte mosegris,
og skal lige have hjælp til, hvor jeg kan klage over ham.

Headeren på brevet lød:
To: brahbech@post8.tele.dk,niels_skaaning@hotmail.com,grovebgc@post8.tele.dk
Date: 27 Nov 2002 22:25:23 -0000
From: Anonymous-Remailer@See.Comment.Header (Jytte og Erling)
Subject: Ang. vores datter
Comments: This message probably did not originate from the above address.
It was automatically remailed by one or more anonymous mail
services.
You should NEVER trust ANY address on Usenet ANYWAYS: use PGP !!!
Get information about complaints from the URL below

Og indholdet i brevet er som følger:
Ang. vores datter Mette

Vores datter Mette er længe blevet generet af en dansk "forfatter", men
hverken
politiet eller andre myndigheder har kunnet hjælpe os og derfor griber vi nu
til denne allersidste desperate udvej, da forfølgesen nu fortsætter i TV2's
nyheder, der snart udsender et interviev med manden hvor vi ved han
chikanerer
Mette offenligt, imedens hun selv ligger helt forsvarsløs på hospitalet.

Mette gav os Deres adresse og spurgte om De måske eventuelt kunne være
behjælpeligt
med at forhindre hans chikane, da vores egne resurser ikke længere slår til
og vi er forfærdelig bange for at vores datter snart ikke kan holde til
mere.

Tusind tak for venligheden.

Jytte og Erling Frederiksen

Allégade 14, 4. th

6100 Haderslev

PS. Vi ved Mette vil blive glad hvis De kigger forbi hendes dagbog
http://mettefred.blogspot.com

Ovennævnte personer er IKKE-eksisterende, og jeg kan ikke
umiddelbart finde ud af at klage. Hvor skal jeg sende klagen hen?

Mvh. Bodil.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-11-02 02:05

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Som det ses, anvender Mosegaard en remailerbot for at skjule sin udbyder.

> [...]
> chikanerer
> Mette offenligt, imedens hun selv ligger helt forsvarsløs på hospitalet.

Jeg er selv ganske rigtigt i lørdags blevet ringet op af en TV2-mand, som
ville inteviewe mig ang. Mosegaard. Han havde modtaget een af disse
"Mette"-mails og ville undersøge sagen.

Jeg forklarede ham pænt, hvorfor jeg ikke vil hjælpe Mosegaard - som han
også havde inteviewet tidligere på dagen - til yderligere berømmelse gennem
at deltage i et filmet interview.

Jeg tillod dog samtalen at blive optaget på bånd. Han mente vist ikke at det
ville kunne bruges uden et ansigt, hvis det bare var et telefonisk interview
med en ellers ukendt dansker og Mosegaard ikke blev seriøst modsagt i et
"åbent" interview.

Og det er jeg sådan set udmærket tilfreds med. Jeg vil virkelig håbe at han
tænker sig godt om og erkender, hvor meget han selv ville hjælpe Mosegaard i
sit mediestunt, ved at lave et NYHEDERNE-indslag.
Devicen er jo "Dårlig omtale er bedre end slet ingen omtale" hos Mosegaard.
Jeg har selv allerede hjulpet Mosegaard mere end rigeligt ved at udtale mig
til Fyens Stiftstidende og ville ikke gentage "succesen" og endda udstille
mig selv på landsdækkende TV.

Således vil det da fryde mig ganske gevaldigt, hvis Mosegaard, som det
tydeligt ses her, render rundt i den tro at han skal til at blive
Danmarkskendt gennem et fyldstofindslag, som forhåbentlig aldrig kommer, da
selve nyhedsværdien i et evt. indslag er minimal og historien er ret
kompliceret at forklare kort. "Vinklen" mangler simpelthen.
Nu er i hvert fald TV2 således blevet gjort udmærket bekendt med Mosegaards
bedrag, idet han selv har været så dum at forsøge at misbruge dem til
promotion, så hjælp skal han nok ikke regne med mere af derfra, hverken
direkte eller indirekte gennem dårlig omtale...
DR kender ham jo udmærket, men jeg tror Gudskelov at de er for seriøse til
at give ham mere omtale end dengang med Bibelafbrændingen.

Så indtil videre kan han vist te sig som han vil, uden at komme på
landsdækkende TV...Men lad os nu se, om indslaget bliver sendt eller
ej...Jeg håber at det ikke gør.

Anders Peter Johnsen
"Who is the greatest amongst fools? The fool or the follower?"
- Shakespeare

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 28-11-02 09:17

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
komme på
> landsdækkende TV...Men lad os nu se, om indslaget bliver

Fornuftigt Anders.
Medierne vil næppe synes at der er nogen historie, hvis ikke
medierne/Mosegrisen kan finde en finde en 'klovn' i den
anden ende, der har hoppet på/ladet sig provokere i den
anden ende og som kan være den sjove vinkel, som Mosegriden
ikke selv kan være.
Mosekrybet kan selv forsøge at finde en 'nar' blandt sine
medløbere, hvis han har nogen, og hvis de skulle være
tåbelige nok til at ville lege med, på de betingelser - det
er knapt så sjovt som at fjolle rundt og provokere andre.
Manden er psykisk afhængig af medieopmærksomhed, det kaldes
også mindre pænt for en medieluder eller linselus. Da han
hverken har de store kulturelle eller litterære kvaliteter
og end ikke forstår at holde en sjov historie inden for
korte og koncise rammer, bliver de lange omstændige og GAB!
kedelige og trivielle. Hvis ikke han tager sig sammen ender
han med at klippe fingrene af sig selv i EU-parlamentet for
at få opmærksomhed.
Vil han frem, bør han blande sig mindst muligt, fx. tage en
lur på Riget, det kunne let medføre en ændring af
hjernedødskriterierne.
vagn

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-11-02 09:40

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> mælte sligt:

>Jeg forklarede ham pænt, hvorfor jeg ikke vil hjælpe Mosegaard - som han
>også havde inteviewet tidligere på dagen - til yderligere berømmelse gennem
>at deltage i et filmet interview.

Godt gjort.

>Og det er jeg sådan set udmærket tilfreds med. Jeg vil virkelig håbe at han
>tænker sig godt om og erkender, hvor meget han selv ville hjælpe Mosegaard i
>sit mediestunt, ved at lave et NYHEDERNE-indslag.

Hvorfor skulle han bryde sig om det? Journalister er ude efter nyheder, der
kan give seere. Seere og seere alene er den motiverende drivkraft. Det er dem
umådeligt ligegyldigt, hvilken skadevirkning deres nyhedsudsendelser evt. får.

Denne tråd har i øvrigt meget lidt at gøre i d.e.i.s.mail+news og
d.l.kristendom. Jeg flytter den lige over i dk.admin.netmisbrug, hvor den
hører hjemme (med FUT).

FUT: dk.admin.netmisbrug

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Personligt tror jeg også, der var en såkaldt UFO indblandet,
som måske kan have trukket ham væk fra jorden og fløjet ham væk.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-11-02 20:41

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Undskyld at jeg overså Bodils krydspostning, hvilket Rasmus Underbjerg
Pinnerup har været så flink at gøre mig opmærksom på!

Det var ikke min mening at belemre andre grupper med d.l.k's problemer...

Sorry!

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-11-02 09:40

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> mælte sligt:

Hejsa Bodil,

Dette indlæg hører ikke hjemme i de to grupper, det er sendt til.
d.e.i.s.mail+news er til diskussion af mail- og news-programmer, medens
d.l.kristendom er til diskussion af kristendom. Indlægget hører retteligt
hjemme i dk.admin.netmisbrug, da det er en forespørgsel ang. netmisbrug. Jeg
genposter lige dit indlæg dér.