FileMakerPro forbistring
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 27-11-02 23:24

Pludselig vil min FileMakerPro ikke åbne en bestemt fil - en rimeligt
omfattende database, som jeg bruger meget. Jeg får en melding om: Sorry
FileMaker is unable to the disk this file is on. Press Continue to try
again or Quit and copy the file to another disk" Eller noget i den
retning. Andre FMP-filer på samme disk volder ingen problemer.

Er der nogen der kender dette?

venligst
Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-11-02 01:57

Hej Carsten

Næsten.... Har haft et lignende problem med en database. Problemet er
formentlig, at dele af databasen er 'faldet sammen', så du kan prøve flg.

Åbn FMP og vælg 'Restore database' under 'File' menuen. Det burde hjælpe,
- det gjorde det ihvertfald i mit tilfælde. Lav en kopi og prøv på den
først. - Jeg går ud fra, du har basen liggende i én stor fil og ikke i
del-filer med hyperlinks til main basen.

mhv. Erik Richard

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 28-11-02 21:03

> [...]
> først. - Jeg går ud fra, du har basen liggende i én stor fil og ikke i
> del-filer med hyperlinks til main basen.

GENIALT!!!! Det virkede.

Tak

Carsten