Hvor er den kritiske sans
Fra : Martin Rasmussen

Dato : 27-11-02 23:48

Gu fanden boller vi ikke hver 2-3 dag i hele befolkningen som
statistikken siger.
Der kan være tale om onani eller lign for at nå det tale, men når der
er utrolig mange, hvor der går halve og hele år og nogen meget
længere tid, så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
HVER eneste dag til at hive snittet så højt på. Aviserne sluger
tallene råt

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-11-02 00:40

> [...]
> længere tid, så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
> HVER eneste dag til at hive snittet så højt på. Aviserne sluger

Eller også ved de, at mange læsere sluger det råt...

*kritisk sans og sund fornuft er altid godt*

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-11-02 10:23

"Martin Rasmussen" <rasmussen__@hotmail.com> wrote in message
> Gu fanden boller vi ikke hver 2-3 dag i hele befolkningen som
> statistikken siger.

Og den påstand bygger du på hvilke fakta?

> [...]
> længere tid, så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
> HVER eneste dag til at hive snittet så højt på.

Du kan jo kun snakke for dig selv.

> Aviserne sluger tallene råt

Sålænge de holder sig til tallene.

--
-Jens B.

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 28-11-02 12:21

On Thu, 28 Nov 2002 10:23:03 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Martin Rasmussen" <rasmussen__@hotmail.com> wrote in message
>
>Og den påstand bygger du på hvilke fakta?

>Du kan jo kun snakke for dig selv.
Prøv lige at tænke dig om. Er der 1 million singler i Danmark? Det er
nok lavt sat. Der skal nok være en ½ million, der ikke dyrker sex MED
EN ANDEN PERSONi løbet af et år. Du fatter nok ikke matematik nok til
hvor meget de resteren skal kneppe for at hæve tallet til det der er
kommet frem. Det er ganske enkelt umuligt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-11-02 12:27

> [...]
> hvor meget de resteren skal kneppe for at hæve tallet til det der er
> kommet frem. Det er ganske enkelt umuligt.

Vi lader lige dit "svar" stå et øjeblik.

--
-Jens B.

Fra : Nette

Dato : 28-11-02 13:40

"Martin Rasmussen" wrote in message

> [...]
> hvor meget de resteren skal kneppe for at hæve tallet til det der er
> kommet frem. Det er ganske enkelt umuligt.

Står der noget i den undersøgelse om at det er den enkelte dansker og ikke
parvis der er målt op?
Hvis det er 2-3 gange om ugen i et parforholds sevliv, og ikke í en singles
sexliv, så sættes det jo i et andet perspektiv.

Nette

Fra : Anita

Dato : 28-11-02 14:14

"Nette" skrev

> [...]
singles
> sexliv, så sættes det jo i et andet perspektiv.

Og det er sikkert sådan det er undersøgt, for andet giver ikke så meget
mening.

Men mht. den kritiske sans vil jeg give trådstarteren ret i at man stadig
skal forholde sig kritisk til tallene. Selvom det står sort på hvidt, er der
et utal af fejlkilder, man bør forholde sig til - og dem får man nærmest
aldrig noget at vide om.

En fejlkilde i en undersøgelse af danskernes sexliv, kunne fx være at folk
tilstræber deres svar til, hvad de mener der er normalt. Hvis man skiller
sig meget ud er det lidt pinligt og derfor svarer man ikke altid helt
oprigtigt. Statistik kan være noget kryptisk stads

Venligst Anita

Fra : Per

Dato : 28-11-02 18:03

In article <bpiauu08gtjigjaa3kibel0tb1ar1lacm1@4ax.com>,
rasmussen__@hotmail.com says...
> Gu fanden boller vi ikke hver 2-3 dag i hele befolkningen som
> statistikken siger.

What a relief.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-11-02 18:48

Martin Rasmussen wrote:

> [...]
> længere tid, så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
> HVER eneste dag til at hive snittet så højt på. Aviserne sluger

Snakker du om det der Internet Survey som en eller anden kondom-
fabrikant lavede? Hvis ja, så er der masser af alvorlige fejl-
kilder i kun at spørge folk som bruger Internet meget (dem der
kun bruger det lidt, er næppe faldet over spørgeskemaet).
Desuden er der meget lidt pres for at svare (sammenlignet med
hvis man allerede har sagt ja, ansigt til ansigt, til at
deltage i en statistisks undersøgelse) og derfor kan man godt
forestille sig at dem der rent faktisk har valgt at svare
typisk er folk der er meget glade for sex, og meget åbne
omkring sex, og dyrker det hyppigt. Mens de mere bornerte
har klikket sig ind på spørgeskemaet, og så når de har set
spørgsmålene, så har de klikket sig ud igen, fordi de mener
at soørgsmålene langt overskrider grænserne for hvor detal-
jeret de har lyst til at berette om deres sexliv.

--
Peter Knutsen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-11-02 00:24

Martin Rasmussen <rasmussen__@hotmail.com> skrev:

Hej Martin

> Gu fanden boller vi ikke hver 2-3 dag i hele befolkningen som
> statistikken siger.

*host* statistik?

> [...]
> længere tid, så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
> HVER eneste dag til at hive snittet så højt på. Aviserne sluger

Tallene kommer fra en undersøgelse lavet af et kondomfirma. Come on ... hvem
er det lige et kondomfirma får i tale? Folk der har et aktivt sexliv
se'fø'li.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Mettemusen

Dato : 29-11-02 23:59

Martin Rasmussen <rasmussen__@hotmail.com> wrote in

> Gu fanden boller vi ikke hver 2-3 dag i hele befolkningen som
> statistikken siger.

Nej det tror jeg heller ikke på. Der er masser der aldrig boller.

> så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
> HVER eneste dag til at hive snittet så højt på.

Der tager du godt nok fejl. Jeg boller mindst 3 gange hver dag, og det har
jeg altid gjort. Nogen weekender kan det blive 10-15 gange

Jeg er ret sikker på at man ikke kan bruge et geennemsnitstal i sådan en
undersøgelse. Nogen mennesker har virkeligt sex mindst 2 gange hver eneste
dag, uanset mestruation osv. - jeg kender til sådanne udover mig selv.

Men nu er det jo også ret svært for os kvinder at blive liderlige af en
gennemsnitsmand (fedladen, dum og usympatisk med lille diller).

Vi vil have en med kæmpepik, store muskler, hår på hovedet, sød og kærlig,
lækker røv, stor formue, direktørjob og sommerhus - og så spreder vi
stængerne gutter og vi kan lide det - uhmmm det er skønt at få pik

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-11-02 19:39

[Martin Rasmussen | Wed, 27 Nov 2002 23:48:04 +0100]

> [...]
>længere tid, så skal I ikke bilde mig ind at der er nok der boller
>HVER eneste dag til at hive snittet så højt på. Aviserne sluger

Undskyld, men det lyder som om du føler dig forbigået?

Selv dyker min kæreste og jeg ikke sex 2-3 gange om dagen, nok nærmere 1
gang om dagen, selvom vi også har "maratondage" :)

Til gengæld da jeg var single var det helt enormt hvor meget sex jeg
dyrkede (det var også for meget), så hvis jeg kigger på vores liv,
holder den sikkert.

Men... bottom line: Jeg tror at du har ret; gennemsnitligt dyrker folk
ikke sex 2-3 gange om dagen, det skal nok nærmere læses som 2-3 dage om
ugen.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk